בואינג עולה ב-4% - לא רק בגלל ההזמנות החדשות

ענקית התעופה תופסת מומנטום עם צבר הזמנות שממשיך לגדול וכעת צפוי לקבל דחיפה משמעותית מהשוק הסיני
 | 
telegram

מניות ענקית התעופה והחלל בואינג BOEING +4.09% BOEING 149.27 +4.09% BOEING סגירה:0 פתיחה:143.74 גבוה:150.34 נמוך:143.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחרות בעליות שערים היום (שני) בעקבות דיווח שאומר כי הקפאה של שנים של מכירות לממשלת סין עשויה להתבטל בקרוב. 

כשברקע הפגישה הצפויה השבוע בסן פרנסיסקו בין נשיא סין שי ג'ינפינג לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ממשלת סין שוקלת להתחייב לרכוש מטוסי מקס 737. ענקית התעופה לא ביצעה מכירות משמעותית של סדרת ה-737 בסין מאז 2018, לפני שהדגם קורקע בעקבות שתי תאונות במרץ 2019. 

דרך ארוכה עברה סדרת המקס עד החזרה לסין ולא רק בגלל הקרקוע של המטוסים. גם הקורונה תרמה לא מעט למצב. בחודש ספטמבר האחרון הטיסות הפנימיות של סין אומנם יותר מהכפילו את עצמן, אך ההשוואה היא לא הוגנת, שכן הגבלות הקורונה בסין היו עדיין בתוקף בספטמבר 2022. אם נשווה את התנועה בספטמבר 2023 לספטמבר 2019, לפני הקורונה, נראה עלייה של 8% בביקושים. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הביקוש הגובר לטיסות הוא סיבה אחת לצורך ביותר מטוסים חדשים. אבל לפני שמטוסים חדשים נמסרים, היו צריכים לקרות כמה דברים. בתור התחלה, הרגולטורים הסיניים היו צריכים לאפשר בכלל למטוס לטוס שוב וזה קרה רק בסוף 2021. חברות התעופה הבינלאומיות החלו להטיס את המקס לתוך סין שוב ב-2022 וחברות תעופה סיניות החלו להטיס את מטוסי המקס שלהן רק ב-2023. בנוסף, יש את צבר ההזמנות הקיים של המקס. חברות התעופה הסיניות הזמינו מאות מטוסי מקס. משלוחים ישירים לחברות התעופה בסין לא החלו מחדש, אך מספר מטוסי מקס נמסרו לחברות השכרת המטוסים ב-2021 ו-2022.

החזרה לשגרה בסין טובה למניות בואינג. כך גם הזמנות מחברות תעופה אחרות. בואינג הודיעה היום (שני) כי חברת התעופה הטורקית - גרמנית SunExpress תרכוש עד 90 מטוסי מקס 737. חברת התעופה Emirates הודיעה גם היא על הזמנה של 90 מטוסי 777X. "חברת Emirates היא המפעילה הגדולה ביותר של מטוסי בואינג 777 וההזמנה היום מחזקת את העמדה הזו", אמר מנכ"ל החברה ויורש העצר של דובאי, שייח' אחמד בן סעיד אל מקטום.

הסיכוי למכירות חדשות של מטוסי ה-737 מגיע כאשר בואינג מציגה דגמים בתערוכה בדובאי. בין היתר החברה מציגה את סדרות 777 ו-787 עם דגמים חסכוניים בדלק, בנוסף למטוסי קרב ומסוקי אפאצ'י לשימוש צבאי. "עם הקונות הגדולות ביותר שלה, בריטניה, ארה"ב ואירופה, שצפויות להמשיך להגדיל את תקציבי הביטחון במהלך השנים הקרובות, השמיים הם באמת הגבול עבור יצרנית המטוסים", אמר אנליסט Hargreaves, אהרן צ'יקרי.

בדוחותיה האחרונים רשמה בואינג הפסד למניה של 3.26 דולר והכנסות של 18.1 מיליארד דולר, לעומת הצפי בוול סטריט להפסד למניה של 3.18 דולר והכנסות של 18.1 מיליארד דולר. החברה השאירה את התחזית שלה בצד המזומנים על בין 3-5 מיליארד דולר בשנת 2023.

המזומנים של בואינג הם בעיקר מה שמעניין את וול סטריט. התורם הגדול ביותר להפרש בין הרווחים לתזרים המזומנים הוא סעיף תשלומי ההתקדמות, שמסתכם בכ-3.2 מיליארד דולר. אלה בעצם כספים שמגיעים לבואינג ככל שהיא מתקדמת בבניית המטוסים. המזומן נכנס לחברה עוד לפני שהיא מכירה בהכנסות ממכירת המטוס. המלאי הוא עוד מקור לתזרים המזומנים. לחברה יש מלאי של מטוסים מסדרת MAX שלא נמסרו והיא פועלת על מנת להשלים עסקאות וכך מייצרת עוד מזומנים.

צפי המסירות של מטוס ה-737 מקס הורד מ-425 ל-375-400 מטוסים, אבל המשקיעים כבר ידעו על הבעיות שמכבידות על המסירות של בואינג. החברה מסרה 136 מטוסים מסחריים ברבעון השלישי, כשהצפי היה למסירות של 112 מטוסים. 60 מטוסים נמסרו בחודש יוני, 50 במאי ו-26 באפריל. בואינג מתקשה כבר תקופה ארוכה לעמוד בציפיות האנליסטים ופספסה ב-15 מתוך 17 הרבעונים האחרונים. לשם השוואה איירבוס פספסה רק ב-3 רבעונים מתוך 17 רבעונים. 

חברת התעופה נסחרת לפי שווי של 124.5 מיליארד דולר, זאת לאחר שמנית החברה עלתה ב-7.6% מתחילת השנה וב-15.5% בשנה האחרונה כולה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות