הסייברטראק של טסלה עולה 50% יותר מההערכות הראשוניות
— Jon Erlichman (@JonErlichman) November 30, 2023
דגמי הסייברטראק
מניות טסלה ירדו ב-2% במסחר המאוחר לאחר עלייה של 1.6% למחיר של 240.08 דולר. מאסק נמנע מלדבר באירוע על מחירי הרכב, אך המחירים עודכנו באתר של טסלה. גרסת הטנדר בעלת הביצועים הגבוהים ביותר, או בכינויה ה-"Cyberbeast' תהיה זמינה בשנה הבאה וכך גם גרסת ה-All-wheel ומחירן יתחיל ב-80,000 דולר. גרסת ההנעה האחורית הזולה ביותר מתחילה מ-61,000 דולר ותהיה זמינה ב-2025."זה הולך למשוך קהל לקוחות עשיר שיוכל להרשות לעצמו את המחיר ורוצה משהו מיוחד ומשונה", אמרה ג'סיקה קאלדוול, מחברת מחקר הרכב אדמונדס. "פשוט לא קיים פלח גדול באוכלוסייה שיכול להרשות לעצמו לרכוש את הרכב הזה, במיוחד במקום בו נמצאת הריבית."
ב-2019 העריך מאסק שהסייברטראק תעלה כ-40,000 דולר, רכב משך יותר ממיליון הזמנות ששילמו דמי הזמנה מוקדמת בסך 100 דולר. המנכ"ל לא עידכן את המחיר המשוער עד ליום שני האחרון, זאת למרות העלייה בעלויות חומרי הגלם לרכבים חשמליים. כעת, דמי ההזמנה המוקדמת עלו גם הם ל-250 דולר.
שוק הטנדרים החשמליים
סייברטראק, שהתחיל להימסר באיחור של שנתיים, נכנס לשוק טנדרים לוהט בניסיון להתחרות עם ה-ה-F150 Lightning של פורד FORD MOTOR , R1T של ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE וה-Hummer EV של ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS . הטנדר של ריביאן נמכר בגרסתו הבסיסית במחיר של 73,000 דולר, בעוד ה-F-150 Lightning מתחיל ב-50,000 דולר. הטנדר של ג'נרל מוטורס עולה יותר מ-96,000 דולר. הסייברטראק הוא הדגם הראשון של טסלה מזה כמעט ארבע שנים והצלחתו קריטית למוניטין החברה כיצרנית רכבים חדשניים.טסלה נאבקת בתקופה האחרונה בריכוך בביקוש לרכבים חשמליים ובתחרות גוברת והטנדר החשמלי החדשני משמש כמפתח ליצירת מכירות, אם כי לא בהיקף של דגמי ה-3 וה-Y. מאסק צינן את התלהבות המשקיעים בחודש שעבר, כשציין בעיות בהגדלת הייצור והזהיר כי ייקח בין שנה ל-18 חודשים עד שהסייברטראק יהפוך לתורם משמעותי בתזרים המזומנים.
לקראת ההשקה, מאסק משך אליו את תשומת הלב בראיון גס לניו יורק טיימס בו קילל את המפרסמים שעזבו את הרשת החברתית שבבעלותו -X, בגלל הערות מצידו שנתפסו כאנטישמיות. בקריצה לראיון, אמר מאסק באירוע המסירות "זהו טנדר שימושי להפליא. זה לא רק מופע ראוותני כמוני".
תוצאות החברה לרבעון השלישי
ענקית הרכבים החשמליים דיווחה ברבעון השלישי על רווח למניה של 66 סנט על הכנסות של 23.4 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 75 סנט על הכנסות של 24.26 מיליארד דולר. הרווח הגולמי עמד על 17.9% לעומת צפי של 18%. ברבעון התואם אשתקד הרווח הגולמי עמד על 25.1%. תזרים המזומנים החופשי עמד על 848 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-2.59 מיליארד דולר. בנוסף, החברה חושפת כי היא עדיין מחזיקה ביטקוין בשווי של 312 מיליון דולר. טסלה גם חזרה על תחזית המסירות ל-2023 של 1.8 מיליון רכבים.היעדים העיקריים שלנו נותרו ללא שינוי ברבעון השלישי של 2023: הפחתת העלות לכל רכב, יצירת תזרים מזומנים חופשי תוך מיקסום נפחי האספקה והמשך השקעה בבינה מלאכותית ובפרוייקטי צמיחה אחרים", אמרה החברה. "העלות לכל רכב ירדה ל-37,500 דולר ברבעון השלישי, בעוד עלות הייצור במפעלים החדשים שלנו נותרה גבוהה מהמפעלים שהיו קיימים. יישמנו שדרוגים שהיו נחוצים על מנת לאפשר הוזלות נוספות בעלות ליחידה ואנחנו ממשיכים להאמין כי על מנת להנהיג את התעשיה צריך להוביל בעלויות".
- 4.רוני 02/12/2023 16:06הגב לתגובה זווהם בוכים על 60 אלף דולר.
- 3.לרון 02/12/2023 10:10הגב לתגובה זומי יקנה?
- 2.למבינים - טויוטה, ניסן ואיסוזו. (ל"ת)חיים 02/12/2023 02:12הגב לתגובה זו
- 1.שחף 01/12/2023 19:06הגב לתגובה זומי שירצה באמת רכב עבודה יקנה דודג'ראם או פורד f-250 שמתישהו ב 2025 יגיעו מחושמלים.
- המגיב 02/12/2023 02:37הגב לתגובה זועד שפס הייצור משתכלל, מתייעל, ומאפשר להוריד עלויות וכן מחירים נמוכים יותר ונגישים יותר. כך בכל תעשייה. זוכר מה היה מחיר של מחשב שולחני !!בסיסי!! באמצע שנות ה 90 ? (יותר מ 1500 דולאר), ותוך שנה עד שנתיים כבר היה לו קשה לסחוב את התוכנות החדשות. היום בפחות מ 2000 שקל (כ 500 דולאר) אתה יכול לקנות מחשב !!נייד!! שתוכל להשתמש בו ב 5 השנים הבאות (ואפילו יותר, אם לא תתעלל בו פיסית).