ג'נרל מוטורס צופה פגיעה בהכנסות של 9.3 מיליארד ומודיעה על בייבאק בגובה 10 מיליארד דולר

לפי התחזית החדשה של החברה, GM הפחיתה את הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לשנת 2023 לטווח של בין 9.1 ל-9.7 מיליארד דולר, בהשוואה לתחזית הקודמת של בין 9.3 מיליארד ל-10.7 מיליארד דולר
 | 
telegram

ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS +5.1% GENERAL MOT 58.52 +5.1% GENERAL MOTORS סגירה:0 פתיחה:55.73 גבוה:58.9 נמוך:55.65 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הודיעה היום (רביעי) כי הסכמי העבודה החדשים של החברה לאחר השביתה יעלו לה כ-9.3 מיליארד דולר ומכריזה על בייבאק של מניות בשווי 10 מיליארד דולר, גידול של 33% בדיבידנד והוצאות נמוכות משמעותית בעסקי המונית האוטונומית של החברה. 

הרכישה העצמית שמתכננת ג'נרל, שוות ערך לכמעט רבע מהמניות הרגילות של החברה לפי מחיר הסגירה של יום שלישי. מניות ג'נרל מוטורס ירדו השנה כ-14% לפני הקפיצה ב-10% היום. המניה עדיין נסחרת מתחת לרמת ה-33.66 דולר בה הייתה לפני תחילת השביתה של איגוד העובדים ב-15 בספטמבר. לאחר השביתה, הורידה GM את התחזית לשנת 2023, כשהיא נאבקת לעלות את מחיר המניה בזמן שהיא מתמודדת עם השביתה, בעיות ביחידת הרכב האוטונומי ובהשקת כלי הרכבים החשמליים החדשים שלה. 

"סוף סוף כמה חדשות טובות עבור GM עם תחזית חדשה", אמר אנליסט וודבוש, דניאל איבס. "עכשיו צריך להחזיר את הרכבת לפסים וזו התחלה מצוינת". העליות שהתווספו לחברה בסך 9.3 מיליארד דולר עד 2028 כתוצאה מהסכמי העבודה החדשים יתורגמו לכ-575 דולר לכל רכב לאורך חיי העסקאות. 
 

התחזית החדשה


לפי התחזית החדשה של החברה, GM הפחיתה את הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לשנת 2023 לטווח של בין 9.1 ל-9.7 מיליארד דולר, בהשוואה לתחזית הקודמת של בין 9.3 מיליארד ל-10.7 מיליארד דולר. זה כולל השפעה מוערכת של 1.1 מיליארד דולר מותאמת EBIT כתוצאה משביתת איגוד עובדי הרכב שנמשכה קצת יותר משישה שבועות, בעיקר בגלל אובדן הייצור. ההשפעה הכוללת ב-2023 היא 1.3 מיליארד דולר כולל השכר וההטבות הגבוהות יותר בעסקה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"כעת, לאחר שיש לנו חוזה מאושר ודרך ברורה קדימה הכוללת יעילות רבה יותר בהשקעות תפעוליות, נוכל לחדש את החזרת ההון לבעלי המניות בהתאם לתוכנית שלנו", אמרה מנכ"לית GM מרי בארה בשיחת ועידה למשקיעים, שבמהלכה קבעו נציגי החברה את היעדים המעודכנים החדשים. עם זאת, בארה הודתה שמחיר המניה של GM "מאכזב את כולם", והצביעה על כך שכשמניות החברה נסחרו ב-28 דולר הן נסחרו כ-15% מתחת למחיר ההנפקה של GM ב-2010.

מניות GM נסחרות במכפיל רווח עתידי של 4.4, מתחת ל-6.3 של פורד, 8.8 אצל טויוטה ו-66.1 עבור מובילת שוק ה-EV טסלה. עם זאת, המכפילים של פולקסווגן וסטלנטיס נמוכים עוד יותר ועומדים על 3.5 אצל כל אחת.  
 

GM תפחית עלויות


ג'נרל הודיעה מוקדם יותר השנה כי תפחית עלויות קבועות ב-2 מיליארד דולר עד סוף 2024 ולאחר מכן תמשיך ביולי עם תוכניות להפחתת עלויות של מיליארד דולר נוספים. באפריל, GM אמרה שכ-5,000 עובדים פרשו עזבו את החברה בתמורה לחבילת פיצויים. החברה הודיעה גם כי תקצץ בעלויות ביחידת הרכב האוטונומית קרוז, בה השהתה את כל הבדיקות בארה"ב לאחר תאונה בקליפורניה בחודש שעבר, שהובילה את הרגולטורים של המדינה לאסור על החברה לעשות ניסויים ברכב ללא נהג. קרוז, שמקצצת במקומות העבודה, הפסידה יותר מ-700 מיליון דולר ברבעון השלישי יותר מ-8 מיליארד דולר מאז 2016.

"אנו מצפים שקצב ההתרחבות בקרוז יהיה מכוון יותר כאשר הפעילות תחדש, וכתוצאה מכך ההוצאות יהיו נמוכות יותר ב-2024 מאשר ב-2023", אמרה בארה. סמנכ"ל הכספים של ג'נרל מוטורס, פול ג'ייקובסון, אמר כי ההוצאות על קרוז ב-2024 "יפחתו במאות מיליוני דולרים". בארה עוד הוסיפה, כי GM צריכה "לבנות מחדש אמון" עם הרגולטוריים המדינתיים והפדרליים שאיתם קרוז עובדת. 

מנכ"לית GM אמרה גם שהיא "מאוכזבת" מייצור הרכבים החשמליים השנה בשל קשיים בהרכבת מודול הסוללה, אך GM מצפה לייצור "גבוה משמעותית" ו-"שיפור משמעותי" ברווחים בעסק זה בשנת 2024. ג'ייקובסון אמר ש-GM שואפת לשולי רווח חד ספרתיים על EV עד 2025, כולל הטבות של חוק הפחתת האינפלציה. עם זאת, עלויות העבודה החדשות צפויות להוסיף 3 דולר לקלוואט שעה לעלויות תאי הסוללה. 

לפי החברה, היא פועלת לסיים את התקציב שלה לשנה הבאה "שיקזז במלואו את העלויות המצטברות של הסכמי העבודה החדשים והתוכנית ארוכת הטווח אותה אנחנו מבצעים". אריק גורדון, מאוניברסיטת מישיגן ציין כי החברה לא יכלה להרשות לעצמה עסקה משתלמת עבור העובדים בארה"ב. 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות