שיעור הרווח של חברות בארה"ב משתפר. למה זה צפוי להימשך

בוול-סטריט מעריכים כי שולי הרווח בדרך להתאוששות וכל מה שצריך כדי שזה יקרה זה שהכלכלה תישאר יציבה. השנה, האנליסטים מעריכים כי החברות המרכיבות את ה-S&P 500 ייצרו שיעור רווח תפעולי מצרפי של 17.1%
 | 
telegram

במהלך השנים האחרונות שיעור הרווח של חברות היה במגמת ירידה. בעוד שיעור הרווח התפעולי המצרפי של ה-S&P 500 עמד על 16.75% בשנת 2021, שיעור הרווח ירד ל-16.1% לכל שנה בשנתיים האחרונות. הסיבה לכך הייתה העלייה בהוצאות, כתוצאה לא רק מהעלייה באינפלציה בה הפד מנסה להילחם, אלא גם מהעלייה במחירי הסחורות שנבעה מהמלחמה בין רוסיה ואוקראינה.

בוול-סטריט מעריכים כי שולי הרווח בדרך להתאוששות וכל מה שצריך כדי שזה יקרה זה שהכלכלה תישאר יציבה. השנה, האנליסטים מעריכים כי החברות המרכיבות את ה-S&P 500 ייצרו שיעור רווח תפעולי מצרפי של 17.1%.

מדד המחירים לצרכן, המודד את המחירים שהצרכנים משלמים עבור סחורות ושירותים, עלה בחצי השנה האחרונה בכ-3% משנה לשנה. זאת בהשוואה לעליות של כ-1% במדד המחירים ליצרן - המודד את מה שהחברות משלמות עבור חומרים ושירותים. מחירי הסחורות לא זינקו כפי שעשו לפני כמה שנים, וחברות כבר לא ממהרות לקנות מלאי חדש כפי שעשו לאחר מגיפת הקורונה. העלייה המתונה יותר בעלות הסחורות פירושה ששיעור הרווח הגולמי של החברות, גדל. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אם נסתכל על וולמארט, שדיווחה על רווחיה לרבעון השלישי לאחרונה, המכירות שלה עלו ב-5.7% לעומת שנה קודם לכן ל-173.4 מיליארד דולר, כאשר המחירים עלו בקטגוריות רבות. עם זאת, עלות הסחורה שנמכרה עלתה רק ב-5.1% והגדילה את שיעור הרווח הגולמי ל-24% מ-23.5% בתקופה המקבילה אשתקד. עם הוצאות אחרות כמו שכר ופרסום שגדלו באחוזים בודדים בלבד, שיעור הרווח התפעולי גדל לקצת יותר מ-4%, לעומת מעט יותר מ-3% שנה קודם לכן. 

חברות הצרכנות נמצאות באותה הסירה. שיעור הרווח הגולמי החציוני של חברות הצרכנות האמריקאיות עלה לאחרונה לכ-36% מקצת פחות מ-35% לפני כשנה. בשורה התחתונה, שיעור הרווח הגולמי צפוי לגדול. זה יעזור גם לשיעור הרווח התפעולי, אבל זה לא מבטיח שהוא יגדל. בעוד שיעור הרווח הגולמי גדל כל עוד המחיר של המוצר עולה מהר יותר מעלות הייצור שלו, שיעור הרווח התפעולי משקף לא רק את עלות הסחורה הנמכרת, אלא גם הוצאות כמו עבודה, פרסום ופחת של ציוד. 

שיעור הרווח התפעולי יגדל במידה וההכנסות יגדלו מהר יותר מעלות הסחורה, בתוספת ההוצאות הנלוות. מכירת כמות גדולה יותר של מוצרים יכולה לעשות את ההבדל וזה תלוי בביקוש לסחורות ושירותים. הצרכנים בארה"ב צריכים להמשיך ולהגדיל את מספר המוצרים שהם קונים וזה משהו שנראה שהם מוכנים לעשות בזמן האחרון. 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות