השימועים של בואינג בקונגרס החלו - מה היה שם עד כה
הכל התחיל בינואר של השנה כאשר דלת מטוס מתוצרת בואינג BOEING +1.47% BOEING 140.18 +1.47% סגירה:0 פתיחה:138.3 גבוה:140.32 נמוך:137.03 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: של חברת אלסקה אייר ניתקה ממקומה בעוד המטוס באוויר. למרבה המזל איש לא נפגע בתקרית אך מאז קרו תקלות נוספות במטוסים תוצרת בואינג ברחבי העולם שהעלו את החששות שבקרת האיכות של בואינג התרופפה מאוד בשנים האחרונות.
למעשה, החשדות נגד בואינג כל כך חומרים עד כדי כך שנפתחה נגדה חקירה פלילית, כאשר בימים אלה מתנהלים השימועים בפני החברה בנוגע לתקריות השונות.
באחד מהשימועים העיד סם סאלפור, מהנדס איכות בבואינג. סאלפור העיד על תרבות הבטיחות בחברה והביע דאגה לגבי הטיפול של החברה בפערים בגופי המטוסים מדגם 787. "כרגע, ממה שראיתי, המטוסים לא נבנים לפי המפרט", אמר סאלפור. בואינג טוענת כי מאות מטוסי 787 נבדקו ונמצאו תקינים.
עד נוסף, אד פירסון, מנהל לשעבר במפעל ה-737 של בואינג ברנטון, וושינגטון, העיד על ה-737 MAX. הוא העלה לראשונה חששות לגבי הייצור של בואינג בשנת 2019 וטען שגם כיום המטוס אינו בטוח. הוא תיאר את תהליך הייצור של בואינג כ"כאוטי". שתי תאונות קטלניות של 737 MAX ב-2018 וב-2019 הובילו לקרקוע עולמי של הדגם בין מרץ 2019 לנובמבר 2020. בשני המקרים, נמצאה תוכנת בקרת טיסה פגומה.
תגובת בואינג: "המטוסים בטוחים"
התגובות הראשוניות מהחברה התמקדו ב-787. "ב-13 שנות שירות, צי ה-787 העולמי הטיס בבטחה למעלה מ-850 מיליון נוסעים ביותר מ-4.2 מיליון טיסות. מטוס 787 יכול לפעול בבטחה במשך לפחות 30 שנה לפני הצורך בהרחבת שגרת תחזוקת המטוס", אמרה בואינג בהצהרה שנמסרה בדואר אלקטרוני. "בדיקות מקיפות ויסודיות של גוף המטוס ובדיקות תחזוקה יסודיות של כמעט 700 מטוסים פעילים עד כה לא מצאו שום ראיה לשחיקת גוף המטוס".
לגבי התרבות הארגונית שלה, אמרה בואינג כי היא לוקחת ללב את הביקורת האחרונה ופועלת לשיפור. "מאז ינואר 2024, חלה עלייה של למעלה מ-500% בדיווחי עובדים דרך הפורטל 'Speak Up' שלנו בהשוואה ל-2023, מה שמסמן התקדמות לקראת תרבות דיווח חזקה שאינה חוששת מתגמול", הוסיפה החברה. "למעלה מ-40,000 עובדים השתתפו בפגישות איכות ביותר מתריסר אתרי בואינג, ותרמו עשרות אלפי רעיונות לשיפור מערכת הייצור והתרבות שלנו".
בחוד שעבר ואחרי לחץ רב, מנכ"ל בואינג דייב קלהון הודיע על התפטרותו. במכתב לעובדים אמר קלהון שהתקרית באלסקה אייר "היתה רגע פרשת מים עבור בואינג". "עיני העולם נשואות אלינו", הוסיף קלהון, "ואני יודע שנעבור את הרגע הזה בדרך אל חברה טובה יותר, תוך התבססות על כל הלמידה שצברנו כשעבדנו יחד כדי לבנות מחדש את בואינג במהלך השנים האחרונות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה