פתיחה טובה לדוחות ענקיות הטק: נטפליקס עם מספר שיא של מנויים חדשים
חברת הסטרימינג נטפליקס NETFLIX -1.59% NETFLIX 823.96 -1.59% סגירה:0 פתיחה:832.04 גבוה:832.04 נמוך:816.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דווחה אמש לאחר המסחר על ביצועיה ברבעון הרביעי ושנת 2024. התוצאות היכו את התחזיות בכמה פרמטרים מרכזיים והמניה מגיבה בזינוק של 8.6% במסחר המאוחר.
הנתון שמושך את עיקר העניין ומביא לזינוק במניה הוא הצמיחה המפתיעה בעוצמתה במספר המנויים המשלמים. החברה דווחה על 13.1 מיליון משתמשים חדשים ברבעון. באחוזים מדובר בזינוק שלא נראה מאז ימי הקורונה, במספרים מוחלטים מדובר בעליה הגבוהה אי פעם. בכך הגיע מספר המנויים המשלמים ל-260.3 מיליון ברחבי העולם. האנליסטים היו הרבה פחות אופטימיים וציפו לעליה של 8.7 מיליון מנויים בלבד. הצמיחה במספר המנויים התפרסה על פני כל אזורי הפעילות של החברה - 2.8 מיליון בצפון אמריקה, 5.05 באירופה המזרח התיכון ואפריקה, 2.35 באמריקה הלטינית ו-2.91 מיליון באסיה פאסיפיק. הסיבה לזינוק במספר המנויים מלבד הצמיחה האורגנית הוא הצלחה של התוכנית למניעת שיתוף סיסמאות, והמשך התרחבות המסלול מבוסס הפרסומות.
ההכנסות הסתכמו ב-8.8 מיליארד דולר, עליה של 12.5% מהרבעון המקביל, ומעט מעל התחזיות להכנסות של 8.7 מיליארד דולר. הרווח הסתכם ב-1.976 מיליארד דולר, או 2.11 דולר למניה, 4 סנט מתחת לתחזיות החברה. הרווח נפגע מהשפעת שערי מטבע של 239 מיליון דולר.
הרווח התפעולי היה 1.5 מיליארד לעומת 500 מיליון ברבעון המקביל ומעל צפי החברה לרווח תפעולי של 1.2 מיליארד דולר. שולי הרווח התפעולי היו 17% לעומת צפי ל-13%. הסיבה לכך הייתה עלייה בהכנסות במקביל להוצאות נמוכות מהצפוי. במהלך הרבעון החברה רכשה בחזרה את מניותיה בסכום של 2.5 מילארד דולר. בתוכנית המאושרת הנוכחית לרכישה חוזרת של מניות נותרו עוד 8.4 מיליארד דולר.
ביחס לשירותי המנוי מבוסס הפרסומות מסרה החברה שהיא ממשיכה להשקיע ולעבוד על פיתוחו אך היא עדיין לא צופה שזה יהפוך למנוע צמיחה מרכזי בהכנסות בזמן הקרוב. לדברי החברה 40% מהמנויים החדשים נרשמו במסלול הזה באותם שווקים בהם הוא כבר הושק. כעת 9.42% מהמנויים בארצות הברית נמצאים במסלול הזה ומשלמים מחיר מופחת של 6.99 דולר לחודש, לעומת 5.75% בחודש ספטמבר.
אז הצמיחה בהכנסות לא מיוחסת למסלול החדש, אלא דווקא למסלול הוותיק בתשלום מלא, ובעיקר להעלאת המחירים עליה הכריזה החברה בשנה שעברה. באוקטובר עלה המחיר למסלול הבסיסי ל-11.99 דולר ותוכנית הפרמיום ל-22.99 דולר. המחירים הקודמים היו 9.99 דולר ו-19.99 דולר בהתאמה.
החברה צופה שברבעון הראשון של שנת 2024 ההכנסות יגיעו ל-9.24 מיליארד דולר, עליה של 13.2%, בדומה להערכות בוול סטריט להכנסות של 9.27 מיליארד דולר. בהתעלם מהשפעת שינויי מטבע הצמיחה בהכנסות צפויה להגיע ל-16%. החברה צופה גם רווח של 4.49 דולר למניה, מעל הציפיות בוול סטריט לרווח של 4.1 דולר למניה. החברה הפסיקה לספק צפי למציחה במספר המנויים, וכך גם עשתה ביחס לרבעון הראשון, אך כן ציינה שהיא מצפה שהצמיחה במספר המנויים תהיה נמוכה יותר מהצמיחה ברבעון הנוכחי.
ביחס לשנת 2024 מסרה החברה שהיא מצפה ל"צמיחה בריאה דו ספרתית בהכנסות", בהתעלם משינויי מטבע. שולי הרווח צפויים להיות 24%, מעל תחזית קודמת ל-22% עד 23%.
עסקת WWE
במהלך היום, עוד לפני פרסום הדוחות, הודיעה החברה על עיסקה בשווי 5 מיליארד דולר לרכישת שידורים חיים של ליגת האבקות ה-WWE לעשר שנים החל מינואר 2025. העיסקה כוללת שידור שבועי חי של תוכנית הדגל RAW. כמו כן, החברה תהפוך להיות הספק של כל שידורי WWE מחוץ לארצות הברית, במה שנראה כחדירה נוספת לתחומי השליטה של חברות המדיה הוותיקות.במהלך שיחת הועידה שלאחר הדוחות מסרה החברה שהסכום לרכישת השידורים כלול ביעד ההוצאה השנתית על תוכן בסך 17 מיליארד דולר שכבר פורסם קודם לכן כמדיניות החברה ולא מדובר בהוצאה נוספת. החברה מסרה עוד שהיא מתמקדת בהגדלת היצע שידורי הבידור שכוללים תוכן חי, בנוסף להגדלת עיסקי הפרסומות שלה. שידורים חיים בסטרימינג חשבים לאטרקטיביים הן למפרסמים והן למנויים, ובכך מתמזגים יפה במנועי הצמיחה העתידיים של החברה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה