"אנחנו משתדלים שהאוניות בבעלות צים לא יעברו באזורים של החות'ים"
החברה רשמה ירידת ערך של 2.07 מיליארד דולר על האוניות; אלי גליקמן מנכ"ל צים: "נשתפר במהלך 2024 במקביל להכנסת אוניות חדשות, שנת 2025 תהיה שנת מפנה. בינתיים היצע האוניות העולמי גדל ומחירי תובלה יורדים"; מניית החברה תיקנה מירידה של 11% לירידה של 3%
ענקית הספנות צים צים +2.96% צים 26.1 +2.96% סגירה:0 פתיחה:25.45 גבוה:26.24 נמוך:25.11 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רשמה ברבעון השלישי של 2023 הכנסות של 1.27 מיליארד דולר, לעומת 1.31 מיליארד דולר ברבעון השני. ההכנסות ברבעון המקביל הסתכמו ב-3.22 מיליארד דולר. החברה הפסידה 2.27 מיליארד דולר - סכום עתק, שיא של הפסד של חברה ישראלית ברבעון. ההפסד הכבד נובע מירידת ערך הספינות של החברה בסכום של 2.06 מיליארד דולר.
אלי גליקמן, מנכ"ל החברה מסביר כי ירידת הערך נובעת מהשינוי שהתרחש בשוק בחודשים האחרונים - המשך ירידת תעריפי התובלה לצד הגידול בהיצע הספינות העולמי. זה הוביל לבחינה של ערך הספינות ולמחיקה הענקית. אלמלא המחיקה, ההפסד של צים היה כ-200 מיליון דולר, אך היא מצליחה לדווח על Ebitda חיובי של 200 מיליון דולר ברבעון והתחזית השנתית ל-Ebitda הופחתה ל-900 מיליון עד 1.1 מיליארד דולר.
"תפנית בשנת 2025", אלי גליקמן, מנכ"ל צים; צילום: שלומי יוסף
מחיקת ענק ברבעון
גליקמן עדיין סבור ששנת 2024 תתחיל את המפנה החיובי כשבסופה של השנה כמחצית מהתעבורה תהיה דרך ספינות חדות ויעילות שיאפשרו לצים להתחרות מול חברות הספנות האחרות, ובהדרגה במהלך השנה הבאה, זה יורגש ברווחיות ובשורה התחתונה. שנת 2025 היא השנה שגליקמן סבור שהחברה תעבור בה לרווחים.
אמרת שצפוי שבתקופה הקרובה לא יהיה קל, אבל שיהיה טוב בהמשך. עדיין מעריך כך?
"כן, אמרתי שיהיה בהתחלה מאתגר ואחרי זה יהיה טוב. אנחנו בתקופת מעבר שבה אנחנו קולטים אוניות שהן הכי חדישות ויעילות ונקיות ולא מזהמות. בסוף 2024 נהיה עם מערך חדש של אוניות עם יותר קיבולת. במקביל אנחנו משתחררים מאוניות לא יעילות ויקרות. אני מניח ששנת 2025 תהיה שנת תפנית בתוצאות כשכבר קודם ככל שיעברו החודשים נשתפר בתוצאות.
אלא שבינתיים מתברר שהתחזית הקודמת של החברה לשינוי חיובי בחודשים האחרונים של השנה מתבדה. מחירי התעבורה ממשיכים לרדת גם לתוך הרבעון האחרון. המלחמה כמובן מפריעה לסחר ולהובלה השוטפת ומתברר שהיצע האוניות הגדל ממשיך ללחוץ על המחירים למטה.
במאזן של צים יש אוניות בסכום של 4 מיליארד דולר, ומול סכום זה יש הלוואות בגין החכירה בסכום של כ-2.9 מיליארד דולר לזמן קצר ו-1.7 מיליארד לזמן ארוך (רוב הספינות מוחכרות בליסינג ואינן בבעלות). לחברה יש במזומן ונכסים פיננסים 3.1 מיליארד דולר והון עצמי של כ-2.5 מיליארד דולר.
רכישת האוניות הנוספות תגדיל מצד אחד את ערך הספינות במאזן ובמקביל את ההתחייבויות בגין חכירה.
החות'ים מאיימים על צים
"הפעילות של צים ממשיכה כסדרה בישראל ובעולם עד כה ללא הפרעות", אומר גליקמן, בהתייחסו לפעילות על רקע המלחמה, "נכון שיש איומים, אבל, מירב האוניות שלנו חכורות ואנחנו משתדלים שהאוניות בבעלות לא יעברו באזורים של החות'ים. אבל, הסיכון קיים. יש לנו איומים בכל העולם וגם בישראל. אנחנו החברה היחידה שהבטיחה שתפקוד את ישראל גם בשעת מלחמה בעוד חברות אחרות כבר השאירו מטענים במדינות אחרות ולא הגיעו לארץ".הדוחות אכזבו את המשקיעים ומניית החברה מאבדת כ-10% ומשלימה נפילה של 59% מתחילת השנה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.עוד רבעון כזה והחברה בשווי קרוב לאפס (ל"ת)מ. כהן 15/11/2023 20:55הגב לתגובה זו2 0סגור
-
6.סחטו כל דיבידנד מהרווחיםאלכס 15/11/2023 19:24הגב לתגובה זו2 0היו להם שנתיים טובות בגלל הקורונה ומחירי ההובלה וראו גם מיליארדים של רווחים אך נתנו את הכול עד השקל האחרון במקום להשאיר כשליש לימים קשים והנה הם בימים קשים אבל היה להם קשה לעמוד בפיתויסגור
-
5.מניה שניה אחרי סולאראג מה יהיה עם ההמלצות שלכם?רוני 15/11/2023 18:31הגב לתגובה זו2 05 המניות הכי מומלצות...הפסדתי ארגזים בגללכם...חחחח...תסתכלו בתגובות תראו מה רשמתי אז..השחלת השנהסגור
-
4.כסףכמה קיבל 15/11/2023 17:57הגב לתגובה זו3 0מענין כמה קיבלו הוא, בכירים, עוזרים ועורכי הדין.. לא לדאוג ב 2025 הוא כבר יהיה במקום אחרסגור
-
3.יפה להם לפשוט רגל פעם שנייה!!!!!!אנונימי 15/11/2023 17:46הגב לתגובה זו3 1למה לא בכיףסגור
- טען עוד
-
2.הוא אופטימיחיים 15/11/2023 17:46הגב לתגובה זו2 0הוא תמיד אופטימי לדעתי צריך ללכת הבייתה לא יודע לתת ביצועים.סגור
-
1.שדדו את קופת החברה באמצעות הדיבידנדיןרועה חשבון 15/11/2023 17:35הגב לתגובה זו4 0ועוד שנתיים יבקשו את עזרת המדינהסגור