פפסיקו עקפה בשורת הרווח - אז למה המניה נופלת?

החברה הודיעה כי תגדיל את הדיבידנד השנתי שלה ל-5.42 דולר למניה מ-5.06 דולר. פפסיקו מצפה לספק צמיחה אורגנית של 4% בהכנסות השנה עם צמיחה של 8% ברווח למניה
 | 
telegram
(1)

מניית ענקית החטיפים והמשקאות פפסיקו PEPSICO INC -3.95% PEPSICO INC 158.62 -3.95% PEPSICO INC סגירה:0 פתיחה:164.38 גבוה:164.38 נמוך:158.05 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחרת בירידות שערים למרות שדיווחה על רווחים טובים מהצפוי, לאחר שהחברה רשמה ירידה מפתיעה בהכנסות הרבעוניות. המכירות של פפסיקו ירדו ב-0.5% ברבעון הרביעי ל-27.9 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לעלייה של 1.4% ל-28.4 מיליארד דולר. 

בשורת הרווח פפסיקו רשמה רווח למניה של 1.78 דולר, בעוד צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 1.72 דולר. החברה הודיעה גם כי תגדיל את הדיבידנד השנתי שלה ל-5.42 דולר למניה מ-5.06 דולר. פפסיקו מצפה לספק צמיחה אורגנית של 4% בהכנסות השנה עם צמיחה של 8% ברווח למניה. יחידת המשקאות של פפסי בצפון אמריקה הציגה ירידה של 6% בנפחים ברבעון, בנוסף לחטיבת ה-Quaker Foods שהציגה ירידה של 8% בנפחים. החברה ביצעה ריקול לחטיפי הגרנולה והדגנים שלה, מהלך שפגע לה במכירות בנוסף לצמיחה חלשה יותר בקטגוריה כולה. 

"בהמשך, נשפר יותר את המיקוד שלנו באספקת מוצרים בעלי טעם נהדר המציעים נוחות וערך משכנע", אמר המנכ"ל רמון לגוארטה. המנכ"ל ציין גם כי הצרכנים האמריקאים משנים את התנהגותם מאכילה ושתייה בבית לאיסוף החטיפים והשתייה שלהם מחנויות הנוחות השונות. לגוארטה עדיין אופטימי בנוגע למצב הכללי של הצרכנים ומציין אבטלה נמוכה ותקווה כי הריבית תרד עד הקיץ והשכר יעלה מהר יותר מהאינפלציה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בכירים בפפסיקו ציינו כי עלויות אשראי גבוהות וחסכונות אישיים נמוכים סחטו את תקציב הצרכנים, במיוחד בצפון אמריקה. הבכירים הוסיפו גם כי הצרכנים מעדיפים אריזות קטנות יותר מטעמי נוחות ומחירים נמוכים יותר. בפפסי סבורים כי בתקופה הקרובה הצרכנים ימשיכו להיות מודעים יותר לתקציב ולרכישות שלהם. 
 

העלאות המחירים והחששות להמשך


כמו רבות מחברותיה לתעשיית החטיפים והמשקאות, פפסי נאלצה לפעול בזהירות ולמצוא את הדרך הנכונה להעלות מחירים בסביבה אינפלציונית מבלי לאבד את הלקוחות שקונים את המוצרים הפופולאריים שלה, כמו דוריטוס, Lay's וכמובן פפסי. בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר, מחיריה של פפסי היו גבוהים ב-11% לעומת הרבעון הקודם. זהו היה הרבעון השביעי ברציפות בו החברה מעלה מחירים ב-10% לפחות לעומת הרבעון התואם אשתקד. 

עליות המחירים בהם נקטה פפסי עלו בהרבה על עליות המחירים של הקטגוריה הרחבה יותר: המחירים לצרכן עבור כל המזון לבית עלו בממוצע של 3% במהלך אותה תקופה של שלושה חודשים. 

לטווח הארוך, המשקיעים חוששים מכך שהתרופות לירידה במשקל כמו אוזמפיק יפגעו במכירות החטיפים והמזון הארוז. עם זאת, עד כה השימוש בתרופה מוגבל בעקבות הגבלות של מדינות והיצע שעדיין לא עומד בביקוש הרב. בוול-סטריט מעריכים כי הנזק למכירות המזון לא יהיה משמעותי כפי שהמשקיעים חוששים. למרות זאת, חברות המזון מתכוננות לאפשרות של עתיד בריא יותר. פפסי החלה להשקיע באריזות של מנות קטנות יותר, משקאות ללא סוכר ומזונות בעלי נתרן ושומן רווי נמוכים עד לא קיימים.  

החברה נסחרת לפי שווי של 231.6 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה ירדה ב-0.5% מתחילת השנה ועלתה רק ב-1.5% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הצרכנים רוצים אוכל בריא ופחות גנק (ל"ת)
    לירן 10/02/2024 08:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות