עונת הקניות - הוצאות הצרכנים בסייבר מאנדיי שברו שיאים

בשעות השיא בין 10 בבוקר ל-11 בבוקר (שעון ניו יורק) הוציאו הצרכנים כ-15.7 מיליון דולר כל דקה
 | 
telegram
(1)

חגיגת ההוצאות בחגים גברה בסוף השבוע והוצאות הצרכנים בסייבר מאנדיי הגיעו לשיאים חדשים כאשר הצרכנים פנו לקניות אונליין על מנת להנות מההנחות. הקונים הוציאו כ-12.4 מיליארד דולר אמש (שני), כ-9.6% מעל השנה שעברה. בשעות השיא בין 10 בבוקר ל-11 בבוקר (שעון ניו יורק) הוציאו הצרכנים כ-15.7 מיליון דולר כל דקה. 

הוצאות הצרכנים


הצרכנים בזבזו כ-10.3 מיליארד דולר בשבת וראשון, עלייה של 7.7% מהשנה הקודמת. בבלק פריידי הקונים הוציאו כ-9.8 מיליארד דולר, זינוק של 7.5% מרמות 2022. בסך הכל, ההכנסות משבוע הסייבר - חמשת הימים מחג ההודיה לסייבר מאנדיי - עמדו על 38 מיליארד דולר בסך הכל, עלייה של 7.8% משנה לשנה. המגמה של הצרכנים המשתמשים באופציית "קנה עכשיו, שלם אחר כך" הגיעה גם היא לשיא ותרמה כ-940 מיליון דולר למכירות - זינוק של 43% לעומת השנה שעברה.

חברת התשלומים בלוק של מייסד טוויטר, ג'ק דורסי, אמרה היום כי המוכרים שהשתמשו בפלטפורמות סקוור ו-Afterpay של החברה רשמו שיא של 70 מיליון עסקאות במהלך סוף השבוע של הבלק פריידי והסייבר מאנדיי, עלייה של 14% מהשנה הקודמת. אפשרות "קנה עכשיו שלם אחר כך" ראתה עלייה של 19% ברכישות. 

הזינוק בקניות אונליין עזרו לקזז רכות במכירות החנויות הפיזיות שגדלו רק ב-1.1% בהשוואה לשנה שעברה. גם התעבורה הרגלית ב-81 מיקומים שונים במרכזי הערים ירדה ב-0.3% לעומת השנה שעברה וירדה ב-17.4% לעומת 2019. "הנתונים בסוף השבוע היו מעורבים עם ביצועים טובים בקניות באינטרנט וביצועים נמוכים בחנויות פיזיות", כתב סטיבן זאקונה, אנליסט סיטי. בקטגוריות מסוימות, כולל מוצרי אלקטרוניקה, ההנחות אונליין הגיעו לרמות שיא של 31% מהמחירים המקוריים, יותר מרמת ה-25% בשנת 2022. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

זה לא היה רק אלקטרוניקה. אנליסט וודבוש, סת' באשאם, ציין כי ההנחות היו גבוהות בכל מגזר הקמעונאות ובמקרים מסויימים היו גבוהות יותר בסייבר מאנדיי מאשר הבלק פריידי. וולמארט לדוגמה ראתה זינוק במכירות של 50% בבלק פריידי וכ-60% בסייבר מאנדיי. "הבדיקות שלנו בחנויות במהלך הבלק פריידי אישרו התחלה איטית לרבעון הרביעי, אם כי אנו חושדים שזה תואם את הציפיות הזהירות של הקמעונאים", כתבו אנליסטים ממורגן סטנלי. 
 

קנה עכשיו שלם אחר כך


שירות ה-"קנה עכשיו שלם אחר כך" גדל בעקביות בפופולריות במהלך השנים האחרונות, כאשר השימוש בו קיבל דחיפה נוספת מקונים המודעים לתקציב ומנסים להימנע מהעמלות והריביות הנוספות שמתלוות לרכישות בכרטיסי אשראי.

הכלכלנים צופים כי עונת החגים תהיה איטית יותר השנה משנים קודמות בשל הלחץ הכלכלי איתו הצרכנים מתמודדים בעקבות הריביות הגבוהות יותר והאינפלציה המתמשכת. לפי סקר של חברת Klarna, כמעט מחצית מהאנשים שהשתתפו בסקר אמרו כי הם מודאגים מכך שלא יוכלו לשלם את מלוא חשבונות כרטיסי האשראי שהצטברו בחגים. חברות ה-BNPL ראו עלייה של 29% בהזמנות בארה"ב בבלק פריידי, כשהמוצרים הפופולריים ביותר היו מוצרי אלקטרוניקה אישיים, טלוויזיות ומכשירי מטבח.

"גודל האימוץ של BNPL פשוט הפך כל כך גדול והשירות הפך להיות ממש ממש פופולרי", אמר דן דולב מ-Mizuho Securities. עם זאת, גודל סל הקנייה הממוצע בהזמנות שנעשו עם שירות ה-BNPL, ירד ב-32% מהשנה שעברה, מה שמסמן שהקונים לא עושים רכישות גדולות השנה. 

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "קנה עכשיו שלם אחרכך" זו פשוט הלוואה לא רשומה
    המגיב 28/11/2023 22:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מעניין חברות כרטיסי האשראי מונעות מצרכנים להגדיל את החוב שלהם (הן כנראה כבר רואות שהצרכנים לא באמת יוכלו להחזיר), אז הצרכנים פונים למי שעדיין מוכן לתת להם הלוואה, ועוד לא הבין שאין להם באמת יכולת להחזיר.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות