נתח השוק של טסלה בארה"ב משתפר - מכרה מספר שיא של רכבים
נתוני המסירות של טסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: התפרסמו והתוצאות מפתיעות בהתחשב באתגרים הרבים בתעשיית ה-EV, כמו העלאות ריבית, ירידת מחירים במגזר הרכבים החשמליים המשומשים והפסדים הקשורים ל-EV אצל יצרניות הרכבים המסורתיות.
החברה המשיכה לשלוט בשוק הרכבים החשמליים ומכרה 161,385 כלי רכב ברבעון הרביעי, עלייה של כ-23% לעומת השנה קודם לכן. החברה היוותה כ-51% מכלל מכירות הרכבים החשמליים לחלוטין או BEV והגדילה את נתח השוק שלה בכ-1% בהשוואה לרבעון השלישי. התחרות עדיין היא האתגר המרכזי של החברה. נתח השוק שלה של 51%, נמוך יותר מנתח השוק שלה ברבעון הרביעי של 2022 שעמד על 59%. שמונה דגמי BEV מחמישה חברות מלבד טסלה מכרו יותר מ-5,000 כלי רכב ברבעון האחרון, לעומת חמישה דגמים מארבעה יצרנים ברבעון הרביעי של 2022.
כמה רכבים חשמליים קנו בארה"ב?
האמריקאים קנו 317,168 רכבים חשמליים לחלוטין ברבעון הרביעי, עלייה של 40% לעומת 225,865 לפני כשנה. ברבעון השלישי הנתון עמד על 313,086. רכבי BEV היוו בערך 8% מכלל המכירות של מכוניות חדשות ברבעון הרביעי ובין 7% ל-8% מכלל הרכבים בשנת 2023. חלקם במכירות השנה כולה עלה כשני נקודות אחוז בהשוואה ל-2022. המכירות לשנה כולה הסתכמו ב-1,189,051 יחידות, מספר הרכבים שנמכרו עלה בפעם הראשונה על מיליון יחידות ועלה ב-46% משנה לשנה. זוהי אומנם צמיחה חזקה, אך עדיין נמוך מהעלייה של 66% ב-2022 בהשוואה ל-2021.
אז כמה מכרו שאר חברות הרכב לרבעון? יונדאי מכרה 16,265 רכבים, עלייה של 190% משנה לשנה. BMW מכרה 14,374 יחידות, עלייה של 103%, בעוד המכירות של ריביאן עמדו על 13,553, עלייה של 68%. חברת פורד מכרה 25,937 יחידות, עלייה של 28%. מכירות ג'נרל מוטורס צמחו לאט יותר, בשיעור של כ-20% ברבעון הרביעי, אך GM סיימה את השנה כמוכרת רכבי ה-EV השנייה בגודלה עם כ-76,000 רכבי BEV שנמכרו.
רכבים חשמליים עדיין נחשבים לרכבי יוקרה
דגמי יוקרה היוו כ-67% מכלל מכירות BEV, קרוב מאוד ל-69% ברבעון הרביעי של 2022. רכבי יוקרה הסתכמו בכ-33% מכלל מכירות BEV שאינן של טסלה, לעומת כ-28% לפני שנה. המכירות של מכוניות BEV לא יוקרתיות, הסתכמו בינתיים רק בכ-4% ממכירות המכוניות הלא יוקרתיות בארה"ב, סימן לכך שעדיין נדרשת עבודה בהנגשת הרכבים החשמליים לקהל יעד גדול יותר. רוב הרכבים החשמליים עדיין נמכרים רק ללקוחות אמידים יותר.
טסלה, הנחשבת למותג יוקרה, עשתה את שלה בניסיון להגדיל מכירות, והורידה מחירים ב-2023. המחיר הממוצע של טסלה חדשה בעולם עומד על כ-45,000 דולר, נמוך ממחיר ממוצע של 48,000 דולר בארה"ב. לפי הערכות החברה פועלת ליצור דגם במחיר נמוך יותר במטרה להרחיב את שוק היעד שלה ולהגן על נתח השוק שלה בשנים הקרובות. עדיין לא ידוע מתי הדגם המוזל יגיע לכבישים.
בישראל טסלה צפויה להיות עוד יותר יקרה. העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים אומנם נדחתה בחודש, אך יצרנית הרכבים החשמליים הודיעה כבר כי תעלה את מחירי הרכבים על רקע העלאת המס הצפויה. מס הקנייה יעלה מ-20% ל-35% וההשפעה שלו על המחיר הסופי היא כ-7% וטסלה אכן מעלה את מחיר הדגם הבסיסי ב-15 אלף שקל ל-222 אלף שקל.
עלייה כפולה של כ-14% תהיה במחיר טסלה מודל Y למחיר של 254 אלף שקל. יתר הדגמים יעלו בשיעורים נמוכים של כ-4%-5%. העליות האלו הן מעין אוטומטיות. כאשר אין באמת סיבה אמיתית להעלאות מחיר בהינתן ששערי החליפין בירידה ובהינתן שהתחרות מתעצמת.
הדוחות לרבעון השלישי
בדוחותיה האחרונים רשמה ענקית הרכבים החשמליים רווח למניה של 66 סנט על הכנסות של 23.4 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 75 סנט על הכנסות של 24.26 מיליארד דולר. הרווח הגולמי עמד על 17.9% לעומת צפי של 18%. ברבעון התואם אשתקד הרווח הגולמי עמד על 25.1%. תזרים המזומנים החופשי עמד על 848 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-2.59 מיליארד דולר.
טסלה נסחרת לפי שווי של 744 מיליארד דולר, כאשר מניית החברה ירדה כבר ב-6% מתחילת השנה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.המניה לטווח ארוך (כנסו תגיבו)רפי 10/01/2024 21:42הגב לתגובה זו4 0קניתי בדיוק לפני שנה ב-10,000$ עוזב אותה לפחות עשור..מקווה שתוסיף עוד 0 אחד לפחותסגור
-
כדי לבדוק מידי פעם שהרווחיות שלה צומחת משנה לשנהיהלום 10/01/2024 23:01הגב לתגובה זו3 0וגם שהפיתוחים מתקדמים ומצטרפים לצמיחת הרווחיות (גם אני חושב שהיא אפל הבאה)סגור