אחרי ירידה של 30% - האם מניית טסלה מעניינת?
מניית מובילת הרכבים החשמליים TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחרת בשפל של עשרה חודשים, לאחר שאנליסט וולס פארגו, קולין לנגאן, הוריד את הדירוג שלו למניית טסלה ל"מכירה" מ"החזק" ואת מחיר היעד ל-125 דולר מ-200 דולר. מניית החברה היא המניה עם הביצועים הגרועים ביותר במדד ה-S&P 500 השנה.
לפי הערכות וולס פארגו, המסירות צפויות להיפגע היות וההשפעה של הורדות המחירים על הביקוש פוחתת. האנליסט צופה מסירות של 1.8 מיליון רכבים ב-2024, כלומר ללא שינוי כמעט מ-2023 ולא צופה גידול במסירות ב-2025. באשר למכירות, לנגאן צופה לשנת 2024 ו-2025 מכירות של 91 מיליארד ו-96 מיליארד דולר בהתאמה. כאשר התחזיות הקודמות עמדו על 102 מיליארד ו-118 מיליארד דולר בהתאמה והקונצנזוס בוול-סטריט עומד על 110 ו-131 מיליארד דולר. טסלה סיימה את שנת 2023 עם מכירות של 97 מיליארד דולר.
בנוגע לרווח למניה, האנליסט צופה רווח של 2 דולר, ירידה מ-2.4 דולר למניה. הקונצנזוס עומד על רווח למניה של 3.03 דולר. טסלה הרוויחה 3.12 דולר למניה בשנת 2023. לשנת 2025 לנגאן צופה רווח למניה של 1.9 דולר. הקונצנזוס בוול-סטריט עומד על 4.16 דולר. כל זה הופך את טסלה, לפי לנגאן, ל"חברת צמיחה ללא צמיחה".
גם הרכב המוזל של טסלה לא צפוי לעזור. הדגם הזול של החברה צפוי להגיע במחצית השנייה של 2025 והרווח הגולמי ממנו צפוי להיות נמוך, כאשר לרכב צפוי גם לקחת זמן להגיע לכבישים. בוולס פארגו מציינים כי למרות החוסר באופטימיות בנוגע למניית טסלה, רווחים טובים מהצפוי ושיפור מהיר בטכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של החברה הם שני גורמים שעשויים להפוך את התחזית שלהם לשגויה.
בוול-סטריט צופים שטסלה תספק 2.1 מיליון רכבים ב-2024, כאשר לפני מספר חודשים הנתון עמד על 2.3 מיליון יחידות. ככל שתחזית המסירות ירדה, כך גם תחזית הרווחים. בוול-סטריט צופים רווח למניה של כ-3 דולר בשנת 2024, לפני מספר חודשים הרווח עמד על 4 דולר, גבוה ב-33%.
גם במורגן סטנלי חתכו לאחרונה את מחיר היעד והתחזיות: "שנה מאתגרת לכלי הרכב החשמליים, הביקוש ממשיך להאט למרות הפחתת המחירים המתמשכת", כתב אדם גו'נאס ממורגן סטנלי. האנליסט מכנה את מערך המוצרים של טסלה "מיושן יחסית" בהשוואה לשוק הסיני ומציין כי כלי הרכב ההיברידיים מהווים איום יותר גדול ממה שחשבו תחילה.
כתוצאה מכך, במורגן סטנלי חתכו את הרווח למניה GAAP אל מתחת ל-1 דולר, כאשר הקונצנזוס בוול-סטריט עומד על 2.86 דולר למניה. ג'ונאס מצפה כי טסלה תמסור פחות מ-2 מיליון רכבים בשנת 2024, גבוה ב-10% מ-1.8 מיליון היחידות שנמסרו בשנה שעברה, אך מתחת לקונצנזוס של 2.1 מיליון רכבים. מחיר היעד החדש של האנליסט למניית החברה עומד על 320 דולר, לעומת 345 דולר לפני כן.
האופטימיים
לא כולם שליליים בנוגע למניית טסלה. אנליסט וודבוש, דן איבס, טוען כי הנרטיב של טסלה הוא שלילי כמו שהיה בשנים האחרונות, כאשר מאסק וטסלה הותקפו מכל הכיוונים. איבס מציין שהביקושים לרכבי טסלה נמצאים יותר בהתייצבות לקראת המשך שנת 2024, הפחתות המחירים מתמנות, עלויות הסוללה/ייצור מציגים יעילות גבוהה יותר בעלויות והדגם המוזל יגיע בשנה הבאה.
איבס דירג את מניית טסלה כ"קנייה" עם מחיר יעד של 315 דולר. בסך הכל 36% מהאנלסיטים המסקרים את מובילת הרכבים החשמליים דירגו אותה ב"קנייה", כאשר יעד המחיר הממוצע למניה עומד על 210 דולר.
הדוחות לרבעון הרביעי
בדוחותיה האחרונים החברה רשמה רווח למניה של 71 סנט על הכנסות של 25.1 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 73 סנט על הכנסות של 25.64 מיליארד דולר. שולי הרווח הגולמי נפלו בעקבות הורדות המחירים ועומדים על 17.6%, בעוד הצפי היה ל-18.1%. זוהי ירידה גם לעומת הרבעון השלישי אז עמדו שולי הרווח על 17.9%. תזרים המזומנים החופשי עומד על 2.06 מיליארד, לעומת צפי של 1.45 מיליארד דולר.
"ב-2024, קצב הגידול בנפח הרכבים שלנו עשוי להיות נמוך משמעותית מקצב הצמיחה שהושג בשנת 2023, כאשר הצוותים שלנו עובדים על השקת הדור הבא של הרכב במפעל Gigafactory בטקסס", אמרה החברה לאחר הדחות. התחזית הזו של טסלה היא לא מפתיעה שכן בוול-סטריט צופים כבר האטה בצמיחה ב-2024 ומחפשים צמיחה של 20% משנה לשנה, לעומת קצב צמיחה של קצת פחות מ-40% ב-2025.
בנתוני המסירות האחרונים שפירסמה החברה אמרה טסלה כי מסרה 484,507 רכבים ברבעון הרביעי ועקפה את צפי האנליסטים של 483,173 רכבים. נתון המסירות מהווה שיא כל הזמנים עבור החברה, לאחר שעקפה ב-20,000 את השיא הקודם שעמד על 466,000 יחידות ברבעון השני שנה בעברה.
החברה נסחרת לפי שווי של 540 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה ירדה ב-28.5% מתחילת השנה וב-8% בשנה האחרונה כולה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.לטסלה שתי בעיות1-השוק לרכבים חשמליים דועך ורוב העולם לא מעוניין ב 17/03/2024 14:52הגב לתגובה זו0 01-השוק לרכבים חשמליים דועך ורוב העולם לא מעוניין ברכב חשמלי וזה לא יילך בכוח. 2-הסיניים מוציאים אין סוף דגמים במחיר מוזל כי הממשלה תומכת בהם וזה בעייתי לטסלה ..המחיר הנוכחי משקף רק חלק מהבעיות. הייתי ניזהרסגור
-
6.We will see ??בלונדי 16/03/2024 17:13הגב לתגובה זו0 02000 מניות בשער ממוצע של 175$. ממשיך לקנות עד שאגיע ל3000 מניות. יש לי שני ילדים קטנים, לכל אחד יהיה 1500 מניות ל15 השנים הבאות. אין שום חברה בעולם שמתקרבת לטסלה! אני לא ממליץ. שכל אחד יעשה מה שנראה לו??סגור
-
5.זו רק ההתחלהמתווך וותיק 14/03/2024 10:17הגב לתגובה זו3 0מנייה איכותית לטווח הרחוק. תקראו על החברה. היא לא רק חברת רכבים אלא חברת טכנולוגיה עם מו"פ ברמה גבוהה ואיכותית. זו מנייה שבמהלך השנים תגיע אף ל 1000 דולר. שווה כניסה בשפל בו נמצאת כיום.סגור
-
4.NIO הינה השקעה טובה יותר TESLAרננה 14/03/2024 09:23הגב לתגובה זו1 4דעתי בלבדסגור
-
3.חברת רכב שווה כמו חברת רכב טובהלא יכול להיות 14/03/2024 07:12הגב לתגובה זו2 0הסיפורים כאילו אפשר להפוך יצרנית רכב (טובה) לחברה עם רווחים מטורפים מתבדה וחוזרים למציאות טסלה חברה טובה ופרצה דרך לשוק החשמלי אבל בכל זאת רק חברת רכב / מתקני אגירה חשמלייםסגור
- טען עוד
-
2.צפית רבעון 4 סעודה אחרונה ישוע בארץ הקודשבנקים גדולים ו AI 14/03/2024 06:44הגב לתגובה זו0 2דור מרגל חסר ישע ואון הנה אלן הגאון חבר של טראמפ ספר היטלר דש בלילות. צוקרברג הסוכר היהודי ייחסם ונפל וזלנסי אין דולר . גטו ורשה אהוד ואדיר עושה חיל באחוזת בית.סגור
-
1.המניה בדרך ל150 דולר זה הערך הנכון שלה לעת עתה (ל"ת)דודו אמסלם 13/03/2024 22:54הגב לתגובה זו0 3סגור
-
אני דווק חושב 75 דולר למניההחיים 14/03/2024 07:12הגב לתגובה זו1 2ימים יגידוסגור