בזמן שכולם מוכרים, קת'י ווד ממשיכה לקנות; הסיבות האפשריות לביצועים של מניית טסלה
מניית טסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הציגה ביצועים די גרועים לתחילת השנה, מספיק גרועים כדי שהמשקיעים יתחילו לשאול שאלות. מניית יצרנית הרכבים החשמליים ירדה עד כה ב-12%, בעוד ה-S&P 500 והנאסד"ק נסחרו ביציבות. קת'י ווד ARK INNOVATION ETF -0.92% ARK INNOVAT 54.77 -0.92% סגירה:0 פתיחה:55.77 גבוה:55.77 נמוך:54.04 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מצידה רכשה 94,733 מניות טסלה ב-11 בינואר וכ-93,654 ב-12 בינואר, מניית טסלה היא הפוזיציה השנייה בגודלה בקרן ההשקעות בשווי כולל של יותר מ-651 מיליון דולר.
קיימות מספר סיבות אפשריות, שלא תלויות בחברה, מדוע המשקיעים מוכרים את מניית טסלה וביניהן: עליית תשואת האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים מעט מעל רמת ה-3.94%. זהו אומנם שינוי קטן אבל משקף קריאת אינפלציה צרכנית חמה מהצפוי שערערה מעט את אמון המשקיעים בכך שהפרדל ריזרב יוריד את הריבית בקרוב. ריבית נמוכה יותר תוזיל את עלויות המימון של הרכבים וכך תעזור לטסלה ושאר החברות למכור יותר מכוניות.
בנוסף לכך, יש את המיסים. מניית טסלה הכפילה את עצמה בשנת 2023. המשקיעים לפעמים נמנעים ממכירה של מניות עד תחילת השנה החדשה ובכך דוחים את תשלום המיסים לשנה הבאה. הפעולה הזו מייצרת את ההשפעה ההפוכה שנגרמת מהכרת המשקיעים בהפסדים בחודש דצמבר על מנת לקזז את המיסים.
שתי הסיבות הללו הן כנראה רק גורם קטן לירידות. מניית טסלה עלתה ב-11 מתוך 13 השנים בהן נסחרה כחברה ציבורית. מניית החברה ירדה בהתחלה של שנה חדשה בשש מתוך 11 הפעמים. זה אומנם יותר מ-50%, אבל לא ממש מגמה. ההתחלה לשנת 2024 היא ההתחלה הרביעית הכי גרועה של מניית טסלה. מניית החברה ירדה ביותר מ-20% בתשעת ימי המסחר הראשונים של 2012 לאחר עלייה של 7% ב-2011.
הורדת המחירים וההודעה של הרץ
גורם משמעותי יותר מאשר דפוסים היסטוריים וריביות הוא הורדת המחירים של טסלה בשוק הסיני. מחירי רכבים נמוכים יותר משמעותם שולי רווח נמוכים יותר וכך גם תחזיות אנליסטים נמוכות יותר. יתרה מכך, מחירים נמוכים יותר באחד השווקים הגדולים של טסלה עלול לעורר ספקולציות שמא מחירי הרכבים של החברה ירדו בעוד מקומות בעולם.
החברה הורידה את המחירים של רכביה בסין מדגם 3 ומדגם Y ב-3%-6%. הדגם הבסיסי של מודל Y מתחיל כעת ב-36 אלף דולר, לעומת 37 אלף דולר לפני ההורדה, והדגם הבסיסי של מודל 3 מתחיל ב-34.5 אלף דולר, לעומת 36.5 אלף דולר לפני ההורדה.
המשקיעים קיוו שהורדות המחירים של טסלה הם כבר נחלת העבר, אחרי הורדות אגרסיביות בשנת 2022 ו-2023 שהגיעו לאור התגברות התחרות והצטברות מלאים. מודל 3 של טסלה בארה"ב למשל נמכר ב-2022 ב-47 אלף דולר, כאשר בתחילת 2023 הוא כבר ירד ל-44 אלף דולר ובאפריל כבר הגיע ל-40 אלף דולר, ובסוף השנה כבר ירד ל-39 אלף דולר - זאת ירידה של כמעט 20% בטווח של בסך הכל שנתיים.
הודעה נוספת שהלחיצה את המשקיעים הייתה של חברת הרץ, שהודיעה כי תמכור שליש מצי הרכבים החשמליים שלה. ההודעה גרמה לתהיות האם יתכן ששוכרי הרכב בארה"ב אינם מוכנים לרכבים חשמליים. קשה יותר לגרום ללקוחות לשכור רכב חשמלי לטיולים במידה ולנהג אין ניסיון עם רכבים חשמליים. ההכרזה של הרץ הגיעה בזמן שפורסמו נתוני מכירות הרכבים לשנת 2023 כאשר האמריקאים קנו 1.2 מיליון רכבים חשמליים מבוססי סוללה בשנה שעברה.
הנתונים החיוביים
טסלה פרסמה לאחרונה את נתוני המסירות שלה והתוצאות היו מפתיעות בהתחשב באתגרים הרבים בתעשיית ה-EV. החברה המשיכה לשלוט בשוק הרכבים החשמליים ומכרה 161,385 כלי רכב ברבעון הרביעי, עלייה של כ-23% לעומת השנה קודם לכן. החברה היוותה כ-51% מכלל מכירות הרכבים החשמליים לחלוטין או BEV והגדילה את נתח השוק שלה בכ-1% בהשוואה לרבעון השלישי. התחרות עדיין היא האתגר המרכזי של החברה. נתח השוק שלה של 51%, נמוך יותר מנתח השוק שלה ברבעון הרביעי של 2022 שעמד על 59%. שמונה דגמי BEV מחמישה חברות מלבד טסלה מכרו יותר מ-5,000 כלי רכב ברבעון האחרון, לעומת חמישה דגמים מארבעה יצרנים ברבעון הרביעי של 2022.
בסך הכל, האמריקאים קנו 317,168 רכבים חשמליים לחלוטין ברבעון הרביעי, עלייה של 40% לעומת 225,865 לפני כשנה. ברבעון השלישי הנתון עמד על 313,086. רכבי BEV היוו בערך 8% מכלל המכירות של מכוניות חדשות ברבעון הרביעי ובין 7% ל-8% מכלל הרכבים בשנת 2023. חלקם במכירות השנה כולה עלה כשני נקודות אחוז בהשוואה ל-2022. המכירות לשנה כולה הסתכמו ב-1,189,051 יחידות, מספר הרכבים שנמכרו עלה בפעם הראשונה על מיליון יחידות ועלה ב-46% משנה לשנה. זוהי אומנם צמיחה חזקה, אך עדיין נמוך מהעלייה של 66% ב-2022 בהשוואה ל-2021.
הצד הטכני
על מנת לנסות ולהבין לאן המניה עשויה עוד להגיע אפשר להסתכל על גרף המנייה. טסלה שברה את הממוצע נע ל-200 יום שלה, מה שמגדיל את הסיכון להמשך ירידות עד לרמת התמיכה הבאה של המניה שנמצאת באזור ה-208 דולר. הממוצע הנע ל-200 יום של מניית טסלה נמצא במחיר של 231 דולר, כאשר מחיר המנייה נסגר מתחת לרמה הזו ביום חמישי בפעם הראשונה מאז חודש נובמבר. מניות מתקשות לפעמים לשבור מטה או מעלה ממוצעים נעים משמעותיים וכאשר נשברת רמת מפתח זה עלול לאותת על שינוי בסנטימנט המשקיעים. נראה לפחות כרגע שהמשקיעים מתמקדים בהורדת המחירים, התחרות הגוברת וכיוון הריביות.
ביצועי מניית טסלה השנה
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.נא לא להטעות משקיעיםמ. כהן 16/01/2024 19:37הגב לתגובה זו0 1מציגים את קטי ווד כגורו השקעות.מה שלא נכון בכלל, במבחן התוצאה לאורך זמן הגב' מפסידנית גדולה שהסבה הפסדים למשקיעים.כל הדיוט שהשקיע במדדים המובילים היה מנצח אותה בגדול.סגור
-
2.מה האופציות של טסלה?קובי 16/01/2024 07:05הגב לתגובה זו0 2או להוריד מחירים או לשנמך את המכוניות כדי להישאר תחרותיים. זכות הראשונים וההילה סביב הקטע מתחילים להתפוגג והתחרות רק תגבר. הטכנולוגיה כבר קיימת אצל כולם ובעוד שלוש ארבע שנים טסלה תצטרך להמציא עצמה מחדש כדי להישאר באחד המקומות הראשונים.סגור
-
1.רוצים להרוויח? תעשו הפוך מקת'י זה בדוקא.א 15/01/2024 21:18הגב לתגובה זו1 2צריך להגיד את האמת אמת הקרן שלה כושלות למעט שנת 2020 היא רק מפסידה /מפגרת הרבה אחרי השוקסגור