המבנה של סייברטראק גורם לחששות בטיחות

"הבעיה הגדולה ברכב היא הצורה המאוד נוקשה בה בנוי הרכב והשימוש בפלדת אל חלד עבה, כשאנשים מתנגשים ברכב, זה יגרום להם הרבה יותר נזק"
 | 
telegram
(9)

מומחי בטיחות חוששים שהמבנה של הטנדר החשמלי של טסלה שעשוי מפלדת אל חלד עשוי לפגוע בהולכי רגל, רוכבי אופניים ובכלי רכב אחרים בכביש בצורה קשה. 

"הבעיה הגדולה ברכב היא הצורה המאוד נוקשה בה בנוי הרכב והשימוש בפלדת אל חלד עבה, כשאנשים מתנגשים ברכב, זה יגרום להם הרבה יותר נזק", אמר אדריאן לונד, הנשיא לשעבר של המוסד לביטוח לבטיחות בדרכים (IIHS), שמבחני הריסוק שלו הם תקן בתעשייה.

סייברטראק

כותרת ראשית

- כל הכותרות

טסלה הציגה את המבנה של הטנדר שסופג את הפגיעה במהלך ההתרסקות. מנכ"ל טסלה אילון מאסק אמר ב-X כי הוא "בטוח מאוד" שסייברטראק תהיה בטוחה יותר מטנדרים אחרים עבור נוסעים והולכי רגל.
 

הסייברטראק הוא המכונית הראשונה הבנויה מנירוסטה מאז השקת מכונית דלוריאן שהוצגה בסרט "בחזרה לעתיד" מ-1985. החומר אפילו שבר את המכונה שיוצרת את הפאנלים מהם בנויה המכונית, אמר מאסק, והדגיש את הקשיחות של הרכב. חלק גדול מהחששות התמקד בפלדת האל חלד שמכסה את הרכב. "אם יהיה לך ויכוח עם מכונית אחרת, אתה תנצח", אמר מאסק. ג'וליה גריסוולד, מנהלת אוניברסיטת קליפורניה, המרכז לחקר תחבורה בטוחה של ברקלי, אמרה שהיא "מודאגת" מסרטוני מבחני הריסוק שפרסמה טסלה. לדבריה, המשקל הרב של הטנדר והתאוצה הגבוהה "מהווים דגלים אדומים".

טסלה לא הודיעה עדיין אם היא תמכור את הסייברטראק באירופה, אבל המהנדס הראשי שלה אמר החודש למגזין המוטורי TopGear כי כללי הבטיחות של האיחוד האירופי שמטרתם להגן על הולכי רגל על ידי הגבלת בליטות חיצוניות עלולים להקשות על המכירה שם. "אנחנו מקווים שטסלה לא תביא את הרכב הזה לאירופה. רכב בגודל כזה, בעוצמה ובמשקל עצום כזה יהיה קטלני להולכי רגל ורוכבי אופניים בהתנגשות", נמסר בהצהרה של המועצה האירופית לבטיחות תחבורה ללא מטרות רווח שבסיסה בבריסל.

גרסת הטנדר בעלת הביצועים הגבוהים ביותר, או בכינויה ה-"Cyberbeast' תהיה זמינה בשנה הבאה וכך גם גרסת ה-All-wheel ומחירן יתחיל ב-80,000 דולר. גרסת ההנעה האחורית הזולה ביותר מתחילה מ-61,000 דולר ותהיה זמינה ב-2025. "זה הולך למשוך קהל לקוחות עשיר שיוכל להרשות לעצמו את המחיר ורוצה משהו מיוחד ומשונה", אמרה ג'סיקה קאלדוול, מחברת מחקר הרכב אדמונדס. "פשוט לא קיים פלח גדול באוכלוסייה שיכול להרשות לעצמו לרכוש את הרכב הזה, במיוחד במקום בו נמצאת הריבית."

תגובות לכתבה(9):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אוטו כל-כך מוגן שאתם מתלוננים על זה?
    מקס 11/12/2023 07:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מפתיע ביזפורטל שונאים ומקנאים באילון מנסים להציג את האוטו הכי מוגן בעולם בתור מסוכן הרמה שלכם יותר נמוכה מהארץ
    סגור
  • 8.
    רכב מכוער (ל"ת)
    אריאל 09/12/2023 17:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    נשמע שזה רכב לארץ
    אפי אפש 09/12/2023 16:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נשמע שזה רכב לארץ עם הנהגים שיש פה בכבישים צריך לנהוג רק בכזה
    סגור
  • 6.
    שיעגל פינות ממלא עוד שנתייים יעשה שידרוג להתעגלות ...
    שחף 09/12/2023 14:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במיחוד האחוריים נראים שפיציים במיוחד החלק הקדמי רק הכנפיים צריכות מעט עיגול הגריל סביר.
    סגור
  • 5.
    אם יש דבר שכסף לא יכול לקנות
    ששון 09/12/2023 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה טעם טוב
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    תמיד אפשר להוסיף כרית קדמית
    מיקמק 09/12/2023 10:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סטייל הכרית של סיטרואן c4
    סגור
  • 3.
    חחחח
    נוכלים 09/12/2023 06:41
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בטיחות עלק באירופה אנשים נוסעים 250 קמש עם למבורגיני אם שם יש תאונה כולם מתים פשוט חוצפה שאנשים נוכלים בתמיכה של מדיה שקרנית כאילו אתם עומדים לצד כל מה שרע הרכב בטיחותי מדי מה????? שלא יכנסו בי וזהו כאילו להיכנס במשאית זה לא אותה התוצאה?
    סגור
  • 2.
    טוב מאוד אולי אנשים ילמדו לא להיכנס ברכבים
    אבי 09/12/2023 00:36
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גם המעקה בטיחות מבטון גורם נזק רב זה לא אומר שצריך להפוך אותו לגומי ליצן הוא
    סגור
  • 1.
    זה שהמועצה האירופית לבטיחות בתעבורה
    המגיב 08/12/2023 22:45
    הגב לתגובה זו
    8 1
    היא גוף ללא מטרות רווח, לא אומר שהאנשים החברים באותה עמותה הם ללא מטרות רווח.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות