מטא עולה ב-4% - אלו הגורמים שיכולים לעזור לה להמשיך ולעלות

מניית החברה הפכה לאחת משבע המניות שהניעו חלק נכבד מהעליות במדד ה-S&P 500 בשנת 2023
 | 
telegram
(2)

מניית מטא עולה היום ב-4% לאחר שבוול-סטריט אופטימיים לגבי העתיד. ישנם שלושה גורמים פוטנציאליים שיתכן ויעזרו למניות מטא META PLATFORMS -4% META PLATFO 554.08 -4% META PLATFORMS סגירה:0 פתיחה:572.19 גבוה:572.57 נמוך:551.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לעלות בחודשים הקרובים. הגורם הראשון הוא תוצאות טובות מהתחזית שנחשבת בעיני רבים לשמרנית. הגידול בהכנסות יגיע לפי הערכות דרך שיפור בהכנסות מסרטוני Reels וגידול בזירה הסינית.

הגורם השני הוא שהחברה תספק צפי נמוך יותר להוצאות התפעול, כפי שקרה בעבר והגורם השלישי והאחרון הוא המשך הגידול בהכנסות כתוצאה מהחדרת הבינה המלאכותית בעיקר בתחום שירות הלקוחות.

מטא סיימה את שנת 2023 עם ביצועים הרבה יותר טובים מאשר שנת 2022. מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, כינה את השנה שעברה "שנת יעילות", לאחר שמטא ביצעה קיצוצים של אלפי מקומות עבודה. מאז נובמבר 2022, צמצמה החברה כ-21,000 משרות, כחלק מנסיונותיה להרגיע את המשקיעים, ולהראות להם שהיא מרסנת את העלויות, על רקע הירידה בצמיחה בהכנסות, סביבת האינפלציה הגבוהה והחששות מפני הפסדים משמעותיים בחטיבת המטאוורס. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בנוסף, החברה התרחקה מהמטאוורס לטובת עולם ה-AI. הבינה המלאכותית צפויה לעזור למטא לשפר את מעורבות המשתמשים בפלטפורמות הפייסבוק, האינסטגרם והוואטספ של החברה בעזרת המלצות תוכן, מה שצפוי לספק רווחים מתמשכים מפרסום. בכנס המשקיעים השנתי של החברה השיקה מטא פיצ'רים חדשים כמו עריכה ועיצוב מחדש של תמונות בעזרת AI, עוזר אישי חדש מבוסס AI (בדומה לסירי של אפל) ומספר תכונות חדשות מבוססות AI שיעזרו ליחידים ולעסקים לקדם את עצמם במרחב העסקי והוירטואלי.
 

מימוש המניות של צוקרברג


צוקרברג מכר מניות מטא בהיקף של חצי מיליארד דולר במהלך החודשיים האחרונים של 2023, כאשר הוא מכר מניות בכל יום החל מה-1.11.23 ועד לסוף השנה. זה המימוש הראשון של המייסד מאז נובמבר 2021. צוקרברג עדיין מחזיק ב-13% מהמניות והוא גם האדם השביעי העשיר ביותר בעולם עם שווי מוערך של 125 מיליארד דולר, לפי בלומברג.

כאמור, המימוש האחרון של צוקרברג היה בסוף 2021 - למעשה, צוקרברג מכר מניות בכמעט כל ימי המסחר ב-2021, השנה בה המנייה גם הגיעה לשיא, חוץ מחודש דצמבר, אז המימושים הסתכמו בסך עצום של 4.6 מיליארד דולר, כאשר רוב הסכום, כ-4.1 מיליארד דולר, נתרם לקרן הפילנתרופית שלו, מה שהשאיר אותו עם 312 מיליון דולר אחרי מס.

מה שמעניין הוא שאחרי שהמניה הגיעה לשיא בחודש ספטמבר של אותה שנה, היא נכנסה לאחת התקופות הקשות שלה כאשר היא איבדה 76% עד שהגיעה לשפל שנה לאחר מכן. כנראה שאין קשר בין המימוש לבין הקריסה של המנייה מאחר וזו הייתה תקופה קשה על השוק כולו, אבל כמו שאמרנו, מימושים גדולים של בכירים הרבה פעמים מהווים נורת אזהרה.
 

הדוחות לרבעון השלישי


בדוחותיה לרבעון השלישי עקפה מטא את תחזיות האנליסטים. לפי הדוחות, החברה רשמה רווח נקי של 4.39 דולרים למניה (לעומת צפי של 3.61 דולר למניה, עליה של 168% לעומת השנה שעברה), והכנסות של 34.15 מיליארד דולר (לעומת צפי של 33.56 מיליארד וקפיצה של 23%), כשמרבית ההכנסות, כמעט 34 מיליארד דולר, מגיעות מהאפליקציות (פייסבוק, ווטסאפ, אינסטגרם, מסנג'ר).

עם זאת, המניה פירסמה גם אזהרת רווח. במהלך שיחת הרווחים חשפה סמנכ"לית הכספים של החברה כי יש ביקוש חלש יותר לפרסום עד כה ברבעון הרביעי. סוזן לי אמרה כי חל "ריכוך מסוים" בביקוש לפרסום בתחילת הרבעון הרביעי, מה שעשוי להיות קשור לאירועים גלובליים, כולל ההתפתחויות האחרונות בישראל.

ומה לגבי התחזית? מטא צופה הכנסות ברבעון הרביעי של בין 36.5 מיליארד דולר ל-40 מיליארד דולר, בהתאם לתחזית וול סטריט של 38.7 מיליארד דולר.

מספר המשתמשים הפעילים באפליקציות עלה ב-7% ל-3.96 מיליארד. מספר המשתמשים הפעילים היומי עלה ל-3.14 מיליארד (שיפור של 7%). מספר המשתמשים החודשי בפייסבוק עומד על 3.05 מיליארד (עלייה של 3%) ומספר המשתמשים היומי על 2.09 מיליארד (עלייה של 5%). ההכנסות מפרסום זינקו ב-23.5% ל-33.64 מיליארד דולר. הרווח התפעולי זינק ל-40% - הכפלה מהרבעון המקביל אשתקד, מה שמשקף את "שנת היעילות" של החברה שבה החליטה על צמצום עלויות. העלויות וההוצאות ירדו ב-7%, בעוד שמספר העובדים בסוף הרבעון עמד על 66,185, ירידה של 24%.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תהייה
    בעל תהייה 11/01/2024 08:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניתי את המניה לפני כעשר שנים, מאז היא עלתה פי 6. אני ממש לא מתלונן. אבל, לצד ההנאה מהרווחים, קשה לי להבין את התופעה. אני אדם עובד, בגיל העמידה, כמעט לא רואה סביבי אנשים שמשתמשים בפייסבוק. מיהם אותם מיליארדי המשתמשים? מה הם מחפשים שם, חוץ מפטפוטים יומיים על הפוליטיקה וצפייה בסרטונים? האם ביקוש לשטויות וההבלים האלה הוא כל כך גבוה? או שהמשתמשים כולם סובלים מבדידות או מתחושת שעמום ואי-מיצוי בחיים? ברצינות, איך אפשר להשתמש באופן יעיל בפייסבוק? מה כל כך טוב בה?
    סגור
  • 1.
    אני לא קונה
    הוא מוכר 10/01/2024 20:52
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שוי מנופח
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות