טסלה תשיק דגם חדש - הזול ביותר עד כה

החברה של אילון מאסק נמצאת ברצף של הורדות מחירים בשביל לשמור על תחרותיות, ועכשיו מדווח כי היא מתכוונת להשיק דגם חדש לגמרי - כמה הוא יעלה והאם זה מה שיחזיר אותה לפסגה?
 | 
telegram
(2)

רק בשבוע שעבר דיווחה טסלה  TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כי היא תוריד מחירים על רכביה בסין בעד 6%, כאשר הורדו בסין בד"כ מגיעות גם לשאר העולם, וההורדות אכן הגיעו לאחר מספר ימים גם לאירופה. הסיבה העיקרית שטסלה מורידה את המחירים היא כי המתחרות הגדולות שלה, ובראשן BYD, כבר עוקפות אותה במעצמה במזרח, בעיקר בזכות מחירים נמוכים יותר, והפער הולך ומצטמצם גם בשאר העולם.

טסלה כבר הורידה את מחירי הרכבים שלה בכמעט 20% בטווח של שנתיים, ועכשיו כנראה שהיא הבינה שאין לה עוד לאן לרדת בדגמי 3 ו-Y שלה, ולפי הדיווחים היא מתכוונת להשיק דגם חדש וזול יותר במהלך 2025.

כמה יעלה הדגם החדש?

למרות ההורדות האגרסיביות של טסלה, מחירי הרכבים שלה עדיין נמצאים מעל ל-30 אלף דולר, מה שמקשה עליה להתחרות עם BYD למשל שרכביה נמכרים ב-30 אלף דולר, אבל כל זה הולך להשתנות - לפי הדיווחים, הדגם החדש יושק במחיר של 25 אלף דולר, 27.5% מתחת לדגם 3 הזול ביותר שלה ו-17% זול יותר מהרכב הזול ביותר של BYD.

מעניין יהיה לראות האם המחיר לפי הדיווחים יהיה המחיר בפועל. הרווחיות של טסלה גם ככה לא גבוהה, ועוד נמצאת בירידה - ברבעון השלישי הרווחיות הגולמית עמדה על 17.9%, זאת לעומת 25.1% ברבעון המקביל לפני שנה.

הדוחות הערב - למה לצפות?

לצד זאת, הערב צפויה החברה לדווח על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2023, כאשר בוול-סטריט צופים רווח למניה של 73 סנט לרבעון ו-3.07 דולר לשנה. לשנת 2024, האנליסטים צופים רווח למניה של 3.71 דולר. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"קיימים גורמים רבים הצפויים להאט את תחום הרכבים החשמליים, אבל אנחנו נשארים עם דירוג קנייה על תחומי ה-AI והרובוטיקה", אמרו במורגן סטנלי. בוול-סטריט חוששים מההיצע הרחב של רכבים חשמליים והתחרות הגוברת, אך עם זאת אופטימיים היות וטסלה היא לא רק חברת רכבים. החברה של אילון מאסק מפתחת טכנולוגיות בינה מלאכותית שצפויות לעזור לרכבים לנסוע בעצמם ולהחליף בעצם את בני האדם בנהיגה. בנוסף, טסלה עסוקה בפיתוח של רובוטים שצפויים בעתיד לחסוך כוח עבודה רב. 

בנוסף, לאחרונה צייץ מאסק בחשבון ה-X שלו שהוא "לא מרגיש בנוח" עם פחות מ-25% מזכויות ההצבעה בטסלה (כיום הוא מחזיק ב-13%) ושבמידה ולא יקבל את השיעור הזה הוא ישקול לקחת את הטכנולוגיה של החברה למקום אחר. האחזקות הנוכחיות של מאסק שוות 133 מיליארד דולר לפי המחיר הנוכחי, ומאסק מבקש שיקצו לו 5% נוספים. במילים פשוטות הוא מבקש מניות בשווי של 34 מיליארד דולר, אחרת, הוא מתכנן לקחת את הטכנולוגיה למקום אחר. האם מותר לו? האם הטכנולוגיה לא שייכת לחברה? מאסק הסביר שכל הרעיונות הנוספים מעבר לתחומי הרכב החשמלי הם שלו והוא יכול לפתח אותם דרך חברות אחרות. 

החברה יכולה להשיק מניות חדשות עם זכויות הצבעה גדולות יותר, כמו שקרה למשל בחברת פורד  FORD MOTOR +3.52% FORD MOTOR 11.18 +3.52% FORD MOTOR סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:11.38 נמוך:10.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כאשר לבני משפחת פורד ניתנו מניות עם 36 זכויות הצבעה פר מנייה. יצירה של "סופר-מניות" כאלה אומנם תצריך אישור של בעלי המניות, אבל יכול להיות שגם הם יבינו שזה פתרון לא רע לבעיה שלהם ולכן יאשרו את המהלך.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אחרי הברבורים, טסלה חברה רכב ...בינוני באיכותו (ל"ת)
    BMW 26/01/2024 07:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פה מנסים למכור טסלה יד2 ב-רבע מיליון. פחחח. יש קונים? (ל"ת)
    BYD ומרוצה 25/01/2024 10:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות