קאדילק משיקה SUV חשמלי חדש, ג'נרל מוטורס קופצת ב-6%

ברבעון השלישי, כ-25% מכלל מכירות רכבי היוקרה בארה"ב היו של רכבים חשמליים. רק כ-3% מכלי הרכב הלא יוקרתיים היו חשמליים
 | 
telegram

ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS -1.06% GENERAL MOT 57.01 -1.06% GENERAL MOTORS סגירה:0 פתיחה:57.53 גבוה:57.83 נמוך:56.95 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הכריזה היום (חמישי) על קאדילק חשמלית חדשה, ה-VISTIQ, רכב ספורטיבי רב תכליתי. ה-VISTIQ הוא הדגם החשמלי לחלוטין הרביעי של קאדילק ומבחינת גודל הוא נמצא בין דגם ה-LYRIQ וה-Escalade IQ.


רכב ה-EV הקטן ביותר של קאדילק הוכרז בנובמבר, נקרא OPTIQ ואמור להגיע לכבישים בשנת 2025. אחריו מגיע ה-LYRIQ, שזמין כבר היום וכעת ה-VISTIQ החדש, שצפוי להיות זמין ב-2026 ולבסוף ה-Escalade, שיהיה זמין מסוף 2024. "VISTIQ הוא דגם משכנע נוסף במערך הקאדילק ומחזק את המחויבות שלנו לעתיד החשמלי", אמר ג'ון רות, סגן נשיא קדילאק העולמית. "למותג שלנו יש כעת נוכחות חשמלית ברוב מגזרי היוקרה". 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המחיר והנתונים של VISTIQ אינם זמינים עדיין וככל הנראה יפורסמו כשנה לפני השקת הרכב. סביר להניח שהלקוחות יוכלו להתחיל להזמין את הרכב כשישה חודשים לפני תחילת הייצור.

נראה שהמשקיעים מרוצים ממערך ה-EV היוקרתי המתרחב של החברה, כשלאחרונה נראה שקל יותר למכור רכבי EV יוקרתיים באמריקה. ברבעון השלישי, כ-25% מכלל מכירות רכבי היוקרה בארה"ב היו של רכבים חשמליים. רק כ-3% מכלי הרכב הלא יוקרתיים היו חשמליים. הרכבים החשמליים נחשבים כתחרותיים יותר במחיר ממכוניות היוקרה. ה-EV הממוצע בחודש נובמבר עלה כ-52,000 דולר, בעוד מכונית היוקרה הממוצעת עלתה כ-63,000 דולר. מכונית לא יוקרתית ממוצעת עלתה כ-44,000 דולר. 

המשקיעים בתעשיית הרכב התמודדו לאחרונה עם שורה של כותרות שליליות. קיצוץ מחירים, תחזיות חלשות מספקים של חלקי כלי רכב חשמליים ועיכוב בהשקעות EV בפורד ו-GM שהותירו את המשקיעים לתהות מה הלאה לגבי הרכבים החשמליים בארה"ב. בינתיים נראה כי שוק הרכבים החשמליים מתרחב. מכירות ה-EV השנתיות חצו את רף המיליון בפעם הראשונה השנה. במהלך הרבעון השלישי, מכירות ה-EV עלו בכ-50% משנה לשנה. 

נראה שמה שיצרניות הרכבים צריכות להתמקד בו הם רכבים זולים יותר ול-GM יש כבר אחד בדרך. ה-Chevy Equinox אמור לעלות בסביבות 35,000 דולר ויגיע ב-2024. תחת Chevy יש גם את Bolt, שהושק עוד ב-2016 ומחירו מתחיל מתחת ל-30,000 דולר. 
 

התחזית החדשה


ג'נרל מוטורס הודיעה לאחרונה כי הסכמי העבודה החדשים של החברה לאחר השביתה יעלו לה כ-9.3 מיליארד דולר והכריזה על בייבאק של מניות בשווי 10 מיליארד דולר, גידול של 33% בדיבידנד והוצאות נמוכות משמעותית בעסקי המונית האוטונומית של החברה.  "סוף סוף כמה חדשות טובות עבור GM עם תחזית חדשה", אמר אנליסט וודבוש, דניאל איבס. "עכשיו צריך להחזיר את הרכבת לפסים וזו התחלה מצוינת". העליות שהתווספו לחברה בסך 9.3 מיליארד דולר עד 2028 כתוצאה מהסכמי העבודה החדשים יתורגמו לכ-575 דולר לכל רכב לאורך חיי העסקאות. 

לפי התחזית החדשה של החברה, GM הפחיתה את הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לשנת 2023 לטווח של בין 9.1 ל-9.7 מיליארד דולר, בהשוואה לתחזית הקודמת של בין 9.3 מיליארד ל-10.7 מיליארד דולר. זה כולל השפעה מוערכת של 1.1 מיליארד דולר מותאמת EBIT כתוצאה משביתת איגוד עובדי הרכב שנמשכה קצת יותר משישה שבועות, בעיקר בגלל אובדן הייצור. ההשפעה הכוללת ב-2023 היא 1.3 מיליארד דולר כולל השכר וההטבות הגבוהות יותר בעסקה. 

"כעת, לאחר שיש לנו חוזה מאושר ודרך ברורה קדימה הכוללת יעילות רבה יותר בהשקעות תפעוליות, נוכל לחדש את החזרת ההון לבעלי המניות בהתאם לתוכנית שלנו", אמרה מנכ"לית GM מרי בארה בשיחת ועידה למשקיעים, שבמהלכה קבעו נציגי החברה את היעדים המעודכנים החדשים. עם זאת, בארה הודתה שמחיר המניה של GM "מאכזב את כולם", והצביעה על כך שכשמניות החברה נסחרו ב-28 דולר הן נסחרו כ-15% מתחת למחיר ההנפקה של GM ב-2010.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות