דוחות לוסיד וריביאן - התוצאות שונות, אז למה שתיהן יורדות?
חברות הסטרטאטפ לרכבים חשמליים לוסיד LUCID GROUP +1.94% LUCID GROUP 2.1 +1.94% סגירה:0 פתיחה:2.06 גבוה:2.15 נמוך:2.06 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: וריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE +2.2% RIVIAN... 10.24 +2.2% סגירה:0 פתיחה:10.01 גבוה:10.57 נמוך:10 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פירסמו שתיהן אמש את דוחותיהן לרבעון והתוצאות שונות מאוד. על פני השטח, תוצאותיה של ריביאן היו טובות בהרבה משל לוסיד. עם זאת, שתי המניות ממשיכות בירידות בעקבות הסנטימנט השלילי שפוקד את תעשיית הרכבים החשמליים.
ברבעון השלישי, לוסיד, הפסידה פחות כסף מהצפוי, אבל זה נובע בין היתר בגלל שהיא מכרה פחות רכבים מהצפוי. יתרה מכך, החברה קיצצה את תחזית הייצר לשנה כולה לטווח של בין 8,000 ל-8,500 כלי רכב. בתחזיתה הקודמת לוסיד צפתה כ-10,000 רכבים. בתחילת השנה בוול-סטריט ציפו בכלל לקרוב ל-20,000 מכוניות. ריביאן לעומת זאת רשמה הפסד קטן מהצפוי תוך כדי שהיא מעדכנת מעלה את תחזית הייצור לשנה כולה לכ-54,000 רכבים, לעומת התחזית של 52,000 כלי רכב לפני כן. זהו עדיין נתון נמוך מצפי האנליסטים בתחילת השנה שעמד על קרוב ל-60,000 רכבים.
ריביאן תפספס את הערכות הייצור הראשוניות של וול-סטריט בכ-10%, בעוד לוסיד תפספס ביותר מ-58%.
"אני לא מבינה למה לוסיד קיימת", אמרה מייסדת Spear Invest, איוונה דלבסקה. דלבסקה לא רואה יותר מדי מקום בשוק למכוניות הסדאן היוקרתיות של לוסיד בהתחשב בתחרות הרבה מטסלה, BMW, מרצדס ואחרות. "השוק די צפוף, אני לא יודעת אם יש צורך בעוד מכוניות". בלוסיד כנראה לא יסכימו עם הערכה הזו, שכן לחברה יש טכנולוגיית סוללה מובילה אותה היא מספקת לאסטון מרטין.
"אנו עוברים תקופה קשה עם עודף קיבולת בתעשייה", אמרה דלבסקה. "הטנדרים החשמליים צפויים להנות מביקוש יפה". מייסדת Spear מעדיפה את ריביאן ומציינת כי החברה מוכרת לשוק גדול יותר ויש לה פחות תחרות בשוק הטנדרים החשמליים בגודל בינוני.
האנליסטים
נראה כי האנליסטים בוול-סטריט מעדיפים גם הם את ריביאן על לוסיד. כ-68% מהאנליסטים המסקרים את ריביאן מדרגים אותה בקנייה.רק כ-20% מהאנליסטים המסקרים את לוסיד מדרגים אותה בקניה. אנליסט Cantor Fitzgerald, אנדרס שפרד, הוריד את הדירוג למנית לוסיד מ-"קנייה" ל-"החזק" ואת מחיר היעד למניה ל-6 דולר מ-10 דולר. שפרד ציין כי הסיבה לכך היא "הכנסות צפויות נמוכות יותר, שולי רווח גולמי שליליים גדולים מתמשכים, עדכון תחזית הייצור של החברה וההאטה בביקושים בתעשייה".
אנליסט בירד, בן קאלו, נתן המלצת קניה לריביאן עם מחיר יעד של 30 דולר וציין כי "החברה ממשיכה לבצע שיפורים בעלויות". עוד הוסיף האנליסט כי הוא מצפה ששיפורים ברווחיות והודעות חיוביות ידחפו את המניה מעלה. ההודעות החיוביות הללו יכולות להיות הכרזה של החברה כי תתחיל למכור את רכב המשלוחים שלה לחברות אחרות מלבד אמזון. כזכור, אמזון היא משקיעה בריביאן ועד לא מזמן החזיקה בזכות בלעדית להשתמש ברכבי המשלוחים החשמליים של החברה.
אנליסט D.A. Davidson, מייקל שליסקי דירג את מנית ריביאן ב-"החזק" עם מחיר יעד של 19 דולר למניה. "אומנם היה הרבה מה לאהוב ברבעון האחרון, תחזית ייצור, כלי רכב עתידיים ומכירת רכב המשלוחים לחברות החברות הם כולם דברים חיוביים. עדיין אנחנו נישאר בצד כרגע".
רבים מהמשקיעים מעדיפים להישאר בצד בתקופה האחרונה. במהלך שלושת החודשים האחרונים מניותיהן של לוסיד וריביאן ירדו ב-45% ו-32% בהתאמה. המשקיעים חוששים מהצמיחה ב-EV בעקבות הדוחות המאכזבים של טסלה והחלטות של ג'נרל מוטורס ופורד לעכב השקעות נוספות ברכבים חשמליים. האטה בצמיחה צפויה להשפיע באופן שונה על יצרני ה-EV השונים, אבל בנתיים נראה שבשוק מעדיפים את ריביאן.
הורדות המחירים
ההאטה בביקושים כתוצאה מעליית הריבית וביכולת המימון של רכבים חדשים, גרמה לירידות מחירים כאשר חלוצת הרכבים החשמליים - טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , הייתה הראשונה שהחלה להפחית מחירים במטרה לקזז את ההשפעה.
מכירות בארה"ב של רכבים מבוססי סוללה (BEVׂ), עלו בכ-50% בשלושת הרבעונים האחרונים של 2023. מכוניות ה-BEV מהוות כעת כ-8% מכלל המכירות של רכבים חדשים. בספטמבר, רכב חשמלי חדש בארה"ב עלה בממוצע קצת פחות מ-51 אלף דולר. כ-3,000 דולר יותר ממחירה של מכונית ממוצעת. בספטמבר לפני כשנה עמד מחיר העסקה הממוצע על יותר מ-65 אלף דולר, או כ-17,000 דולר יותר מהמחיר הממוצע של כל כלי הרכב. ירידות המחירים הדרמטיות גבו מחיר.
שולי הרווח של טסלה ירדו ב-10 נקודות אחוז משנה לשנה ברבעון השלישי. באוקטובר דיווחה החברה על שיעור רווח של פחות מ-8%. ירידות המחירים ומכירות EV חלשות מהצפוי בפורד וג'נרל מוטורס גרמו ליצרניות הרכב המסורתיות להאט את השקעותיהן בייצור רכבים חשמליים ולדחות את יעדי המכירות והרווחים לעתיד. ההשקפה הנוכחית בתעשיית ה-EV היא כי ההאטה באימוץ והורדות המחירים מהוות בעיה גדולה. "הסנטימנט בשוק ה-EV מעולם לא היה גרוע יותר", אמר אנליסט סיטי, איתי מיכאלי. והצביע על כך שהסנטימנט משפיע על מניות יצרניות הרכבים החשמליים, ספקים וחברות עמדות הטעינה.
ריביאן נסחרת כיום לפי שווי של 15.9 מיליארד דולר, זאת לאחר שמנית החברה ירדה ב-9% מתחילת השנה וב-46% בשנה האחרונה כולה. לעומת זאת, לוסיד נסחרת לפי שווי של 8.9 מיליארד דולר, לאחר שמנית החברה ירדה ב-42% מתחילת השנה וב-71% בשנה האחרונה כולה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.מה עם פולסטר?מפריח 08/11/2023 23:18הגב לתגובה זו1 0מה דעתכם עליה?סגור