פפסיקו עקפה את הציפיות אבל המניה נופלת - מה הסיבה?

הנהלת החברה שמרה על התחזיות ל-2024 ואמרה כי פפסיקו מצפה לספק צמיחה אורגנית בהכנסות של 4%, עם צמיחה של 8% ברווח למניה. בחודש יוני הדיבידנד של החברה צפוי לעלות ב-7%
 | 
telegram
(2)

ענקית החטיפים והמשקאות פפסיקו PEPSICO INC -3.95% PEPSICO INC 158.62 -3.95% PEPSICO INC סגירה:0 פתיחה:164.38 גבוה:164.38 נמוך:158.05 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון ועקפה את הציפיות. החברה רשמה רווח למניה של 1.61 דולר על הכנסות של 18.3 מיליארד דולר, בעוד הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 1.52 דולר על הכנסות של 18.1 מיליארד דולר. למרות העקיפה, המניה נופלת והסיבה המסתמנת לכך היא תקרית בטיחות המזון שהובילה להורדה של חלק ממוצרי קוואקר מהמדפים. 

הנהלת החברה שמרה על התחזיות ל-2024 ואמרה כי פפסיקו מצפה לספק צמיחה אורגנית בהכנסות של 4%, עם צמיחה של 8% ברווח למניה. בחודש יוני הדיבידנד של החברה צפוי לעלות ב-7%.

"סיפקנו שיפור רציף בנפחים וצמיחה משנה לשנה בהכנסות, שיעור הרווח התפעולי והרווח למניה, למרות ההשפעה של ריקול במספר מוצרים מסוימים של מותג קוואקר בצפון אמריקה ורף גבוה לעקוף בעקבות הגידול בהכנסות של השנה שעברה", אמר מנכ"ל פפסיקו רמון לגווארטה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בשנה שעברה מנהל המזון והתרופות האמריקאי הודיע על ריקול של יותר מ-40 מוצרי קוואקר, מותג שיבולת השועל של החברה, בעקבות חשש כי המוצרים מכילים סלמונלה, מה שגרם לכאב ראש מתמשך עבור פפסיקו. תקרית בטיחות המזון פגעה בתוצאות לרבעון הראשון אפילו יותר מאשר בתקופה הקודמת, כאשר בעוד בסוף השנה שעברה הנפחים במגזר ירדו ב-8%, ההיקפים ברבעון הראשון נפלו ב-22% ויתכן וזה מה שהפחיד את המשקיעים. מגזר הקוואקר הפחית את הצמיחה האורגנית בהכנסות בנקודת אחוז אחת, כאשר הנתון עמד על 2.7% ברבעון הראשון. 

הנהלת החברה ציינה כי היא צופה שהיקף הייצור יתגבר בחודשים הקרובים וההשפעה הפיננסית תתמתן ככל שהשנה תתקדם. הירידה של המניה מדגישה את האתגרים העומדים בפני חברות מוצרי צריכה שנדרשות להעלות מחירים בתגובה לאינפלציה ותוך כדי לנסות לא לאבד לקוחות. ההכנסות ברבעון הרביעי של 2023 ירדו באופן בלתי צפוי, אך הרווחים היו גבוהים מהצפוי.

המחירים האפקטיביים של מוצרי פפסי ברבעון הראשון היו גבוהים ב-5% מאשר הרבעון המקביל אשתקד. למרות שזו הייתה עליית מחירים קטנה לעומת הרבעונים האחרונים, נפח המכירות ירד לעומת השנה קודם לכן והמכירות בצפון אמריקה ספגו את המכה הגדולה ביותר. ההיקף בעסקי המשקאות ירד ב-5%, בעוד נפח המכירות של פריטו-ליי (החטיבה המייצרת משווקת ומוכרת חטיפי תירס, חטיפי תפוחי אדמה וחטיפים אחרים) ירד ב-2%.

למרות עליות המחירים, המכירות הבינלאומיות נותרו חזקות. הכנסות פפסי מהשווקים באסה ובשווקים באירופה עלו ב-6% ו-3% לעומת השנה שעברה בהתאמה, בעוד עסקיה באמריקה הלטינית צמחו ב-16%. כמחצית מהצמיחה קוזזה בעקבות הדולר החזק יותר ביחס למטבעות האחרים. 

האתגרים של פפסיקו

השאלה האם הצרכנים ימשיכו לבזבז על חטיפים ושתייה מתוקה למרות האינפלציה והריבית הגבוהה הכבידה על מניית החברה בתקופה האחרונה, כאשר התגברות תרופות ההרזייה ממשיכה להוות אתגר משמעותי נוסף. גם המלחמה של ישראל בטרור הפריעה לביצועי פפסיקו שספגה חרמות והמשא ומתן שנתקע עם קרפור, רשת המכולות האירופאית, פגע גם הוא במכירות, אם כי הצדדים הגיעו להסכם החודש.

מה חושבים בוול-סטריט

רוב האנליסטים שוריים בנוגע למניית פפסיקו, עם מחיר יעד ממוצע של 187, המייצג אפסייד של כמעט 8% מהרמות הנוכחיות. בחודש שעבר שדרגו את דירוג המניה במורגן סטנלי ל"משקל יתר" מ"שיווי משקל" עם מחיר יעד של 190 דולר. לפי האנליסטים השוק תמחר סיכון רב מדי עבור המניה בעקבות תוצאות גרועות במחצית השנה של 2023, מה שהותיר אותה בשווי נמוך בהרבה מהמתחרים. 

עוד ציינו האנליסטים כי החברה עדיין מציגה ביצועים טובים בשווקים הבינלאומיים ולאחר שמניית פפסיקו הגיעה לשפל ברבעון הראשון, המניה צפויה לראות חוזקה במחצית השנייה של השנה.

החברה נסחרת לפי שווי של 237.2 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית פפסיקו עלתה ב-2.4% מתחילת השנה וירדה ב-4% בשנה האחרונה כולה.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היהלום שחבוי בפפסיקו הי חברת צלזיוס שמוכרת משקאות אנרגי (ל"ת)
    ג׳ו 23/04/2024 23:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תנודתית
    צלזיוס 24/04/2024 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומסוכנת
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות