שוק ה-EV מת? הונדה דווקא חושבת אחרת

החברה משקיעה 11 מיליארד דולר ברכבים חשמליים ומזכירה לנו כי תעשיית הרכב העולמית עדיין פועלת במרץ לייצר הרבה יותר רכבים חשמליים. "הונדה מתקדמת באופן קבוע לעבר היעד שלה לייצר מרכבים החשמליים מבוססי הסוללה ומבוססי מימן 100% מהכנסותיה עד שנת 2040"
 | 
telegram

הביקוש לרכבים חשמליים מבוססי סוללה נמצא בהאטה, כאשר מניית טסלה TESLA INC +3.07% TESLA INC 320.72 +3.07% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:310.52 גבוה:324.68 נמוך:309.22 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: איבדה מיליארדי דולרים משווי השוק שלה השנה. עם זאת, תעשיית הרכב נותרה מחויבת לעתיד הרכבים החשמליים. יצרנית הרכבים הונדה מודיעה על השקעה של 11 מיליארד דולר בקנדה, על מנת לחזק את שרשרת האספקה שלה של רכבים חשמליים בצפון אמריקה.

ההשקעה אמורה לכלול מפעל הרכבה וכן מפעל לסוללות באונטריו, כמו גם מתקן קתודות לסוללות. קתודה היא חצי סוללה המאפשרת טעינה חשמלית. הקתודה מכילה חומרים כמו ליתיום, ברזל, קובלט, ניקל ועוד. הונדה הודיעה גם כי תשדרג מפעל הרכבה ומפעל לסוללות באוהיו, כאשר עלות השדרוג הכוללת של שני המפעלים תעמוד על 5.1 מיליארד דולר. חברת LG Energy Solution, המהווה שותפה במפעל הסוללות, תשלם חלק מעלות שדרוג המפעל בסך 4.4 מיליארד דולר.

"הונדה מתקדמת באופן קבוע לעבר היעד שלה לייצר מרכבים החשמליים מבוססי הסוללה ומבוססי מימן 100% מהכנסותיה עד שנת 2040", אמר מנכ"ל הונדה טושיהירו מיבה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ההשקעה של החברה היא תזכורת לכך שתעשיית הרכב העולמית עדיין פועלת לייצר הרבה יותר רכבים חשמליים. קנדה פועלת שכל הרכבים בכבישיה יהיו חשמליים עד שנת 2035. 

מחסור בדגמים של רכבים חשמליים במחירים נוחים, היעדר כמות מספקת של תשתיות הטענה ועלייה בביקושים לרכבים היברידיים היו הגורמים העיקריים להאטה בביקושים לרכבים מבוססי סוללה. הצמיחה במכירות הרכבים הואטה אל מתחת ל-10% ברבעון הראשון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ולצמיחה של כ-35% ברבעון הרביעי של 2023.

גורם נוסף שהשפיע על המכירות הוא עליית מחירי חומרי הגלם, כמו ליתיום, שהובילה להתייקרות משמעותית של רכבים חשמליים. טסלה, שהיא יצרנית רכב חשמלי יקרה יחסית, נפגעה במיוחד מהתייקרות זו. בנוסף, גם התחרות הגוברת פגעה במובילת הרכבים החשמליים, כאשר הממשל האמריקני פועל נמרצות לקדם את המעבר של ארה"ב לרכבים חשמליים עם יעד שאפתני של רכבים חשמליים שיהוו מחציית מכלל המכוניות הנמכרות במדינה עד 2030. כיום הרכבים החשמליים מהווים פחות מ-20% מהרכבים בארה"ב.
 

הפתרונות בדרך

ענקית הרכבים החשמליים טסלה ציינה בדוחותיה האחרונים כי מודלים חדשים בדרך לייצור, כולל רכבים מוזלים, כאשר הייצור עצמו יחל במחצית השנייה של 2025. עם זאת, החברה צופה כי המכירות יהיו נמוכות משמעותית ב-2024 ביחס ל-2023. רכבים זולים יותר צפויים להגדיל משמעותית את הביקושים ולתרום למכירות החברה, כמו גם לשיעור החדירה של EV בעולם.

טסלה ממשיכה גם להוריד את מחירי הרכבים שלה כאשר ההורדה האחרונה הייתה על דגם Model 3 הפופולארי שלה בכ-2,000 דולר בסין, ארה"ב ובגרמניה, כאשר לצד זאת טסלה הודיעה כי תחתוך בשליש את מחיר המנוי החודשי לשירות הנהיגה האוטונומית שלה, מ-12,000 דולר בחודש ל-8,000 דולר בחודש. בעקבות החברה שאר חברות הרכבים החשמליים צפויות להוריד מחירים וכך לאפשר לקהל לקוחות גדול יותר לרכוש רכבים יותר בקלות.

לאחרונה אושרו בישראל תקנות המחייבות הכנת תשתיות טעינה בבנייה חדשה של מבני מסחר, משרדים, חניונים ועוד, זאת במטרה להבטיח זמינות ונגישות של עמדות טעינה לכלל האוכלוסייה, במהלך שצפוי גם הוא לעודד את המעבר לתחבורה חשמלית. כמובן, גם בעולם רשתות הטעינה ממשיכות להתרחב, עם ציפיות כי בשנים הקרובות תגיע פריצת דרך לטעינה מהירה באופן משמעותי מהקיימת. 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות