טסלה ממשיכה לרדת - במורגן סטנלי חותכים תחזיות

לפי הערכות, החברה תמסור פחות מ-2 מיליון רכבים בשנת 2024, גבוה ב-10% מ-1.8 מיליון היחידות שנמסרו בשנה שעברה, אך מתחת לקונצנזוס של 2.1 מיליון רכבים; "הביקוש ממשיך להאט למרות הפחתת המחירים המתמשכת"
 | 
telegram
(2)

לאחר שמניית טסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עלתה ביותר מ-1% במסחר המוקדם, במורגן סטנלי חתכו את מחיר היעד והתחזיות והמניה עברה לירידות. "שנה מאתגרת לכלי הרכב  החשמליים, הביקוש ממשיך להאט למרות הפחתת המחירים המתמשכת", כתב אדם גו'נאס ממורגן סטנלי. האנליסט מכנה את מערך המוצרים של טסלה "מיושן יחסית" בהשוואה לשוק הסיני ומציין כי כלי הרכב ההיברידיים מהווים איום יותר גדול ממה שחשבו תחילה. 

כתוצאה מכך, במורגן סטנלי חותכים את הרווח למניה GAAP אל מתחת ל-1 דולר, כאשר הקונצנזוס בוול-סטריט עומד על 2.86 דולר למניה. ג'ונאס מצפה כי טסלה תמסור פחות מ-2 מיליון רכבים בשנת 2024, גבוה ב-10% מ-1.8 מיליון היחידות שנמסרו בשנה שעברה, אך מתחת לקונצנזוס של 2.1 מיליון רכבים. מחיר היעד החדש של האנליסט למניית החברה עומד על 320 דולר, לעומת 345 דולר לפני כן. 

המשקיעים מודאגים לגבי נתוני המסירות בשנת 2024 כבר תקופה וזה היה הגורם העיקרי לירידות במניה ביומיים האחרונים. "אני מאמין שהאנליסטים בוול-סטריט יורידו את התחזיות לבין 435,000 עד 450,000 מ-475,000 כיום", אמר המייסד המשותף של Future Fund Active ETF, גארי בלאק. בין הסיבות שבלאק מציין: התחלה איטית של השנה בסין, תמריצים נמוכים יותר לכלי רכב חשמליים של האיחוד האירופי ועיכובים בייצור בפרמונט. לאחר שביקר במפעל טסלה באוסטין, בלאק צופה מסירות של 2 מיליון רכבים ב-2024, לעומת התחזית הקודמת שלו של 2.1 מיליון רכבים. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אמש דווח גם כי מפעל Gigafactory של טסלה הנמצא ליד ברלין, הפסיק את ייצור הרכבים עד להודעה חדשה בעקבות שריפה שפרצה בקרבת המפעל ועצרה את אספקת החשמל, כאשר בגרמניה חודשים שמדובר בהצתה מכוונת. לפי הערכות, הייצור לא יתחיל לפחות עד תחילת שבוע הבא, כאשר הפסקת העבודה צפויה לעלות מאות מיליוני אירו לטסלה, עם 1,000 כלי רכב שנותרו לא גמורים. המפעל של טסלה מעסיק כ-12,500 עובדים, כאשר המפעל פונה ורוב העובדים נשלחו הביתה.

מפעל ייצור טסלה

חדשות שנתפסות כטובות בוול-סטריט הן הפגישה של מאסק עם הנשיא לשעבר דונלד טארמפ. טראמפ, שמתקרב בצעדי ענק חזרה לתפקיד הנשיא, לא ידוע כתומך של תעשיית ה-EV וביקר את התעשייה לא פעם בעבר. במידה ומאסק יצליח לשכנע את המתמודד לנשיאות וישנה את דעתו, זה עשוי לתת דחיפה לסקטור במידה והנשיא לשעבר יבחר שוב. 

לצד הקיצוצים בתחזיות, המשקיעים צופים בתחרות הגוברת בשוק הסיני. BYD המתחרה העיקרית של טסלה בסין, הורידה לאחרונה את המחיר לגרסה הבסיסית של רכב ה-Sagull שלה וכעת הרכב זול ב-5% ומגיע ימים ספורים בלבד לאחר שטסלה החלה להציע תמריצים לרוכשי הרכבים בסין עד לסוף מרץ בדמות סבסוד ביטוח בשווי של 1,000 דולר.

תחרות המחירים ועודף היצע הם שתי הסיבות העיקריות לכך שטסלה הציגה שיעור רווח תפעולי של כ-9% ב-2023, ירידה מ-17% בשנת 2022.
 

ביטול חבילת השכר של מאסק


בחודש ינואר בית המשפט בדלוור ביטל את חבילת השכר של מנכ"ל טסלה, שהגיעה ל-56 מיליארד דולר, לאחר שמצא כי תהליך אישור השכר היה "פגום באופן עמוק". למאסק היו "קשרים נרחבים" עם אלו שקבעו את חבילת השכר שאושר בשנת 2018.

"מאסק היה "מנכ"ל על" שאחז בכמה מעמדות המפתח המשפיעות ביותר בחברה (מנכ"ל, נשיא ומייסד), ונהנה מקשרים חזקים עם הדירקטורים שמונו לשאת ולתת מטעם טסלה, ושלט בהליך שהוביל את ההנהלה לאשר את חבילת השכר שלו" כתבה השופטת.

חבילת השכר אושרה, כאמור, בשנת 2018, והיא תלויה במספר אבני דרך. אותם אבני דרך תוארו בשנת 2018 כ"קשים להשגה". הסבירות להשגת אותן אבני דרך בשנת 2018 תפסה חלק נרחב מדיוני בית המשפט. 

לאחר פרסום הדוחות האחרונים הביע מאסק את רצונו לקבל יותר שליטה בחברה, ואף איים במרומז שיוציא חלק מהפעילות בחברה לחברות אחרות שבבעלותו או לפיתוח עצמאי אם לא יתמלא מבוקשו. כעת מחזיק מאסק כ-13% ממניות החברה, ומאחזקה זו נובע רוב עושרו, אם כי הוא מחזיק בחברות נוספות כמו הרשת החברתית X, חברת ספייסX ועוד. לפי מאסק, הוא מעוניין להחזיק כ-25% ממניות החברה, ואם לא הוא יעדיף לפתח את יכולות הבינה המלאכותית והייצור הרובוטי במקום אחר. "אני לא מחפש עוד כסף, אני רק רוצה ניהול יעיל של טכנולוגיה מאד עוצמתית". 

 

הדוחות לרבעון הרביעי

בדוחותיה האחרונים החברה רשמה רווח למניה של 71 סנט על הכנסות של 25.1 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 73 סנט על הכנסות של 25.64 מיליארד דולר. שולי הרווח הגולמי נפלו בעקבות הורדות המחירים ועומדים על 17.6%, בעוד הצפי היה ל-18.1%. זוהי ירידה גם לעומת הרבעון השלישי אז עמדו שולי הרווח על 17.9%. תזרים המזומנים החופשי עומד על 2.06 מיליארד, לעומת צפי של 1.45 מיליארד דולר. 

"ב-2024, קצב הגידול בנפח הרכבים שלנו עשוי להיות נמוך משמעותית מקצב הצמיחה שהושג בשנת 2023, כאשר הצוותים שלנו עובדים על השקת הדור הבא של הרכב במפעל Gigafactory בטקסס", אמרה החברה לאחר הדחות. התחזית הזו של טסלה היא לא מפתיעה שכן בוול-סטריט צופים כבר האטה בצמיחה ב-2024 ומחפשים צמיחה של 20% משנה לשנה, לעומת קצב צמיחה של קצת פחות מ-40% ב-2025. 

בנתוני המסירות האחרונים שפירסמה החברה אמרה טסלה כי מסרה 484,507 רכבים ברבעון הרביעי ועקפה את צפי האנליסטים של 483,173 רכבים. נתון המסירות מהווה שיא כל הזמנים עבור החברה, לאחר שעקפה ב-20,000 את השיא הקודם שעמד על 466,000 יחידות ברבעון השני שנה בעברה.

החברה נסחרת לפי שווי של 570 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה ירדה ב-28.5% מתחילת השנה וב-8% בשנה האחרונה כולה.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טסלה
    טומי 07/03/2024 17:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חשמלית מס. 1 בעולם וכל המקטרגים הם אינטרסנטים
    סגור
  • 1.
    טסלה - חדשנית (הייתה) וחברת רכב בינוני כושל. רכב אשפה. (ל"ת)
    ישראלים פראיירים 07/03/2024 09:43
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות