הסייברטראק של טסלה עולה 50% יותר מההערכות הראשוניות
הטנדר החשמלי של טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לו רבים חיכו אחרי מספר עיכובים, יעלה החל מ-60,990 דולר, יותר מ-50% מהמחיר שאמר מנכ"ל החברה אילון מאסק ב-2019. לפי הערכות בוול-סטריט המחיר החדש ימשוך בעיקר קונים אמידים נבחרים.
הטנדר, העשוי פלדת אל חלד מבריקה, נוצר בחלקו בהשראת מכונית שהופכת לצוללת שהופיעה בסרט של ג'יימס בונד מ-1977 - "המרגל שאהב אותי", זאת לפי מאסק. החומר ממנו נבנה הרכב בנוסף לעיצוב העתידני והלא שיגרתי שלו הוסיפו מורכבות לייצורו ולעלויות ומאיימים להרחיק את רוכשי הטנדרים המסורתיים שמתמקדים יותר בתועלת.
מאסק מצידו, שתימחר את הגרסאות השונות של הטנדר החשמלי בין 60,990 דולר ל-99,990 דולר אמר אמש (חמישי) כי "הסייברטראק יותר שימושית ממשאית ויותר מהירה ממכונית ספורט". מנכ"ל טסלה הגיע לבמה כשהוא נוהג ברכב החדשני לקול מחיאות הכפיים של הקהל ולאחר מכן מסר עשרה כלי רכב ללקוחות באירוע של טסלה באוסטין, טקסס. "סוף סוף העתיד ייראה כמו העתיד", אמר מאסק על עיצוב הטנדר והציג סרטון של הסייברטראק גוררת פורשה 911 תוך כדי שהיא מנצחת במרוץ 911 אחרת.
Porsche 911 vs Cybertruck towing Porsche 911. pic.twitter.com/04EfaB01Fb
— Jon Erlichman (@JonErlichman) November 30, 2023
דגמי הסייברטראק
מניות טסלה ירדו ב-2% במסחר המאוחר לאחר עלייה של 1.6% למחיר של 240.08 דולר. מאסק נמנע מלדבר באירוע על מחירי הרכב, אך המחירים עודכנו באתר של טסלה. גרסת הטנדר בעלת הביצועים הגבוהים ביותר, או בכינויה ה-"Cyberbeast' תהיה זמינה בשנה הבאה וכך גם גרסת ה-All-wheel ומחירן יתחיל ב-80,000 דולר. גרסת ההנעה האחורית הזולה ביותר מתחילה מ-61,000 דולר ותהיה זמינה ב-2025.
"זה הולך למשוך קהל לקוחות עשיר שיוכל להרשות לעצמו את המחיר ורוצה משהו מיוחד ומשונה", אמרה ג'סיקה קאלדוול, מחברת מחקר הרכב אדמונדס. "פשוט לא קיים פלח גדול באוכלוסייה שיכול להרשות לעצמו לרכוש את הרכב הזה, במיוחד במקום בו נמצאת הריבית."
ב-2019 העריך מאסק שהסייברטראק תעלה כ-40,000 דולר, רכב משך יותר ממיליון הזמנות ששילמו דמי הזמנה מוקדמת בסך 100 דולר. המנכ"ל לא עידכן את המחיר המשוער עד ליום שני האחרון, זאת למרות העלייה בעלויות חומרי הגלם לרכבים חשמליים. כעת, דמי ההזמנה המוקדמת עלו גם הם ל-250 דולר.
שוק הטנדרים החשמליים
סייברטראק, שהתחיל להימסר באיחור של שנתיים, נכנס לשוק טנדרים לוהט בניסיון להתחרות עם ה-ה-F150 Lightning של פורד FORD MOTOR +3.52% FORD MOTOR 11.18 +3.52% סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:11.38 נמוך:10.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , R1T של ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE +2.2% RIVIAN... 10.24 +2.2% סגירה:0 פתיחה:10.01 גבוה:10.57 נמוך:10 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: וה-Hummer EV של ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS +5.1% GENERAL MOT 58.52 +5.1% סגירה:0 פתיחה:55.73 גבוה:58.9 נמוך:55.65 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . הטנדר של ריביאן נמכר בגרסתו הבסיסית במחיר של 73,000 דולר, בעוד ה-F-150 Lightning מתחיל ב-50,000 דולר. הטנדר של ג'נרל מוטורס עולה יותר מ-96,000 דולר. הסייברטראק הוא הדגם הראשון של טסלה מזה כמעט ארבע שנים והצלחתו קריטית למוניטין החברה כיצרנית רכבים חדשניים.
טסלה נאבקת בתקופה האחרונה בריכוך בביקוש לרכבים חשמליים ובתחרות גוברת והטנדר החשמלי החדשני משמש כמפתח ליצירת מכירות, אם כי לא בהיקף של דגמי ה-3 וה-Y. מאסק צינן את התלהבות המשקיעים בחודש שעבר, כשציין בעיות בהגדלת הייצור והזהיר כי ייקח בין שנה ל-18 חודשים עד שהסייברטראק יהפוך לתורם משמעותי בתזרים המזומנים.
לקראת ההשקה, מאסק משך אליו את תשומת הלב בראיון גס לניו יורק טיימס בו קילל את המפרסמים שעזבו את הרשת החברתית שבבעלותו -X, בגלל הערות מצידו שנתפסו כאנטישמיות. בקריצה לראיון, אמר מאסק באירוע המסירות "זהו טנדר שימושי להפליא. זה לא רק מופע ראוותני כמוני".
תוצאות החברה לרבעון השלישי
ענקית הרכבים החשמליים דיווחה ברבעון השלישי על רווח למניה של 66 סנט על הכנסות של 23.4 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 75 סנט על הכנסות של 24.26 מיליארד דולר. הרווח הגולמי עמד על 17.9% לעומת צפי של 18%. ברבעון התואם אשתקד הרווח הגולמי עמד על 25.1%. תזרים המזומנים החופשי עמד על 848 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-2.59 מיליארד דולר. בנוסף, החברה חושפת כי היא עדיין מחזיקה ביטקוין בשווי של 312 מיליון דולר. טסלה גם חזרה על תחזית המסירות ל-2023 של 1.8 מיליון רכבים.
היעדים העיקריים שלנו נותרו ללא שינוי ברבעון השלישי של 2023: הפחתת העלות לכל רכב, יצירת תזרים מזומנים חופשי תוך מיקסום נפחי האספקה והמשך השקעה בבינה מלאכותית ובפרוייקטי צמיחה אחרים", אמרה החברה. "העלות לכל רכב ירדה ל-37,500 דולר ברבעון השלישי, בעוד עלות הייצור במפעלים החדשים שלנו נותרה גבוהה מהמפעלים שהיו קיימים. יישמנו שדרוגים שהיו נחוצים על מנת לאפשר הוזלות נוספות בעלות ליחידה ואנחנו ממשיכים להאמין כי על מנת להנהיג את התעשיה צריך להוביל בעלויות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.כאן בטח 200 אלף דולררוני 02/12/2023 16:06הגב לתגובה זו1 0והם בוכים על 60 אלף דולר.סגור
-
3.לא לענייןלרון 02/12/2023 10:10הגב לתגובה זו1 2מי יקנה?סגור
-
2.למבינים - טויוטה, ניסן ואיסוזו. (ל"ת)חיים 02/12/2023 02:12הגב לתגובה זו0 2סגור
-
1.מכונית לפוזאיסטים בלבד עים כיס עמוקשחף 01/12/2023 19:06הגב לתגובה זו3 3מי שירצה באמת רכב עבודה יקנה דודג'ראם או פורד f-250 שמתישהו ב 2025 יגיעו מחושמלים.סגור
-
כך זה תמיד מתחיל.המגיב 02/12/2023 02:37הגב לתגובה זו1 1עד שפס הייצור משתכלל, מתייעל, ומאפשר להוריד עלויות וכן מחירים נמוכים יותר ונגישים יותר. כך בכל תעשייה. זוכר מה היה מחיר של מחשב שולחני !!בסיסי!! באמצע שנות ה 90 ? (יותר מ 1500 דולאר), ותוך שנה עד שנתיים כבר היה לו קשה לסחוב את התוכנות החדשות. היום בפחות מ 2000 שקל (כ 500 דולאר) אתה יכול לקנות מחשב !!נייד!! שתוכל להשתמש בו ב 5 השנים הבאות (ואפילו יותר, אם לא תתעלל בו פיסית).סגור