"עושים שימוש בכלי AI שעוזרים לנו לגדול; העובדים הפגינו עמידות במלחמה"
חברת וויקס וויקס -2.17% וויקס 180.01 -2.17% סגירה:0 פתיחה:183.96 גבוה:183.96 נמוך:178.32 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בבניית אתרים והקמת חנויות אינטרנטיות דיווחה על תוצאות טובות, אבל מה שהמשקיעים בעיקר אהבו זה את העלאת התחזית להמשך - החברה צופה צמיחה של 12-14% ב-Bookings בשנת 2024 לעומת 2023, המגלמת 15% צמיחה בחציון השני של השנה, בהשוואה לחציון השני אשתקד. בנוסף, אהחברה מצפה לצמיחה בהכנסות של 11-13% לכל שנת 2024, לעומת שנת 2023.
שוחחנו עם ניר זוהר, נשיא וסמנכ"ל התפעול של החברה, וליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של החברה, לשמוע דגשים נוספים לגבי הדוחות ולקבל עוד קצת מידע לעתיד.
"השנה מבחינתינו הייתה שנה מדהימה בכל המובנים", פתח שמש. "הראינו צמיחה בתקופה שאחרי הקורונה. הצגנו מוצרים חדשים שהשורה התחתונה שלהם היא שבסופו של דבר שנראה צמיחה גם מהצד של הפרטנרס. אנחנו מצליחים לקחת נתח שוק מהמתחרים עם המוצר החדש. זה מנוע צמיחה מאוד משמעותי לחברה. התוצאות יותר טובות ממה שציפינו. ההשקה של המוצר הבוילה לצמיחה יותר גבוהה אבל גם לרווחיות יותר משמעותית. הגענו לראשונה לרווחיות על בסיס GAAP ואנחנו מתכוונים לשמור על ולהעלות אותה. העלינו תחזיות להמשך בצד הרווחיות אבל גם מצד הצמיחה. הצגנו שוב את מדד ההזמנות (Bookings) מכיוון שהמדד הזה משמעותי כי הוא מראה בצורה הרבה יותר מעשית ומיידית את הצמיחה האמיתית של החברה על בסיס המוצרים החדשים שלה", אומר שמש.
"הצמיחה ב-Bookings תגדל במהלך שנה הבאה בין 12%-14% כאשר באמצע השנה היא תגיע ל-15%, מה שנותן אינדיקציה מסוימת לגבי ההכנסות ב-2025", מוסיף שמש. "כנראה נראה שם האצה. כל הדברים האלה הובילו אותנו להעלות את המספרים בשורה העליונה והתחתונה ולהגיד שכנראה נעבור את ה-rule of 40 במהלך 2025 בצורה משמעותית".
יש לכם הרבה כסף בקופה ואתם הולכים לעשות בייבאק. יש עוד שימושים לכסף הזה?
"אנחנו חברה לא קטנה", אומר זוהר. "צריך כסף בקופה גם ליתר בטחון למקרה של צרכים מיוחדים. נוסף על זה אנחנו תמיד מסתכלים על השוק ובוחנים אופציות לרכישה למרות שבאופן כללי הגדילה שלנו לא מבוססת רכישות. עשינו רכישות בעבר ולכן אני לא פוסל שנעשה גם בעתיד. תכנית הבייבאק מתכתבת עם תכנית ה-3 שנים שלנו. מחצית מתזרים המזומנים העודף בתקופה הזו יוקצה לבייבאק. לפי התכנית והתחזיות ההכנסות ב-3 שנים האלה צפויות להיות קצת מעל מיליארד דולר וחצי מזה יוקצה לבייבאק".
מה לגבי דיבידנד?
"כרגע אין תכנית קונקרטית. זה עוד כלי להחזיר ערך לבעלי מניות ואנחנו נשקול לעשות את זה בעתיד".
האם המלחמה השפיעה על החברה והעובדים שלה? איך הלקוחות מתייחסים לחברה כחברה ישראלית?
"מנקודה עסקית ושל הלקוחות - לא. אין השפעה. שמענו קצת רעש אבל לא משהו מהותי. מבחינת העובדים - בעיקר בחודשים הראשונים היו הרבה עובדים במילואים", אומר זוהר. "לחלק מהעובדים היו בני משפחה שנחטפו, נפגעו, נפצעו או אפילו נרצחו, אז בטוח שיש פגיעה, לפחות בפן המנטלי. עם זאת, אני חושב שהצוות שהיה כאן הציג ביצועים מעולים כשהוא חיפה על הצוות שלא היה כאן, כולם עזרו אחד לשני, גם ברמת החברה וגם ברמה הלאומית הייתה הירתמות. האנשים הציגו את הצבעים האמיתיים שלהם בצורה מופלאה במהלך התקופה הזו, ואני חושב שגם כחברה הראינו עמידות ויכולת לעמוד ולהמשיך לפעול גם בתקופה כזאת".
ציינת שהמחצית השנייה של 2024 תציג צמיחה מהירה יותר מהראשונה - על מה זה מבוסס?
"המודל העסקי שלנו בנוי על מנויים. זה אומר שככל שהזמן עובר אנחנו רואים יותר ויותר צמיחה במוצרים חדשים, וכאן לצורך העניין זה הסטודיו", אומר שמש. "זה מוצר יחסית חדש ואנחנו הולכים לראות את ההשפעה שלו במחצית השניה של 2024 ועוד יותר ב-2025, זה טבע הדברים. בנוסף, אנחנו רואים גם תוצאות במוצר ה-AI שהשקנו וגם שם אנחנו צופים צמיחה. כשמשווים חצי שנה ראשונה לשנייה צריך גם להשוות לתקופה המקבילה - ב-2023 המחצית השניה הייתה יחסית חלשה, לכן כשנמדוד את המחצית השניה של 2024 נראה תוצאות טובות יותר. ועדיין, זה מגיע בעיקר מהעובדה שהצלחנו להשיק סט חדש של מוצרים, כשהמשמעותי ביותר בינהם הוא הסטודיו, ואנחנו צופים שהוא יהיה מנוע צמיחה משמעותי בשבילינו".
הגעתם להתייצבות מבחינת מספר העובדים אחרי הירידה בשנה האחרונה?
"בגדול כן. כנראה שעדיין נראה עליות וירידות בין הרבעונים אבל אלה החיים הטבעיים של עסק, אנשים עוזבים ואנשים מצטרפים", אומר זוהר. "לפעמים מעבירים שירותים שהיו במיקור חוץ פנימה אז זה מעלה את מספר העובדים. אבל באופן כללי אנחנו במגמה יציבה והדרך הכי טובה לראות את זה זה דרך התוצאות הכספיות והיציבות שיש סביב הוצאות השכר".
מה גורם לכם להרגיש בטוחים שאתם יכולים להעלות מחירים שוב?
"חשוב להגיד שאנחנו כרגע בתהליך של העלאת מחירים", אומר זוהר. "אחד הדברים שאנחנו רואים לאורך שנים זה שככל שאנחנו מוספים ערך ומשפרים את המוצר אנחנו מסוגלים להעלות מחירים. אנחנו בפירוש חושבים שזה משהו שסביר להניח שנהיה מסוגלים לעשות אחת לכמה שנים לפי הצורך".
כמה זה משפיע על הצמיחה?
"אנחנו לא מספקים מידע לגבי כמה מהצמיחה מגיעה מהעלאת מחירים וכמה מגיעה מהשקת מוצרים חדשים", אומר שמש. "כמובן שיש לזה תרומה חיובית אבל אני חושב שהחלק היותר משמעותי הוא שיש לנו יכולת לעשות את זה בעתיד על בסיס קבוע וזה מה שחשוב. התרומה המשמעותית לצמיחה ברובה מגיעה מהמוצרים החדשים שהשקנו, אי אפשר לבסס צמיחה רק על העלאת מחירים".
מה תרם לשיפור הרווחיות ברבעונים האחרונים?
"מספר דברים - קודם כל השיפור של התשתית שעשינו, אנחנו מסוגלים להגדיל את כמות הטראפיק על המערכות מבלי שנגדיל את ההוצאות בצורה משמעותית. בנוסף אנחנו מצליחים לגדול בכמות הלקוחות מבלי להעלות את כוח האדם בצורה משמעותית, וזה בעיקר בזכות העובדה שאנחנו משתמשים בכלים מבוססי AI שמקלים עלינו מהבחינה הזו. דבר נוסף הוא שאנחנו רואים צמיחה משמעותית בהכנסות בעיקר מעולם הפרטנרס, השקענו המון שם ויש שם צמיחה מאוד מואצת. גם העולם של הפיימנטס מאוד משמעותי - אנחנו רואים האצה בכמות ה-GPV שרצה על המערכות. העולם הזה מאוד פשוט, ככל שאתה מריץ יותר עסקאות אתה מרוויח יותר כי ההוצאות המשתנות יחסית נמוכות לעומת ההוצאות הקבועות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה