השוק הסיני מתקשה להתאושש: טנסנט מפספסת פעם נוספת את הצפי

על רקע הסביבה המאקרו-כלכלית המורכבת והאיום מצד הרגלטור המקומי, חברת משחקי הווידאו הגדולה בעולם והמפעילה של פלטפורמת ההודעות הפופולארית WeChat דיווחה על הכנסות ורווח נקי נמוכים מהצפי; תכפיל את תוכנית הרכישה העצמית ב-2024
 | 
telegram

ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט (Tencent) אמנם הציגה שיפור בשורה העליונה והתחתונה ברבעון הרביעי אך החמיצה את צפי האנליסטים בעת שהיא מתמודדת עם הסביבה המאקרו-כלכלית המורכבת והאיום המתמיד מצד הרגולטור המקומי על חטיבת משחקי הווידאו שלה.

ההכנסות חברת משחקי הווידאו הגדולה בעולם והמפעילה של פלטפורמת ההודעות הפופולארית WeChat עמדו בסוף הרבעון על 155.2 מיליארד יואן (21.6 מיליארד דולר), צמיחה של 7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אך מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 157.4 מיליארד יואן.

בשורה התחתונה הרווח הנקי של החברה עמד על 27 מיליארד יואן, הרבה מתחת לצפי האנליסטים המוקדם לרווח של 33.3 מיליארד יואן.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לצד פרסום הדוחות החברה הודיעה גם על הכפלת תוכנית רכישת המניות שלה ליותר מ-100 מיליארד דולר הונג קונגי (12.8 מיליארד דולר) ב-2024. המהלך מגיעה לאחר ששורה של חברות סיניות בולטות הודיעו על יציאה למהלכים דומים שנועדו להגביר את התשואה של בעלי המניות לאחר שהציגו ביצועים חלשים. כך למשל קבוצת עליבאבא חשפה תוכנית רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 25 מיליארד דולר, לאחר פרסום תוצאות מאכזבות ברבעון הקודם. לכך ניתן לצרף גם את הרכישה העצמית של JD.com (3 מיליארד דולר), ושל יריבת הבולטת של טנסנט בוק משחקי הווידאו, NetEase אשר יותר מהכפילה את תשלום הדיבידנד שלה, לאחר שגם ההכנסות וגם הרווחים החמיצו את ההערכות המוקדמות של האנליסטים.

התוצאות של טנסנט מעמידות בספק את מסלול הצמיחה של ענקית הטכנולוגיה שמתקשה להתאושש משנים קשות שכללו סערה רגולטורית וכלכלית. ברקע, המשקיעים מתמודדים עם אינדיקציות מעורבות באשר למצבה של הכלכלה הסינית, שנאבקת להתאושש מהמשבר שפקד אותה בשל התפרצות נגיף הקורונה. מצד אחד, הממשלה בבייג'ינג עדיין מתמודדת עם שפע של בעיות מבניות, החל במשבר דירות מתמשך וכלה באינפלציה עיקשת. מצד שני, נתונים כלכליים שפורסמו בתחילת השבוע, כולל מכירות קמעונאיות, העלו כי תמריצים מצד קובעי המדיניות החלו סוף סוף לתת את אותותיהם.

מעבר לסביבה המאקרו-כלכלית המאתגרת, טנסנט מתמודדת עם שורה של אתגרים משלה. החברה מתקשה לשמור על מנויים בתשלום בשירותי הזרמת הווידאו והמוזיקה שלה, וזרוע מחשוב הענן שלה נמצאת בעיצומה של מלחמת מחירים עם עליבאבא ו-JD, בדיוק בזמן שהיא אמורה היתה להתחיל להציג רווחיות. אך מעל לכל עומדת חטיבת משחקי הווידאו, פעם הלחם והחמאה של החברה, שמתקשה לספק את הלהיט הבא. כך למשל, המכירות של המשחק החדש Dream Star ירדו בחודשים האחרונים בשל תחרות עזה עם NetEase, בזמן שבחברה תולים תקוות במשחק "Dungeon & Fighter Mobile".

הדשדוש של חטיבת המשחקים מגיעה בזמן שבו הממשלה בבייג'י עשויה להגביר את הבדיקה הרגולטורית של של המגזר. בדצמבר, הרגולטור הסיני הצליח להבהיל את המשקיעים בכך שהציע מגבלות חדשות על תוכן המשחקים, כולל מגבלה על הוצאות במשחקים. עם זאת, מאז פורסמו שורה של איתותים שנועדו להרגיע את הרוחות במגזר, שעתידו עדיין לוט בערפל.

בטווח הארוך יותר, טנסנט מצטרפת לחלק גדול ממגזר הטכנולוגיה הסיני בבחינת הפוטנציאל של טכנולוגיות הבינה המלאכותית השונות. מודל השפה הגדול הפנימי שלה, Hunyuan, משולב כעת עם חבילת מוצרים כולל חיפוש ושיווק מקוון. לצד המתחרה המושבעת עליבאבא, מפעילת WeChat ביצעה גם הימורים מרובים על סטארט-אפים מקומיים בתחום, וסייעה לחלקם להפוך לחדי קרן כמו Baichuan ו-Minimax.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות