מניית NIO קופצת ב-11% - רכב חדש בדרך

הרכב החדש יעלה כ-112,000 דולר, אבל מה שמעניין את המשקיעים הוא בכלל העובדה שהחברה פיתחה את הטכנולוגיה של הרכב בעצמה
 | 
telegram

מניית יצרנית הרכבים החשמליים הסינית NIO קופצת לאחר שהחברה חשפה מכונית חדשה המכוונת ללקוחות האמידים יותר. עם זאת, יתכן שהעניין הגדול הוא בכלל בטכנולוגיה ש-NIO חשפה.

ביום שבת האחרון, NIO סיפקה הצצה לרכב ה-ET9, אותו החברה מתארת כ"רכב הדגל החשמלי למנהלים" ויעלה כ-112,000 דולר. יחד עם ההשקה של המכונית, NIO גם הציגה את הטכנולוגיה החדשה שפיתחה בעצמה ומגיעה עם הרכב החדש. מניות של חברות המפתחות בעצמן טכנולוגיות חדשות ולא מסתמכות על צד שלישי לרוב מקבלות דחיפה מהמשקיעים. זו אחת הסיבות שמניית טסלה הציגה ביצועים טובים יותר כמעט מכל השאר, כולל BYD שדומה מבחינת הכנסות ורווחים לחברה.  ה-ET9 צפוי אומנם להימסר רק במהלך שלושת החודשים הראשונים של 2025, אך זה לא מונע ממניית החברה לקפוץ במסחר היום.

בחודש אוגוסט האחרון  הודיעה דלק רכב כי תייבא לישראל את המכוניות החשמליות של חברת NIO הסינית. דלק הודיעה כי תייבא את הרכב בייבוא עקיף דרך המפיץ של NIO בנורבגיה. אנשי NIO ביקרו בישראל כמה פעמים במהלך השנים האחרונות וביצעו כמה סיבובים אצל יבואני הרכב הגדולים והוותיקים והציבו דרישה: היבואן שיקח את הזיכיון יהיה רק "יבואן מעניק שירות". כלומר, היבואן יהיה רק זה שמספק את שירותי שחרור הרכב מהמכס, אחסונו והטיפול בו. יבואני הרכב סירבו נמרצות ואנשי NIO בחרו שלא להיכנס לשוק הרכב הישראלי וכך דלק רכב החליטה לעקוף את המגבלה. 
 

ההשקעה מאבו דאבי


לפני מספר שבועות מניות יצרנית הרכבים החשמליים הודיעה על השקעה נוספת בגובה של 2.2 מיליארד דולר מהמשקיע CYVN Holdings מאבו דאבי. "עם המאזן המשופר, NIO ערוכה היטב לחדד את מיצוב המותג , לחזק את יכולות המכירות והשירות ולבצע השקעה ארוכת טווח בטכנולוגיות הלביה כדי לנווט בשוק התחרותי המתעצם", אמר וויליאם לי, מייסד ומנכ"ל NIO.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ההשקעה האחרונה תגדיל את הנתח של CYVN ב-NIO ל-20.1%, לאחר ההשקעה הקודמת בגובה 738.5 מיליון דולר ורכישת המניות של 350 מיליון דולר השנה. זה יהפוך את CYVN לבעלת המניות הגדולה ביותר של NIO. כמו כן, לחברת ההשקעות מאבו דאבי תהיה הזכות למניות שני דירקטורים לדירקטוריון NIO כל עוד היא תמשיך להחזיק לפחות ב-15% ממניות החברה.
 

הדוחות לרבעון השלישי


ניו רשמה בתוצאותיה לרבעון הפסד נקי של 542 מיליון דולר על מכירות של כמעט 2.6 מיליארד דולר לרבעון השלישי. בוול-סטריט ציפו להפסד של 600 מיליון דולר ממכירות של 2.6 מיליארד דולר. הנהלת החברה ציינה את העלייה החדה במסירות ונתח השוק החזק שלה כסיבה למחיר הרכבים שלה.

"ניו מסרה 55,432 כלי רכב ברבעון השלישי של 2023, המייצגים צמיחה יציבה של 75.4% משנה לשנה וקבעה שיא חדש לנתון המסירות הרבעוני", אמר מנכ"ל החברה וויליאם בין לי. "על פי נתוני המכירות הקמעונאיות של מרכז הטכנולוגיה והמחקר של רכבים בסין, ניו דורגה במקום הראשון בסקטור הרכבים החשמליים מבוססי הסוללה במחיר של מעל 42,000 דולר בסין, עם נתח שוק של 45% ברבעון השלישי". ניו מייצרת רכבים יקרים יחסית, שכן מודל 3 של טסלה נמכר במחירו ההתחלתי בפחות מ-34,000 דולר בסין.

לרבעון הרביעי, ניו מצפה למסור כ-48,000 כלי רכב, לעומת 40,000 ברבעון המקביל אשתקד. החברה מסרה כ-32,000 יחידות באוקטובר ונובמבר 2023 יחד, כך שדצמבר נראה כחודש נוסף של כ-16,000 יחידות. החברה מסרה 15,815 יחידות בדצמבר 2022. התוצאות נראות בסדר. נראה שהפסד בהתאם לציפיות מספיק טוב למשקיעים, שחששו מתחרות מחירים עזה בסין. 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות