כשברקע הזינוק במחירי הקקאו - יצרניות השוקולד משנות אסטרטגיה
יצרניות השוקולד והממתקים נאבקות בעליית מחירי הקקאו ומקדמות במרץ ממתקים לא שוקולדיים לחג הפסחא, היות והצרכנים נרתעים מהמחירים הגבוהים והחברות חוששות מפגיעה ברווחים. חברות כמו הרשיז HERSHEY CO THE -4.53% HERSHEY CO 170.83 -4.53% סגירה:0 פתיחה:177.85 גבוה:177.85 נמוך:170.58 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו-מונדלז בונות MONDELEZ -1.63% MONDELEZ 64.49 -1.63% סגירה:0 פתיחה:65.32 גבוה:65.34 נמוך:63.92 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: על אירועים כמו חג הפסחא וליל כל הקדושים שידחפו את המכירות ויקזזו את החולשה בשאר השנה.
בעקבות מחלה שגורמת לריקבון ופקדה את פולי הקקאו, בנוסף לתנאי הבצורת במערב אפריקה, מחירי הקקאו זינקו פי שלושה במהלך 12 החודשים האחרונים. הוירוס ממשיך להתפשט ולא צפויה הקלה בטווח הקרוב. גם מחירי הסוכר קפצו ב-7%.
יצרניות השוקולד התכוננו לתקופת החגים הזו כבר בשנה שעברה, והודיעו כי יעלו מחירים על מנת לקזז את הזינוק במחירי הקקאו. לחץ נוסף צפוי על שולי הרווח כאשר תוקף הגידור שלהן - החוזים העתידיים שהן רכשו נגד העלייה במחירי הסחורות צפוי לפוג מאוחר יותר השנה ובשנה הבאה. עם זאת, העלאות המחירים מגיעות בתקופה מסוכנת, שכן הצרכנים כבר התעייפו מהאינפלציה ונזהרים יותר בהוצאות על מותרות.
ארצות הברית, שנחשבת לא במפתיע לצרכנית השוקולד הגדולה בעולם, צפויה להכניס ליצרניות הממתקים לכל הפחות 5.4 מיליארד דולר בדומה לשנה שעברה, אם כי הדבר צפוי להגיע בעיקר מעליות מחירים ופחות מהיקפי מכירות. חג הפסחא נחשב לחג השלישי בגודלו בארה"ב לקניית שוקולד וממתקים, כאשר ליל כל הקדושים נמצא במקום הראשון ואחריו נמצאים חגי החורף.
פחות קניות אימפולסיביות
חלק נכבד מהמכירות של חברות המתוקים הגיעו עד כה דווקא מקניות אימפולסיביות של הצרכנים, כאשר השוקולד קופץ להם לעגלה בלי שהם שמים לב בזמן שהם עומדים בתור לקופה או עוברים בתחנת דלק בדרך אל היעד שלהם. עם זאת, כעת כשהם כבר עייפים מעליות המחירים, בוול-סטריט מעריכים ששיעור הקניות האימפולסיביות יהיה קטן באופן משמעותי.לפי נתוני איגוד הקונדיטורים הלאומי של ארה"ב, בשנה שעברה היקף השוקולד והממתקים שנמכרו באופן יום יומי ירד ב-3.6% לעומת שנת 2022. עם זאת, כמויות השוקולד והממתקים שנמכרו לאירועים עונתיים כמו חגים עלו קלות ב-0.1%.
בהרשיז מעריכים שהמכירות יהיו חזקות בחג הקרוב, כאשר הורים מעוניינים לשמור על המסורת בחגים. למרות זאת, החברה שלחה יותר מוצרים לא שוקולדיים לחנויות בנוסף למוצרים הרגילים. החברה ציינה כי העובדה ששלחה יותר מוצרים לא שוקולדיים לא קשורה לעליית מחירי הקקאו. בוול-סטריט צופים כי עלויות החברה יצמחו ב-9% בשנת 2024 ועל מנת לשמור על שולי הרווח החברה תצטרך להמשיך ולעלות מחירים בהתאם.
דוחות הרשיז
בדוחותיה לרבעון דצמבר רשמה החברה מכירות נטו של 2.66 מיליארד דולר, עלייה של 0.2% מהתקופה המקבילה אשתקד. 2% מתחת לצפי בוול-סטריט של 2.72 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 2.02 דולר, יציב לעומת הרבעון המקביל אשתקד ומעל צפי האנליסטים של 1.95 דולר. היקף המכירות של החטיפים המתוקים של הרשי'ז ירד ב-5% בארה"ב לעומת השנה קודם לכן, בעוד במגזר החטיפים המלוחים נרשמו ירידות של 26%. לשנת 2024, הרשי'ז צופה גידול במכירות נטו של 2%-3%. הרווח למניה צפוי להישאר קבוע בעקבות העלויות הגבוהות של קקאו וסוכר, כמו גם הוצאות חד פעמיות אחרות המכבידות על שולי הרווח.
"למרות שמחירי הקקאו צפויים להגביל את צמיחת הרווחים השנה, אנו מאמינים שתוכניות השיווק החזקות שלנו, החדשנות וההשקעות במותג יניעו את הצמיחה בשורה העליונה ויענו על הצרכים המתפתחים של הצרכנים", אמרה מנכ"לית החברה, מישל באק.
החברה נסחרת לפי שווי של 39 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה עלתה ב-4% מתחילת השנה וירדה ב-22% בשנה האחרונה כולה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה