"רק רשת תחנות הטעינה של טסלה יכולה להיות חברת פורצ'ן 500"

מנכ"ל טסלה והמיליארדר אילון מאסק התראיין אתמול אצל אנדרו רוס סורקין בכנס Dealbook; בראיון נגע מאסק במספר רב של נושאים, ובין היתר סיפק כמה הצהרות שיכולות לעניין את המשקיעים של טסלה
 | 
telegram

אילון מאסק ידוע כבן אדם בלתי צפוי, לכן הראיונות איתו מעניינים במיוחד מכיוון שאין לדעת איזו פיסת מידע הוא עלול לפלוט או איזו הצהרה פרובקטיבית הוא יאמר הפעם. אתמול מאסק התראיין אצל אנדרו רוס סורקין בכנס Dealbook וסיפק כמה הצהרות מעניינות הנוגעות לחברת הרכבים החשמליים שלו TESLA INC +3.07% TESLA INC 320.72 +3.07% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:310.52 גבוה:324.68 נמוך:309.22 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

רשת הטעינה המהירה

ראשית, מאסק בעצם חשף שרשת הטעינה המהירה של טסלה מכניסה מעל ל-7 מיליארד דולר בשנה: "רק רשת הטעינה יכולה הייתה להיות חברת פורצ'ן 500 אם היא הייתה חברה נפרדת", אמר מאסק. כידוע, בשביל שחברה תיכלל ברשימת פורצ'ן 500 היא צריכה להציג מחזור שנתי של לפחות 7 מיליארד שקל, אז מכאן ההנחה כי זה המחזור השנתי המינימלי של רשת הטעינה.

רשת הטעינה המהירה של טסלה היא בעצם כמו רשת תחנות דלק. טסלה היא הבעלים של כל המכשור בתחנות והיא גם מוכרת את החשמל עצמו, ועם זאת החברה לא מספקת מידע לגבי רשת הטעינה בדוחות שלה, אז לפי ההצהרות של מאסק ניתן להסיק כי רשת הטעינה מהווה עד 10% מהמחזור של טסלה, והחלק הזה צפוי לגדול בשנת 2024 כאשר טסלה תפתח את רשת הטעינה שלה גם לרכבים חשמליים אחרים.

מאסק שונא איגודי עובדים

"אני לא אוהב איגודי עובדים אבל לא מהסיבה שאתם חושבים", אמר מאסק, "אני חושב שהאיגודים מנסים ליצור סביבה שלילית ולצייר את התמונה שזה העובדים נגד המנהלים". מאסק מעדיף גישה בה כולם שווים, או לפחות מתומרצים יותר. הוא ציין שהרבה עובדים בחברה, אפילו כאלה בפס הייצור, מתומרצים בעזרת קבלת מניות של החברה ושחלקם אפילו הפכו למיליונרים בזכותן.

בני אדם הם נהגים נוראיים

מאסק התבטא כבר פעמים רבות לגבי אפשרות הנהיגה האוטנומית של רכבים, וכך גם בועידה האחרונה: "בני אדם מסמסים בזמן נהיגה, נוהגים שיכורים, מתווכחים תוך כדי נהיגה ומה לא. ברגע שתהיה נהיגה אוטונומית מה שנראה זה הפחתה דרסטית במספר ההרוגים בתאונות דרכים". כיום נהרגים בין 40-50 אלף אמריקאים בתאונות דרכים כל שנה, ולפי מאסק, אפשר להוריד את המספרים האלה בעד 90%.

כמובן שצריך לשכנע את הרגולטורים לאשר נהיגה אוטונומית, אבל זאת אולי לא משימה כל כך קשה כפי שחושבים: "צריך להציג מספרים כל כך גדולים וברורים שפשוט לא יהיה אפשרי להתעלם מהם".

ההאטה בתחום הרכבים החשמליים?

בזמן האחרון נשמעים קולות המודאגים מהירידה בביקושים לרבים חשמליים בארה"ב, מה שמעלה את החשש מכך שאולי השוק האמריקאי עדיין לא מוכן לעשות את המעבר הזה. אבל כמובן שמאסק רואה את הדברים קצת אחרת: "הטענה הנגדית הטובה ביותר שאני יכול לתת היא שמודל Y של טסלה הולך להיות הדגם הנמכר ביותר בעולם השנה, ולא רק בהשוואה לרכבים חשמליים אלא בכלל".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

זה אכן נתון מרשים בשביל טסלה, אבל כשמסתכלים על תחום הרכבים החשמליים בכללותו המצב קצת שונה - רכבים חשמיים מרכיבים כיום בערך 9% מהרכבים הנמכרים בארה"ב, 15% מאלה הנמכרים באירופה ו-25% מאלה הנמכרים בסין, כך שיש עוד מקום לשיפור.

רשת X לא קשורה לטסלה

משקיעים מסוימים חוששים שהמהלכים שמאסק עושה ברשת החברתית שלו X (לשעבר טוויטר) כולל ההתבטאויות הלפעמים "פרובוקטיביות", בלשון המעטה, עלולות להשפיע על הביצועים של טסלה, אבל מאסק משוכנע שלשתי החברות אין שום השפעה זו על זו: "אתם יכולים לשנוא אותי, אתם יכולים לא לסמוך עליי, אבל זה לא רלוונטי. טסלה עדיין מייצרת את המכוניות הטובות ביותר בעולם".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות