"הסנטימנט ב-EV מעולם לא היה גרוע יותר" - מה הסיבה ולמה בוול-סטריט אופטימיים
יש המון חששות כיום לגבי תעשיית הרכבים החשמליים. ירידת המחירים ואיתה הרווחים עוררו מתח רב בוול-סטריט. הביקוש לרכבים חשמליים בארה"ב נמצא בעלייה, הבעיה היא שיותר מדי יצרני רכבי EV פועלים באותה השיטה. השיטה היא הורדות המחירים בהן יצרניות הרכב דוגלות, יחד עם השינויים במיסים ובאשראי שצפויים בשנה הקרובה שיהפכו את הרכישה ליותר ממשתלמת.
במהלך סוף השבוע האחרון, חברות הסטארטאפ, לוסיד LUCID GROUP +1.94% LUCID GROUP 2.1 +1.94% סגירה:0 פתיחה:2.06 גבוה:2.15 נמוך:2.06 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , הודיעה על תמריץ בסך 7,500 דולר לכל רוכשי מודל Lucid Air Pure של החברה. לוסיד הורידה מחירים בעבר, כך שהמהלך לא ממש היה מפתיע. כל מחירי ה-EV ירדו השנה והרבה. חלוצת הרכבים החשמליים - טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , הייתה הראשונה שהחלה להפחית מחירים במטרה לקזז את ההאטה בביקוש שנבעה מעליית הריבית וביכולת המימון של רכבים חדשים.
המחירים הנמוכים ביותר עזרו. המכירות בארה"ב של רכבים מבוססי סוללה (BEVׂ), עלו בכ-50% בשלושת הרבעונים האחרונים של 2023. מכוניות ה-BEV מהוות כעת כ-8% מכלל המכירות של רכבים חדשים. בספטמבר, רכב חשמלי חדש בארה"ב עלה בממוצע קצת פחות מ-51 אלף דולר. כ-3,000 דולר יותר ממחירה של מכונית ממוצעת. בספטמבר לפני כשנה עמד מחיר העסקה הממוצע על יותר מ-65 אלף דולר, או כ-17,000 דולר יותר מהמחיר הממוצע של כל כלי הרכב. ירידות המחירים הדרמטיות גבו מחיר.
שולי הרווח של טסלה ירדו ב-10 נקודות אחוז משנה לשנה ברבעון השלישי. באוקטובר דיווחה החברה על שיעור רווח של פחות מ-8%. ירידות המחירים ומכירות EV חלשות מהצפוי בפורד וג'נרל מוטורס גרמו ליצרניות הרכב המסורתיות להאט את השקעותיהן בייצור רכבים חשמליים ולדחות את יעדי המכירות והרווחים לעתיד. ההשקפה הנוכחית בתעשיית ה-EV היא כי ההאטה באימוץ והורדות המחירים מהוות בעיה גדולה. "הסנטימנט בשוק ה-EV מעולם לא היה גרוע יותר", אמר אנליסט סיטי, איתי מיכאלי. והצביע על כך שהסנטימנט משפיע על מניות יצרניות הרכבים החשמליים, ספקים וחברות עמדות הטעינה.
למרות הסנטימנט השלילי, יש כמה נקודות אופטימיות. ארה"ב ערוכה היטב לאימוץ מהיר של כלי רכבי חשמליים הודות למספר הרכבים שיש לכל בית בארה"ב. משקי הבית באמריקה מחזיקים לרוב במספר מכוניות והגיוני שלפחות אחד מהם יהיה חשמלי. הם זולים יותר לתפעול ולתחזוקה וניתן להטעין אותם בבית. בנוסף, תשתית הטעינה של רכבים חשמליים רק משתפרת כשנוספות עוד עמדות טעינה. יצרניות רכב רבות החליטו לאמץ את תקע הטעינה של טסלה, המחזיקה גם בתשתית הגדולה ביותר של תחנות הטענה מהירות.
לפי מיכאלי, דרושים יותר רכבים חשמליים, לא פחות. התעשייה בארה"ב צריכה פשוט לייצר את הנכונים - פחות קרוסאוברים קטנים והרבה יותר מכוניות סדאן אטרקטיביות במחיר סביר, טנדרים ו-SUV גדולים יותר. עם התמהיל הנכון, האנליסט סבור שנראה חדירת EV של 15% על ידי מכירות של רכבים חדשים. מיכאלי ציין גם שהחברות המועדפות עליו הן פורד
FORD MOTOR
+3.52%
FORD MOTOR
11.18
+3.52%
סגירה:0
פתיחה:10.78
גבוה:11.38
נמוך:10.78
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
וג'נרל מוטורס
GENERAL MOTORS
+5.1%
GENERAL MOT
58.52
+5.1%
סגירה:0
פתיחה:55.73
גבוה:58.9
נמוך:55.65
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
. בעוד את טסלה, לוסיד ו-ChargePoint
CHARGEPOINT HOLDINGS
+1.33%
CHARGEPOINT
1.15
+1.33%
סגירה:0
פתיחה:1.13
גבוה:1.2
נמוך:1.13
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
הוא מדרג ב-"החזק", כשהוא מציין שהדברים לא כל כך גרועים כמו שהם נראים.
טסלה תציע דגם מוזל
לפי דיווחים היום (שני) יתכן וטסלה עובדת על רכב חדש שיתומחר באיזור ה-27 אלף דולר. משקיעים ורוכשי רכבים המתעניינים ברכבים חשמליים, חיכו זמן רב לרכב טסלה קטן וזול יותר. המשקיעים הכלו לכנות את הדגם החדש מודל 2, אך עדיין אין שם רשמי. אומנם טסלה לא הגיבה עדיין לחדשות, אך לפי הדיווחים, החברה מתכננת לצקת את מסגרת הרכב במקום לרתך את החלקים וכך תחסוך בעלויות הייצור.
טסלה צפויה להתחיל ולמסור החודש ללקוחותיה את הסייברטראק. טנדר משוריין אותו חשפה ב-2019 ובעזרתו היא תנסה להיכנס לשוק הטנדרים הרווחי. מאסק עם זאת ציין כי הוא לא צופה שמכירות הסייברטראק יעזרו יותר מדי לרווחי החברה בשנים הקרובות. בעוד החברה הקדישה משאבים רבים לפיתוח הדי מורכב של הסייברטראק, החברה ויתרה על נתח בשוק ה-EV בסין, בזמן שהשוק לרכבים קטנים יותר במחיר נמוך יותר התפוצץ. BYD הסינית הפכה ליצרנית הרכבים החשמליים המובילה במדינה, כשהיא מציעה מגוון רחב יותר של EV.
אומנם הפרטים כרגע לגבי הגרסה המוזלת דלים, אבל ברור לכולם שזה יגיע, כאשר מאסק דיבר על זה מספר פעמים בחודשים האחרונים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.למה רכב חשמלי יקר מנוע בטריה וגלגלים???? (ל"ת)משה ראשל"צ 07/11/2023 07:17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
בעיקר בגלל הבטריה (ל"ת)המגיב 07/11/2023 23:07הגב לתגובה זו0 0סגור