אפילו הפסימיים השתכנעו: eBay תהנה ממהפכת הבינה המלאכותית

ענקית המסחר האלקטרוני הוותיקה ראתה בעשור האחרון כיצד ענקיות כמו אמזון משתלטות על עסקי הליבה שלה, וכעת מקווה להשיב מעט מכבודה באמצעות תוכנות של בינה מלאכותית; לאחר שהיו דוביים, האנליסטים של מורגן סטנלי כבר שינו את דעתם
 | 
telegram
(1)

בחודשים האחרונים התרגלו המשקיעים לראות כיצד מניות של שורת חברות קופצות תוך זמן קצר הודות למהפכת הבינה המלאכותית. מי שעשויה להצטרף אליהם היא חברת המסחר האלקטרוני הוותיקה eBay, אשר זכתה להמלצת קניה מצד מורגן סטנלי, שבטוחה שהחברה עשויה להיות מהמרוויחות של המהפכה הטכנולוגית שהתרגשה עלינו בשנה וחצי האחרונות.

לפני כחודשיים השיק ניית'ן פיית'ר, אנליסט בבנק ההשקעות מורגן סטנלי, את הסיקור על מניית eBay, תוך שהוא מעניק לה תשואת חסר. כעבור חודשיים הפך פיית'ר מהאנליסט הדובי ביותר על המנייה לאנליסט השורי ביותר, עם מחיר של 62 דולר למניה המשקפים פוטנציאל צמיחה של 25% במהלך השנה הבאה. "אנו מאמינים ש-eBay ממוקמת היטב כדי להנות מהאפסייד של הבינה המלאכותית היוצרת בשנת 2024", כתב פיית'ר.

החברה הוותיקה תולה תקוות בטכנולוגיה החדשה

השינוי בהמלצה של מורגן סטנלי נוגע גם לתהליכי הייעול אותם הובילה הנהלת החברה בשנים האחרונות. בתחילת השנה, הודיעה החברה כי בכוונתה לצמצם את מצב כוח האדם שלה ב-9%, כ-1,000 עובדים. זאת לאחר שלדברי החברה כמות העובדים וההוצאות "עלו על הצמיחה העסקית". שנה קודם לכן, נפרד החברה מכ-500 עובדים ברחבי העולם, וביניהם גם עשרות עובדים בארץ.

לטענת החברה, צעדי הייעול החלו לתת את אותותיהם כבר ברבעון האחרון של 2023 אז הכתה החברה את צפי האנליסטים עם הכנסות של 2.56 מיליארד דולר על רווח נקי מתואם של 1.07 דולר למניה. את הרבעון הקרוב צופה החברה לסיים עם הכנסות של 2.5-2.54 מיליארד דולר, על רווח מתואם של 1.19-1.23 דולר למניה. מאז תחילת השנה עלתה מניית החברה ב-13%, והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של 25.6 מיליארד דולר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

eBay, שנוסדה ב-1995, היא אחת מחלוצת האינטרנט, אשר שרדה עשרות שנים של שינויים ותחרות עזה בעולם המסחר האלקטרוני. לאורך השנים ראתה החברה כיצד, חברות כמו אמזון משתלטות על עסקי הליבה שלה. עם זאת, החברה הצליחה לשרוד וממשיכה להחזיק בפעילות ענפה במסחר באינטרנט. כעת היא מקווה שהיא תצליח למנף את מהפכת הבינה המלאכותית כדי לשקם במעט את מעמדה.

בשבוע שעבר השיקה החברה פיצ'ר עבור חובבי אופנה, המבוסס על ידי בינה מלאכותית. הפיצ'ר החדש יציע לרוכשים קרוסלה של תמונות ורעיונות, על סמך היסטוריית הקניות שלהם. על פי החברה, ההמלצות שלה יהיו מותאמות אישית למשתמש הקצה ויתפתחו ככל שהלקוח יקנה יותר, כאשר הרעיון הוא להציג כיצד פריטי אופנה אחרים עשויים להשלים את המלתחה שלהם.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פעם אי ביי היה האתר הכי מוצלח...
    איציק 19/04/2024 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום מדובר באתר קניות מיושן, ארכאי, מעצבן ולא ידידותי.... פעם הייתי קונה שם הרבה, אבל היום את רוב הקניות אני עושה בעלי אקספרס שהרבה יותר מוצלח
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות