בועת הרכבים החשמליים התפוצצה - לאן ממשיכים מכאן?

האימוץ של הרכבים החשמליים לא קורה בקצב שתאם את ההתלהבות - שווי השוק המצטבר של חברות ה-EV מהשורה השנייה נחתך ב-87%, וגם - הזווית הישראלית: האם קריסה של שוק ה-EV תשפיע גם על ישראליות כמו מובילאיי ואינוויז?
 | 

הרכבים החשמליים היו אחת הבשורות הגדולות שציפו לה במאה ה-21. הידלדלות ההולכת וגוברת במאגרי הנפט והמשאבים הפוסיליים בשילוב עם העלאת המודעות לנושאי איכות הסביבה דחפו את האנושות לחפש אלטרנטיבות בתחום התחבורה, כאשר אחת מהאפשרויות המובילות הייתה רכבים המונעים על ידי סוללות נטענות.  

וזה היה נראה שאנחנו בדרך הנכונה - האיחוד האירופי הצהיר שהוא מתכוון לחתוך בחצי את פליטות הפחמן מרכבים ב-50% עד 2035 ולהעלים אותן לגמרי עד 2035, והרכבים החשמליים הן כלי חשוב בהשגת המטרה הזו, אבל חוץ מהיצרניות הגדולות כמו טסלה למשל, לא נראה שבאמת קיים "שוק רכבים חשמליים" גדול. האימוץ של יצרניות הרכב עדיין איטי, הרכבים החשמליים הסינים עדיין לא מתקבלים במערב באופן גורף והחדירה של הרכבים החשמליים מתעכבת, אם כי ברור לכולם שזה העתיד לצד הרכבים האוטונומיים בהמשך.

חברות ה-EV לא עומדות בציפיות

בשביל שתהיה מהפכה אמיתית בשוק הרכבים החשמליים דרוש שוק רכב, עם מספר גדול של חברות המתחרות על הלקוח, אבל מעבר לטסלה TESLA INC +3.07% TESLA INC 320.72 +3.07% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:310.52 גבוה:324.68 נמוך:309.22 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ואולי עוד כמה חברות בודדות שכרגע מובילות את השוק, כמו BYD הסינית, החברות במה שאפשר לקרוא "דרג ב'" לא מספקות את הסחורה, וזה מתבטא בשווי החברות.

שווי השוק הכולל של כמה מחברות השורה השנייה בתעשייה: ניקולה NIKOLA CORPORATION -2.9% NIKOLA... 2.34 -2.9% NIKOLA CORPORATION סגירה:0 פתיחה:2.53 גבוה:2.57 נמוך:2.32 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , פיסקר {FISKER INC} , ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE -2.42% RIVIAN... 10.06 -2.42% RIVIAN AUTOMOTIVE סגירה:0 פתיחה:10.04 גבוה:10.07 נמוך:9.55 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , לוסיד LUCID GROUP -3.37% LUCID GROUP 2.01 -3.37% LUCID GROUP סגירה:0 פתיחה:2.06 גבוה:2.06 נמוך:1.93 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , ניו NIO INC +1.35% NIO INC 4.49 +1.35% NIO INC סגירה:0 פתיחה:4.44 גבוה:4.51 נמוך:4.36 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אקספנג XPENG +0.87% XPENG 12.74 +0.87% XPENG סגירה:0 פתיחה:12.7 גבוה:12.81 נמוך:12.34 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , פולסטאר, קאנו  CANOO INC -6.14% CANOO INC 0.5 -6.14% CANOO INC סגירה:0 פתיחה:0.55 גבוה:0.56 נמוך:0.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ולורדסטאון עמד בשיא על 470 מיליארד דולר - היום השווי הכולל של כל החברות הללו הוא 59 מיליארד דולר, קריסה של 87%.

כותרת ראשית

- כל הכותרות


המנייה של ריביאן מאז השיא בסוף שנת 2021

שווי השיא היה בתקופה שבין 2019-2021, כשהריביות נעו בין 0%-2%, אז למשקיעים הייתה יותר סבלנות להשקיע בחברות שנמצאות בתחום חדש ומפסידות כסף, אז התייחסו בעיקר לחלום. היום זה כבר לא המצב. 9 החברות האלה מכרו במהלך השנה האחרונה 420,000 רכבים, שזה מספר יפה, אבל זה לא מה שציפו לפני 3-4 שנים. בכל מקרה 3 הבולטות בקבוצה הזו מוכרות כ-75% מהיקף המכירות. הבאות בתור בהיקף מכירות מאוד נמוך.
 

גם החברות הגדולות מתקשות

זה לא מפתיע שהחברות הקטנות מתקשות יותר מהבינוניות והגדולות - זה תחום חדש שהביקוש אליו עדיין לא ברור והוא דורש המון הוצאות על מו"פ, שיווק ויש בו יתרון משמעותי לגודל. אבל גם לחברות הגדולות אין חיים קלים בשוק הזה. השווי הכולל של 3 החברות הרווחיות ביותר בתחום: טסלה  TESLA INC +3.07% TESLA INC 320.72 +3.07% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:310.52 גבוה:324.68 נמוך:309.22 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , BYD וליי  LI AUTO INC +2.2% LI AUTO INC 22.72 +2.2% LI AUTO INC סגירה:0 פתיחה:22.59 גבוה:22.74 נמוך:22.36 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עמד בשיא על 1.4 טריליון דולר, היום הסכום הזה עומד על 900 מיליארד דולר, וכמובן שטסלה אחראית לרוב הסכום בשני הנתונים - השווי שלה ירד מ-1.2 טריליון דולר ל-700 מיליארד דולר.


מניית טסלה מאז השיא בסוף שנת 2021

וגם החברות הגדולות לא מייצרות מספיק מזומנים - שלוש החברות האלה ייצרו במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של השנה מזומנים חופשיים בסך 4 מיליארד דולר, וזאת בהשוואה ל-20 מיליארד דולר בסה"כ בכל תקופת חייהן, כאשר גם כאן, טסלה אחראית בערך לחצי מהסכומים.

אפילו חברות הרכב המסורתיות שהבינו שהן צריכות להשתלב בגל החדש לא רואות תוצאות שיצדיקו את ההשקעה שלהן. השווי הכולל של ג'נרל מוטורס  GENERAL MOTORS -1.06% GENERAL MOT 57.01 -1.06% GENERAL MOTORS סגירה:0 פתיחה:57.53 גבוה:57.83 נמוך:56.95 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , פורד  FORD MOTOR -0.54% FORD MOTOR 11.01 -0.54% FORD MOTOR סגירה:0 פתיחה:11.04 גבוה:11.15 נמוך:10.98 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , סטלנטיס  STELLANTIS N.V -0.22% STELLANTIS 13.34 -0.22% STELLANTIS N.V סגירה:0 פתיחה:13.4 גבוה:13.47 נמוך:13.32 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  ווולקסוואגן  VOLKSWAGEN A G ORD +1% VOLKSWAGEN 91.5 +1% VOLKSWAGEN A G ORD סגירה:0 פתיחה:91 גבוה:92 נמוך:91 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , חברות הרכב המסורתיות שהשקיעו הכי הרבה בקידום רכבים חשמליים אצלן, ירד מסכום של 425 מיליארד דולר בשיא לסכם של 220 מיליארד דולר היום, צניחה של מעל 50%.

בשורה התחתונה, כל החברות שנגעו לתחום הרכבים החשמליים מחקו ביחד בערך 1.4 טריליון דולר בשווי במהלך השנים האחרונות. אז עם נתונים כאלה, למה שהמנהלים והמשקיעים ירצו להמשיך?

הזווית הישראלית

יצרני הרכבים החשמליים משתמשים באביזרים, יכולות של חברות בתחומים שונים, לרבות מערכות ראייה מתקדמות,  אביזרי בטיחות אוטוטמטיים ועוד. כל התעשייה מסביב שתלויה בפעילות יצרני הרכבים החשמליים נפגעה. הרכבים החשמליים היו אמורים להיות הקדימון לרכבים אוטונומיים. רכבים שנוסעים אוטומטית ללא צורך לנהוג בהם. לכאורה אין קשר לרכבים החשמליים, אבל חברות הרכב מיפו את ההשקעות שלהן וסידרו את האימוץ שלהם כשמצד אחד הן מפתחות במקביל את שתי קבוצות הרכב, אבל מצד שני ברור שהרכבים האוטונומיים הם השלב הבא.

הקושי בחדירה של הרכבים החשמליים, משפיע דרמטית גם על תחום הרכבים האוטונומיים. אימוץ הטכנולוגיה החשובה הזו נדחה וכעת מדברים בעיקר על שילוב רכבים אוטונומיים באוטובוסים או במוניות, כשהפתרון לכל השוק לא נראה בשנים הקרובות. יש רכבים חצי אוטונומיים, אבל בעוד שהתחזיות לפני מספר שנים היו לאימוץ גדול כבר ב-2023-2024 כבר ברור שזה לא יקרה.

בשנת 2020 היה גל של הנפקות חברות שמפתחות מערכות תומכות וכלים שקשורים לרכבים האוטונומיים. אחת החברות הישראליות הבולטות בתחום היא ריי  REE -4.26% REE 6.97 -4.26% REE סגירה:0 פתיחה:7.19 גבוה:7.52 נמוך:6.86 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שמאכזבת את המשקיעים תקופה ארוכה. החברה אמרה בעת ההנפקה שהיא צופה הכנסות של 19 מיליארד דולר בין השנים 2023-2026 אבל התחזית ירדה עד לפני כמה חודשים אמרה הנהלתה שהיא צופה להכנסות של רק מיליארד דולר בתקופה הזו. הצרות בריי אולי קצת פחות מושפעות ממצב השוק בכללותו, אבל אם התחום ימשיך לדעוך, לריי שלאחרונה עשתה גיוס של עשרות מיליונים תהיה בעיה לשרוד. אגב, השווי שלה בהנפקה היה 5 מיליארד דולר, היום הוא סביב 50 מיליון - ירידה של 99%. אחד המשקיעים הבולטים בריי הוא זיו אבירם שהקים לצד פרופ' אמנון שעשוע את מובילאיי. 

מובילאיי  מובילאיי -3.23% מובילאיי 14.99 -3.23% מובילאיי סגירה:0 פתיחה:15.69 גבוה:15.7 נמוך:14.8 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  , אחת מהחברות הישראליות המצליחות יותר שנסחרת בנאסדק וששוויה מסתכם ב-32 מיליארד דולר, אומנם מצליחה בוול סטריט במקביל להצלחה העסקית. החברה מפתחת מערכות לנהיגה סמי אוטונומית ואוטונומית לרבות את יכולות הראייה הכל כך קריטיות בנהיגה כזו. 

מובילאיי מספקת לשורה של יצרניות רכב, אבל גם לכאלו שפועלות בייצור רכבים חשמליים עם כיוון לייצור רכבים אוטונומיים. החשש שהחולשה ברכבים החשמלים תשפיע על הביקושים והפיתוח של הרכבים האוטונומיים. בינתיים מובילאיי עומדת בתחזיות.

בכל מקרה, לאחרונה הודיעה החברה שהיא נבחרה לספק לפולסטאר את טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית שלה, כאשר העלות הצפויה של מערכת ה-Chauffeur שהיא תספק צפויה לעמוד על 6,000 דולר לרכב.

השווי של פולסטאר כבר קרס ב-95% מהשיא, וב-9 החודשים הראשונים של השנה היא דיווחה על תזרים מזומנים שלילי של 1.68 מיליארד דולר, כך שבקצב הזה, לא ברור אם פולסטאר אכן תצליח להגיע ליעדים שלה בתחום הרכבים החשמליים והאוטונומיים וזה ישפיע על הרכישות מהספקים, לרבות מובילאיי.

גם אינוויז  אינוויז -2.6% אינוויז 0.49 -2.6% אינוויז סגירה:0 פתיחה:0.52 גבוה:0.53 נמוך:0.45 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מושפעת מהחולשה בשוק ה-EV והדחייה של כניסת הרכבים האוטונומיים. היא דיווחה לפני מספר חודשים על הרחבת השותפות עם ב.מ.וו (BMW). במסגרתו תיקח החברה חלק בפיתוח הדור הבא של רכבי ב.מ.וו האוטונומיים באמצעות טכנולוגיית הלידאר (LiDAR) שפיתחה. ב.מ.וו נחשבת יותר לחברת "פרימיום" כך שאם המשבר יגיע אליה זה יהיה בשלב מאוחר יותר מהחברות האחרות, אבל גם היא, כמו כל חברה אחרת, לא תמשיך להשיקע בתחום הפסדי שאין לו ביקוש. במילים אחרות, מדובר על חשש מדחייה נוספת של הטמעת המערכות כשבינתייםן החברה שורפת מזומנים, מה שהוביל אותה לגיוס לפני מספר חודשים. הגיוס דילל את המשקיעים הנוכחיים וגרם להמשך צניחה במניית החברה. מאז ההנפקה דרך ספאק לפני שנתיים וחצי ערך החברה נפל ב-83%. גם אינוויז ציפצה להכנסות של מיליארדים ב-2025, היא רחוקה מהזה מאוד.

 

אז לאן ממשיכים מכאן?

בחזרה לרכבים החשמליים. כל האירועים האלה מעכבים את חדירת הרכבים החשמליים, אבל הצורך בהפחתה של זיהום האוויר ושיפור הסביבה, דוחפים להעדפת הרכבים החשמליים על פני הרכבים על בסיס דלק. אז אולי רכבים חשמליים מונעי סוללות בווריאציה הנוכחית שלהם יהיו מה שיענה על הצורך הזה ואולי לא - יש מספר עצום של פרויקטים הבוחנים דלקים חלופיים כמו גז מימן או אפילו דלק תירס, ובסופו של דבר הרכבים המזהמים יעלמו. בינתיים, יהיו יצרניות רכבים חשמליים שיצאו מהמירוץ, יהיו שינויים טכנולוגיים, יהיו דחיות ועיכובים, תחום הרכבים החשמליים ישתנה, אבל לא ייעלם.

תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    שוב מיליארדים ירדו לטמיון!
    שמפו 10/12/2023 13:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מלא חברות סיפורי סבתא ואף לילה ולילה..ומה?כרגיל.תמיד.אצל המין ה"אנושי".פריירים לא מתים.רק מתחלפים!
    סגור
  • 17.
    כמה נמחק משווי החברות שלא נגעו ברכב החשמלי?
    אחד שיודע 10/12/2023 10:44
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בלי הנתון הזה הסקירה הזו לוקה מאוד בחסר, בלשון המעטה.
    סגור
  • 16.
    כתבה ממומנת על ידי לוביסטים
    יניב 09/12/2023 23:46
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מי אמר שצריכים הרבה חברות? ובכלל מה זה אומר שהשווי ירד? גם שווי חברות הבנקים בארהב ירד. אז אולי לא צריכים יותר בנקים? חברות קטנות מתקשות לחדור לשוק כי טסלה מציבה רף מחיר שקשה מאוד להתחרות בו עם תמורה שקשה מאוד להתחרות איתה אז מקבלים שוק של חברה אחת או שתיים מה שמעט (לכאורה) את חדירת הרכבים החשמליים אבל זה העתיד. וזה ימשך. ושום ענף קורס. תודה
    סגור
  • 15.
    עד שלא יהיה תהליך זול לחידוש המצבר חשמלי, זה לא יעבוד
    אבי הנוהג ברכב בנזין 09/12/2023 19:38
    הגב לתגובה זו
    2 2
    למה לקנות רכב חשמלי ש-70% מהערך שלו - המצבר, יורד לאפס אחרי פחות מ-7 שנים ?
    סגור
  • 14.
    אין כמו היברידי. אמין חסכוני מאוד ובלי כאב הראש של
    שרעבונסקי 09/12/2023 01:52
    הגב לתגובה זו
    1 6
    היכן להטעין (שגם זה לא ממש בחינם).
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    יש ג׳ריקן חשמל לרכב חשמלי תקוע?
    טכנולוגיה לא בשלה עדיין. תמתינו 5-10 שנים. זה העני 08/12/2023 22:45
    הגב לתגובה זו
    0 7
    טכנולוגיה לא בשלה עדיין. תמתינו 5-10 שנים. זה העניין. מצבר יקר רצח. נחלש מידי יום. בשיאו נותן נגיד 300 קמ? אז 150 הלוך ושוב. זהו? ואם נתקעים יש ג׳ריקן חשמל לתדלק?
    סגור
  • 300 ק"מ?
    אחד שיודע 10/12/2023 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה חי ב2020? ובכלל, כמה מאיתנו נוסעים יותר מ300 ק"מ ביום? באופן קבוע? בלי עצירת ביניים? (נניח נוסעים לעבודה, שוהים שם 8 שעות - בהן הרכב נטען - ואז חוזרים)
    סגור
  • 12.
    אתה לא יודע מה אתה רושם
    מישהו מהתחום 08/12/2023 15:07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מחיר הסוללות כבר כמעט 100$/kwh שזה משמעותית פחות ממה שצפו לסוף 2023. המחירים של הרכבים החשמליים מתרסקים ב2024 מה שיגדיל משמעותית את הנתח שוק. בייחוד עם הגידול בטכנולוגיית הטענה מהירה וברשת הטענות מהירות בעולם (תקן טסלה שאומץ בארהב וכו')
    סגור
  • גבר, איפה אני אטעין ת'אוטו?
    נהגוס 08/12/2023 16:42
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בכמעט כל הבניינים בגוש דן אין עמדות הטענה וברבים אין בכלל חניה פרטית. חונים ברחוב. בינתיים יש מעט עמגות טעינה בתחנות הדלק לכן בינתיים עזוב אותי, אני ממשיך לתדלק כרגיל. כאשר יהיו לך מספיק עמדות טעינה בגוש דן דבר איתי.
    סגור
  • שים גנרטור בבגאז'
    המגיב 11/12/2023 18:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש היום גנרטורים קטנים, יעילים. שים מיכל דלק בבגאז' חבר גנרטור, ושב לך בניחותא שלוש ארבע שעות.
    סגור
  • בולללללל! (ל"ת)
    שמפו 10/12/2023 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    חחח...חחח. מי האמין
    לזה קוראים 08/12/2023 15:04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הם גם מזהמים גם יקרים גם ללא עתודה של דלק.אשליה אופטית לפראיירים.
    סגור
  • מזהמים, אבל משמעותית פחות מרכבי בנזין. (ל"ת)
    אחד שיודע 10/12/2023 10:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לא נכון. ייצור הסוללה פולט מזהמים בכמות שלא תתואר (ל"ת)
    המגיב 11/12/2023 18:37
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • כדאי לקרוא מחקרים בנושא
    אחד שיודע 12/12/2023 10:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הזיהום הנוצר לכל אורך חיי הרכב החשמלי נמוך בהרבה מזה של רכב בנזין
    סגור
  • 10.
    מחיר הסוללה יקבע את קצב החדירה של רכבי EV
    לילי 08/12/2023 13:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברכב חשמלי הכל טוב , מלבד מחיר הסוללה ואורך החיים שלה . כמובן שהרגולציה יכולה להאיץ את הקצב .
    סגור
  • 9.
    מחכים לבטריה ליתיום אויר (ל"ת)
    ארנון 08/12/2023 13:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תמיד אפשר לחכות לטכנולוגיה טובה יותר שנמצאת מעבר לפינה
    אחד שיודע 10/12/2023 10:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בינתיים נישאר כולנו עם הטכנולוגיה הגרועה ביותר ושמה רכב בנזין. למה היא הגרועה ביותר? בגלל שכלי רכב ממוצע עומד בחנייה כ-90% מהזמן. רכב חשמלי נטען בזמן הזה ורכב בנזין מחכה שניקח אותו לתחנת הדלק במיוחד - דווקא כשאנחנו צריכים אותו.
    סגור
  • 8.
    הרבה מילים שואמרות שומדבר
    דוד לי 08/12/2023 13:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כתבה ארוכה, ״כאילו מושקעת״ אבל חוץ מהרבה מילים לא אומרת כלום. ובעיקר לא עונה על הכותרת שהיא: ״בועת הרכבים החשמליים התפוצצה - לאן ממשיכים מכאן?״ אז גם אתם סתם כותבים כי צריך לכתוב? אפשר לבקש קצת מקצועיות מעבר למילים?
    סגור
  • 7.
    לא כולם מוכנים לנסוע על פלטפורמה של תחנת טרנספורמציה מסרטנת (ל"ת)
    חישמול אישי 08/12/2023 12:00
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • אתה בכלל יודע מה זו תחנת טרנספורמציה? (ל"ת)
    אחד שיודע 10/12/2023 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    חכו
    מגיב 08/12/2023 11:10
    הגב לתגובה זו
    1 6
    החברות הגדולות עדיין מושקעות בבנזין אבל אל דאגה - הם נגררות אחרי השוק העתיד חשמלי -מי שלא יפשוט רגל עוד כמה שנים - חברות כמו מאזדה הונדה ניסאן יעלמו מהמפה כמו קודאק הם קלטו והגיבו מאוחר מדי לחשמל העולם השתנה.
    סגור
  • חכה! (ל"ת)
    שמפו 10/12/2023 13:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    כתבה מגמתית
    לבן 08/12/2023 11:02
    הגב לתגובה זו
    10 3
    תמיד חלומות מתגשמים באיחור.... הכתב המדופלם רק "שכח" לספר כי הרכב הנמכר ביותר בעולם היום הוא רכב חשמלי!!!! לוקח זמן ללמוד לייצר רכבים חשמליים טובים ( לטבלה לקח מעל 10 שנים,). מה לעשות שיבואנים ובעלי מוסכים אינם רוצים לאבד את "אווזת הזהב" שלהם. .....
    סגור
  • 4.
    חדירה של רכבים בודקים לפי צמיחת מספר הרכבים
    אורי 08/12/2023 10:09
    הגב לתגובה זו
    11 1
    כתבה מטופשת לדעתי . הצמיחה של מספר המכוניות החשמליות כנתח השוק הוא אדיר , בסין כבר מגיע ל40 אחוז . זה שמחיר חלק מהחברות היה מנופח זה כמו להגיד שהתמוטטות חברות הדוט קום ב2000 מראה שהאינטרנט לא תופס …
    סגור
  • 3.
    הבעיה בעלות הסוללה והפחת האדיר שיהיה
    פנינה רוסנבלאום 08/12/2023 09:52
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הבעיה בעלות הסוללה. אם סוללה תעלה חצי או שליש ממחיר הרכב שבניתיים יש לו פחת אחרי 5 שנות האחריות. אז אף אחד לא ירצה לקנות את המכונית כיד שנייה והמחיר שלה יחתך עוד יותר. זה ידמה לטלפונים ישנים שזורקים אותם
    סגור
  • 2.
    זה שקר וכזב. הסיבה שלא רוכשים זה המחירים המשוגעים.
    אור 08/12/2023 09:32
    הגב לתגובה זו
    14 0
    תנו חשמליות ב60-100 אלף (מיני ומשפחתי ותראו את ההבדל)
    סגור
  • 1.
    הרכבים האלה מוקפים בקרינה אלקטרומגנטית
    בא 08/12/2023 08:33
    הגב לתגובה זו
    5 4
    וגם מכוערים ,כמו הבעלים שלהם.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות