אפקט טיילור סוויפט - כמה שווה הכוכבת שממלאת איצטדיונים?
סיבוב ההופעות של טיילור סוויפט הכניס כבר מעל 1.2 מיליארד דולר והפך למכניס ביותר בהיסטוריה כשהוא עוקף את סיבוב ההופעות האחרון של אלטון ג'ון, קולדפליי, אד שירן, U2 ועוד רבים וטובים. ההופעה האחרונה שלה בסינגפור יצרה משבר מדיני. היא הופיעה רק בסינגפור כסוג של הסכם מול הממשל בסינגפור כדי לספק "ניצחון" וכבוד לסינגפור על פני שכנותיה. הממשל שילם לה על כך מיליוני דולרים. אלא שהפיליפינים, תאילנד ומקומות אחרים ביקרו את סינגפור. הממשל התאילנדי מסר כי - "ככה לא מתנהגים שכנים", ונוצר מיני עימות אזורי.
שר התרבות הסינגפורי נאלץ להסביר בפני ממשלתו שההופעות הבלעדיות של טיילור סוופיט בסינגפור חשובות מבחינה כלכלית. הוא בעצם הסביר בעקיפין למה התעקש על בלעדיות ולמה שילם לסוופט סכום מעבר למקובל. בפועל, המונים מהארצות השכנות נהרו לסינגפור, ובכלל - זה כבר לא סוד שאירועים כאלו של סוויפט מגיעים עד לתמ"ג - לתוצר המקומי הגולמי. אירוע כזה הוא מסיבה גדולה עם תיירות, עם רבבות ומאות אללפי מעריצים שרוכשים כרטיסים ואקססוריז, זה טוב לכלכלה.
שווי הנכסים שבבעלות סוויפט עצמה מוערך בכ-1.5 מיליארד דולר. מדובר כאן על הרבה נכסים נדלניים, אבל יש גם נכסים מניבים שלא נרשמים ושווים הרבה - ההכנסות שלה מהשמעות בשירותי הסטרימינג וגם ההכנסות שלה מתמלוגים שהיא מקבלת על השירים שלה במלואם (הרחבה על זה בהמשך) שווים מאות מיליונים ואפילו מעל מיליארד דולר. לפי ההערכות, ההפקה מקבלת בין 40 מיליון ל-100 מיליון דולר להופעה במכירת כרטיסים, כאשר העיר המארחת לרוב מוסיפה עוד כמה מיליונים בשביל להביא את ההופעה העירה. יש כמובן הוצאות, אבל בשורה התחתונה נכנס לחשבון הבנק של סוופט בין 20 ל-30 מיליון דולר מהופעה אחת.
זה לא מפתיע שדווקא סוויפט מציגה את הביצועים הכלכליים הטובים ביותר בהיסטוריה. סוויפט מנהלת את הקריירה שלה באופן יותר עסקי מאומנים אחרים, כאשר בעוד אחרים אולי משאירים את הצד הכלכלי לאנשי המקצוע, סוויפט הרבה יותר מעורבת בעניין, וזה מתבטא באירוע אחד שאפשר לקרוא לו מהפכני בתעשיית המוזיקה.
בתעשיית המוזיקה כל אמן מצליח מוחתם תחת חברת תקליטים. החברה דואגת לכל עלויות ההקלטה, ההפצה והפרסום של האמן ובתמורה מקבלת חלק נכבד מהתמלוגים. ב-2019 חברת התקליטים בה הייתה חתומה נמכרה ועברה לידיים אחרות, אך העניין הוא שכחלק מהעסקה הוסכם שהבעלים הקודמים ימשיכו לקבל חלק מהתמלוגים של השירים שבבעלות החברה. סוויפט מאוד לא אהבה את הרעיון במסגרתו מתייחסים לאומנות שלה כאל נכס סחיר, והיא החליטה לעשות מעשה - מאחר ולא יכלה לרכוש חזרה את הזכויות לשירים שלה, היא הקליטה את כל האלבומים שלה מחדש בשביל לקחת חזרה את הזכויות על האומנות שלה ושיווקה את ההקלטות החדשות, ובכך לקחה את הקריירה שלה בידיים, במלוא מובן המילה.
הצעד הזה האיץ את התעשרותה, אבל מה שהכפיל את שוויה היה מסע ההופעות האחרון שנחשב למופע הרווחי ביותר בהיסטוריה. כחצי מהונה של סוופיט מיוחס למסע ההופעות הזה, והיא למעשה נמצאת בטופ של המוזיקאים העשירים וכנראה שהיא שברה שיא של רווחים מבין כל האומנים האחרים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה