ישראלית נוספת בדרך לוול סטריט: גאוזי הגישה תשקיף לקראת הנפקה
יצרנית הזכוכית החכמה הישראלית גאוזי (Gauzy) מבקשת לגייס 75 מיליון דולר באמצעות הנפקה ראשונית בארצות הברית. ההנפקה צפויה לצאת לדרך כבר ברבעון הקרוב, ומניות החברה צפויות להיסחר תחת הסימול "GAUZ". מדובר בנסיון השני של החברה להנפיק את מניותיה לאחר שלפני כשנתיים הגישה החברה תשקיף לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC).
על פי התשקיף, הכנסות החברה בשנת 2023 עמדו על 77.9 מיליון דולר, עליה של כ-59% ביחס לכ-49 מיליון דולר בשנת 2022. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 79.3 מיליון דולר לעומת הפסד של 37.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד המעמיק הביא את החברה לכך שבקופתה נותרו מזומנים בהיקף של 4.6 מיליון דולר. עובדה אשר מסבירה את הצורך הדחוף של החברה לגייס כסף, כאשר על פי ההערכות היא תתחיל להיסחר בבורסה כשקופתה כמעט ריקה.
גאוזי, הוקמה בשנת 2010 על ידי שלושה יזמים אייל פסו (מנכ"ל), אדריאן לופר (סמנכ"ל טכנולוגיות) ודימיטרי דוברנקו (מהנדס ראשי). החברה פיתחה זכוכית חכמה, אשר שולטת באור ובצל באמצעות אמצעים כימיים, מה שמאפשר התאמה לכמות השמש. לפני כשלוש שנים נכנסה החברה גם לתחום ה־ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהגים), וה־APAS (מערכות עזר מתקדמות לנוסעים) בעקבות רכישת חברת ויז'ן סיסטמס. בין לקוחות החברה ניתן למנות יצרניות הרכב הונדה, פורד מרצדס ו-BMW כמו גם יצרנית המטוסים בואינג. להערכת החברה, היא פועלת בשוק של 44 מיליארד דולר ב־2023, אשר צפוי לשלש את עצמו עד שנת 2028 לכ-124 מיליארד דולר.
מנכ"ל החברה מסביר על הטכנולוגיה. קרדיט רשות החדשנות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה