נושפת בעורפה - טויוטה עשויה לקחת בחזרה מטסלה את הבכורה בשוק הרכב

ענקית הרכב האמריקאית מתמודדת עם ירידת הביקוש שגוררת הוזלת מחירים; גם רכב חדש פורץ דרך לא נראה באופק; וגם - מה גרם לטויוטה להגיע לעמדה שבה היא עומדת לקטוף בחזרה את תואר חברת הרכב הגדולה ביותר?
 | 
telegram
(2)

זה 6 ימים ברצף שמניית טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נמצאת בירידה והמניה בשפל לאחר שאיבדה למעלה מ-40% מתחילת השנה. אם לא די בכך, הוזלת מחירי המכוניות עליה הודיעה בשבת האחרונה בוודאי שלא תורמת להלך הרוח של המשקיעים ועלולה גם היא לתרום לירידה נוספת במחיר המניה.

ככל שהמצב של טסלה יחמיר עוד יותר, יצרנית הרכב טויוטה TOYOTA MOTOR CORP +0.59% TOYOTA MOTO 174.4 +0.59% TOYOTA MOTOR CORP סגירה:0 פתיחה:172.75 גבוה:174.78 נמוך:172.64 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עשויה לקחת בחזרה את הכתר כיצרנית הרכב היקרה ביותר בעולם. טסלה זכתה בתואר המכובד ב-10 ביוני 2020, כאשר שווי השוק שלה הגיע ל-190 מיליארד דולר, בעוד ששווי השוק של טויוטה עמד על 181 מיליארד דולר.

נכון לטרם פתיחת המסחר היום בוול סטריט, טסלה וטויוטה שוות כ-460 מיליארד דולר ו-375 מיליארד דולר, בהתאמה - פער של כ-85 מיליארד דולר. זה כלום בהשוואה ל-3 בינואר 2021, אז היה עמד הפער על כמעט טריליון דולר. ירידה של מתחת ל-120 דולר במניית טסלה, ובתנאי שמחיר המניה של טויטה לא ישתנה, יעניק לאחרונה את התואר הנכסף בחזרה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כאשר טסלה עקפה את טויוטה ב-2020, וול סטריט העריכה שהחברה תמשיך לספק כ-700,000 מכוניות ב-2021. טסלה מסרה בסופו של דבר 936,000 מכוניות באותה שנה והרשימה את המשקיעים ששלחו את המניה עוד יותר למעלה. צריך לזכור שבאותה שנה דגם Y של היצרנית האמריקאית, שמשמש כיום כעמוד התווך שלה, היה חדש ותרם לעלייה.

אבל מה שעמד לטובתה של טסלה ב-2020 לא רלוונטי ל-2024. החברה עומדת כיום ללא דגם שובר קופות חדש באופק. רכב במחיר זול יותר אמור לצאת לכבישים בסוף 2025 לכל המוקדם וטסלה נאבקת לייצר את הסייברטראק, שעשוי לעלות לרוכשים 100,000 דולר, מה שהופך אותו ליותר רכב נישה בשלב זה.

האנליסטים בוול סטריט מצפים שטסלה תספק כ-1.8 מיליון מכוניות בשנת 2024, ירידה מההערכה הראשונית שלהם לאספקה של 2.4 מיליון כלי רכב מלפני שנה. הורדת התחזיות של האנליסטים באה על רקע התוצאות המאכזבות של טסלה ברבעון הראשון בו סיפקה כ-387,000 מכוניות, כ-20,000 פחות מהתחזיות הנמוכות ביותר בוול סטריט. מחר תפרסם טסלה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה כאשר האנליסטים מצפים לרווח מתואם של 48 סנט למניה על הכנסות של 20.98 מיליארד דולר.

במקביל ראתה טויוטה שיפור מסוים, אם כי יצרנית הרכב היפנית לא צפויה להגדיל את המכירות כמו בקצב של טסלה. טויוטה רשמה שולי רווח תפעולי של כ-8% ב-2022, כאשר בוול סטריט צופים שולי רווח של 12% לשנת 2024. גם שערי המט"ח עזרו להגביר את הרווחים של טויוטה. בתחילת 2022, הדולר היה שווה כ-115 ין יפני, אך כעת הדולר שווה ערך ל-155 ין. הין נחלש, לטובת טויוטה, שמוכרת מכוניות רבות בדולרים - ומשלמת לרבים מעובדיה בין.

קשה להעריך האם טסלה באמת תאבד את הבכורה לטובת טויטה אבל מה שבטוח הוא שמדובר בחדשות לא טובות עבור החברה שמגלה לאחרונה קשיים שהולכים ונערמים.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טויוטה מס 1
    בוריס 23/04/2024 10:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסלה זה טרנד של מתלהבים, רכב אמיתי זה טויוטה, סייברטראק זה גימיק שלא נוסע רבע ממה שטויוטה היילקס נוסעת. בקיצר טסלה בדרך למחיר מניה שפוי של 50 דולר.
    סגור
  • 1.
    סטלה המגמרת (ל"ת)
    טולטול 22/04/2024 16:31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות