נתוני המסירות של טסלה צפויים להגיע לשיא, אבל לא לעמוד ביעד של מאסק
יצרנית הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון הרביעי עוד פחות מחודש ולרשום נתון שיא של מסירות רכבים כבר בשבוע הבא, שכנראה יהיה נמוך מהיעד השאפתני של 2 מיליון אותו הציג אילון מאסק בתחילת השנה. על רקע האטה במכירות, טסלה הורידה את המחירים של ארבעת דגמי המכוניות שלה ברחבי העולם השנה, תוך התמקדות בסין, שם החברה איבדה נתח שוק למתחרים המקומיים.
עם זאת, מלחמת המחירים וההאטה בביקושים גרמו ליצרניות רכבים כמו פורד מוטורס לבטל את התוכניות להרחבת ייצור הרכבים החשמליים, מה שהותיר את טסלה כמובילה הבלתי מעורערת בארה"ב ועזר למניות החברה ליותר מלהכפיל את עצמן השנה. היסטורית, הרבעון הרביעי נחשב לרבעון החזק ביותר מבחינת מסירות רכבים ובוול-סטריט מצפים שגם השנה זה יהיה המצב.
נתוני המסירות
על פי ההערכות, טסלה מסרה 1.82 מיליון רכבים ברחבי העולם בשנת 2023, עלייה של 37% לעומת שנת 2022, עם כ-473,000 רכבים ברבעון הרביעי. יצרנית ה-EV צפויה לספק את נתוני המסירות כבר ביום שלישי הקרוב. בינואר האחרון, מאסק הצהיר כי לטסלה יש את הפוטנציאל למסור 2 מיליון רכבים השנה, כל עוד לא יהיה "כוח עליון" שימנע ממנה להגיע ליעד. עם זאת, בחודש אוקטובר הזהיר המנכ"ל כי הריביות הגבוהות לוחצות על הביקוש.
החברה, שעוררה את המכירות לסוף השנה על ידי הגדלת ההנחות בדגמים המרכזיים שלה, אמרה כי היא שואפת להשיג קצב צמיחה שנתי ממוצע של 50% לאורך מספר שנים. בכניסה לשנת 2024, מובילת הרכבים החשמליים תיאלץ להתמודד עם אובדן זיכויי המס הפדרליים מהם נהנתה עבור חלק ממכוניותיה בארצות הברית כמו גם בגרמניה, שם הממשלה החליטה לסיים מוקדם מהצפוי את תוכנית הסבסוד שלה לרכבים חשמליים. איבוד זיכויי המס עשוי להכריח את טסלה להוריד שוב מחירים בשנה הבאה, למרות ההקלות הצפויות מהורדת הריבית ועלויות נמוכות יותר של רכיבים לסוללות.
טסלה מתמודדת גם עם עלייה בבדיקות הרגולטוריות של מערכת הנהיגה האוטונומית של החברה בארצות הברית ובכמה מדינות באירופה. מוקדם יותר החודש טסלה ביצעה ריקול לכמעט 2 מיליון רכבים בארה"ב על מנת להתקין אמצעי הגנה חדשים. מאסק ציין בעבר כי הוא מאמין שיכולות הנהיגה האוטונומית של החברה יוכלו לספק את רוב הערך של טסלה.
מה האנליסטים אומרים
רוב האנליסטים בוול-סטריט צופים כי טסלה תמסור 2.2 מיליון רכבים בשנה הבאה. רובם מאמינים כי הסייברטראק שהחל להימסר לאחרונה וגרסה חדשה של מודל 3 אינם מספיקים כדי להגביר את הביקוש. בנוסף, משקיעים רבים מצפים ששולי הרווח של טסלה ישארו לחוצים בזמן שהחברה פועלת להגביר את הייצור של סייברטראק ומתכוננת להשיק סדרת מכוניות זולה יותר.
מאסק ציין כי סייברטראק תהווה אחוז קטן מכלי הרכב שטסלה תייצר בשנה הבאה וכי ישנם "אתגרים עצומים" להגיע לנפחי ייצור גדולים של הטנדר החשמלי, עם העיצוב השנוי במחלוקת. בוול-סטריט צופים כי הסייברטראק תהווה 3% מהייצור של טסלה ב-2024.
הדוחות לרבעון השלישי
לרבעון השלישי דיווחה החברה על רווח למניה של 66 סנט והכנסות של 23.4 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 75 סנט והכנסות של 24.26 מיליארד דולר. הרווח הגולמי עמד על 17.9% לעומת צפי של 18%. ברבעון התואם אשתקד הרווח הגולמי עמד על 25.1%. תזרים המזומנים החופשי עמד על 848 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-2.59 מיליארד דולר. בנוסף, החברה חשפה כי היא עדיין מחזיקה ביטקוין בשווי של 312 מיליון דולר. טסלה גם חזרה על תחזית המסירות ל-2023 של 1.8 מיליון רכבים.
"היעדים העיקריים שלנו נותרו ללא שינוי ברבעון השלישי של 2023: הפחתת העלות לכל רכב, יצירת תזרים מזומנים חופשי תוך מיקסום נפחי האספקה והמשך השקעה בבינה מלאכותית ובפרוייקטי צמיחה אחרים", אמרה החברה. "העלות לכל רכב ירדה ל-37,500 דולר ברבעון השלישי, בעוד עלות הייצור במפעלים החדשים שלנו נותרה גבוהה מהמפעלים שהיו קיימים. יישמנו שדרוגים שהיו נחוצים על מנת לאפשר הוזלות נוספות בעלות ליחידה ואנחנו ממשיכים להאמין כי על מנת להנהיג את התעשיה צריך להוביל בעלויות".
בעוד מתחרותיה של טסלה צוברות תאוצה, נתח השוק של החברה בארה"ב יורד בהתמדה - ברבעון השלישי נתח השוק של טסלה עמד על 50%, לעומת 59% ברבעון השני ו-64% ברבעון השלישי של השנה שעברה. הנתון הזה מדאיג במיוחד לאור העובדה שסך המכירות של רכבים חשמליים בארה"ב הגיע לשיא של 313,086 יחידות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה