עושה את זה בדרך שלה: אסטרטגיית הבינה המלאכותית של אפל תשתלם?

בזמן שכל מתחרותיה השיקו פלטפורמות בינה מלאכותית מתקדמות אפל שמרה על פרופיל נמוך; כעת לקראת כנס המפתחים השנתי שיערך בחודש הבא נדמה שהחברה בוחרת לדבוק באסטרטגיה שהביאה אותה עד הלום
 | 
telegram
(1)

השקת ChatGPT של חברת OpenAI בסוף שנת 2022, היוותה יריית הפתיחה עבור ענקיות הטכנולוגיה במרוץ אל עבר הבינה המלאכותית. אך בזמן שמיקרוסופט חיזקה את שיתוף הפעולה עם OpenAI, גוגל השיקה את בארד שהפך לג'מיני (Gemini) ומטא מטמיעה את Meta AI באפליקציות הפופולאריות שלה, נדמה שרק שם אחד נותר מאחור - אפל.

כעת יש מי שמעריכים שדווקא העובדה שהחברה נשארה במידה מסויימת מאחורה בכל הקשור לאימוץ טכנולוגיות של בינה מלאכותית, עשויה להוות אפסייד עבור המשקיעים. כך למשל בבנק אוף אמריקה צופים אפסייד של כ-36% למניית אפל, על רקע ההשקה הצפויה של מכשיר אייפון שיתמוך בבינה מלאכותית. בסקירה שפרסמו אתמול, חזרו האנליסטים בבנק על דירוג ה"קנייה" עבור המנייה והציבו מחיר יעד של 225 דולר למניה.

בבנק צופים שאפל תפרסם סדרה של הכרזות הקשורות לבינה מלאכותית בכנס המפתחים השנתי שלה (WWDC) שיערך בחודש הבא. מה שעשוי להלהיב את המשקיעים, מכיוון שאפל נעדרה במידה רבה מהכרזה על יכולות הבינה המלאכותית שלה בהשוואה לעמיתיה הטכנולוגיים ב-mega-cap. להערכתם, אפל תשיק מאוחר יותר השנה את האייפון 16 אשר יתמוך בבינה מלאכותית, דבר שאמור לעזור להאיץ את הרווחים של החברה. "הבדיקות שלנו מצביעות על כך שכל 4 הדגמים החדשים של אייפון השנה יכולים להיות מושקים עם אותו מעבד יישומים (A18) שיכול לאפשר ביצועי בינה מלאכותית/למידת מכונה משופרים", נכתב בסקירת הבנק.

מערכת הפעלה מבוססת בינה מלאכותית

בעוד קצת יותר מחודשיים צפויה אפל לערוך את כנס המפתחים השנתי שלה, שייערך בין ה-10 ל-14 ליוני באופן מקוון. במהלך הכנס צפויה החברה לחשוף את הפיתוחים הטכנולוגיים שלה וביניהם גם יכולות בינה מלאכותית. המועד המתקרב של הכנס מביא עמו חרושת שמועות בנוגע לחידושים שיוצגו, ולאופן שבו תטמיע החברה טכנולוגיות של בינה מלאכותית במוצריה הפופולאריים. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הדיווח האחרון בנושא הגיע מכיוונו של כתב בלומברג, מארק גורמן שהעריך שכלי הבינה המלאכותית של אפל יהיה מבוסס על מודל שפה גדול (LLM). אלא שבניגוד לפלטפורמות בינה מלאכותיות אחרות, הכלי יפעל באופן מלא על המכשיר (האייפון וכו'), ולא דרך הענן. גישה זו, תתעדף מהירות ופרטיות, היות והמכשיר אינו דורש חיבור לאינטרנט, על פני עוצמה ביחס למתחרותיה המפעליות פלטפורמות בינה מלאכותית מבוססי ענן, דוגמת Galaxy AI של סמסונג.

במידה ואכן החברה תבחר להטמיע תכונות בינה מלאכותית במכשיריה, ככל הנראה היא תבחר לשווק אותם ככלים אמינים ושמישים המשפרים את חיי היומיום של המשתמשים, ולא ככלים יצירתיים כול יכולים כמו ChatGPT וג'מיני. העובדה שהחברה בחרה לבכר את יכולות העיבוד, זמני התגובה והפרטיות, ביחס לפתרונות מבוססי ענן, מתחברת לעמדה המסורתית של החברה בכל הקשור לחשיבות שהיא מעניקה לפשטות ולאבטחה. גישה שהביאה אותה ואת המכשירים שפתחה למעמד הנוכחי שלה, אך גם עוררה את זעמם של לא מעט משתמשים ומחוקקים

כדי להשלים את החוסר בכל הקשור ליכולות בינה מלאכותית מתקדמות עבור משתמשיה, אפל עשויה לרכוש שירותי בינה מלאכותית מאחת ממתחרותיה. בחודש שעבר דווח כי אפל נמצאת במשא ומתן להטמעת פלטפורמת הבינה המלאכותית של גוגל, ג'מיני (Gemini), באייפון. זאת לאחר שבחודשים האחרונים קיימה החברה דיונים דומים גם עם חברת OpenAI, בה מושקעת מיקרוסופט. דיווחים אלו הוטלו בעבר בספק, אך כעת נדמה שיתכן ויש דברים בגו, ואפל תבחר להיעזר בחאת ממתחרותיה כדי לספק למשתמשים חוויה שלמה יותר.

בין כך ובין כך, בשלב זה כלל לא ברור היכן יוטמעו תכונות הבינה המלאכותית של אפל. עם זאת, חלק מעריכים כי שירותיה הפופולאריים כמו אפל מיוזיק ו-Pages צפויים לקבל שיפורים משמעותיים מבוססי בינה מלאכותית ב-iOS 18. כמו כן, סירי (Siri) צפויה גם היא להשתדרג ביכולות בינה מלאכותית שיסייעו לה להבין לא רק את הבקשות הקוליות של המשתמשים, אלא גם את ההקשר שמאחוריהן.

האסטרטגיה העקבית מתאימה לעולם הבינה המלאכותית 
בשנה וחצי האחרונות ספגה אפל לא מעט ביקורת על העובדה שהיא משתרכת מאחרו בכל הקשור לטכנולוגית בינה מלאכותית פורצת דרך. במקום לנסות לעמוד בחזית הפיתוחים בתחום, היא בחרה פעם אחרי פעם להתמקד באופן שבו הבינה המלאכותית תסייע לה לשפר את מוצריה, כיאה לחברה שמתמקדת במוצרים. זאת בנגוד למיקרוסופט וגוגל שהבינה המלאכותית מאיימת במידה מסוימת על חלק מהמרכיבים היסודיים של תחומי פעילותן. המטרה העליונה של אפל היא למכור מוצרים ולא שירותים, ולכן על פניו כל מה שעליה לעשות הוא לעשות הכל כדי למכור כמה שיותר מוצרים.

האסטרטגיה השמרנית של החברה, קשורה גם לתדמית שהיא מנסה לפתח בעשורים האחרונים. עבור החברה שמשתדלת לייצר מצג של שלמות ולהימנע מטעויות, לפחות כלפי חוץ, ביקורות כמו אלו שהושמעו על מנועי החיפוש של גוגל ומיקרוסופט הם לא פחות מאסון. זאת בזמן שגוגל הוכיחה בעבר שהיא יודעת לספוג ביקורת במקרים של השקה של מוצרים שנתפסו כגולמיים אך הפכו ברבות השנים למוצרים "שלמים", דוגמת מנוע התרגום שלה.

כבר בשנה שעברה, לאחר כנס המפתחים השנתי, מתחו שורה של אנליסטים ביקורת על כך שהחברה בחרה להשקיע את מירב המשאבים שלה בתחום המציאות המעורבת על חשבון הבינה המלאכותית. כך למשל נטען שסירי, העוזרת הדיגיטלית של החברה, הייתה יכולה להנות משיפורים הודות לכלי בינה מלאכותית. כעת, נדמה שאפל תנסה לאמץ חלק מהביקורת שנמתחה עליה, אך מבלי לסטות באופן מהותי מהאסטרטגיה שמנחה אותה כבר מעל ארבעה עשורים.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה גמלונית ויקרה (ל"ת)
    גנית 24/04/2024 23:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות