"טסלה היא רק עוד חברת רכב" - החברה של מאסק מוותרת על החדשנות
טסלה
TESLA INC
-0.7%
TESLA INC
339.64
-0.7%
סגירה:0
פתיחה:344.05
גבוה:347.99
נמוך:335.28
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
נמצאת בתקופה קשה והתפרונות עבורה הולכים ואולים. התחרות ההולכת וגוברת מצד חברות סיניות בשילוב עם ביקושים נמוכים דוחקים את החברה של אילון מאסק לפינה ומאלצים אותה למצוא פתרונות, כאשר הורדות מחיר של בערך 20% במהלך השנתיים האחרונות כנראה גם לא מספיקות והמשקיעים משקפים את חוסר שביעות הרצון שלהם במחיר המניה שירדה מתחילת השנה כבר ב-31%.
מנית טסלה מתחילת השנה
טסלה תעבור לייצר על קווי ייצור קיימים גרסאות חדשות של דגמים ישנים שלה שיהיו יותר זולים, זאת בניגוד למדיניות החברה עד היום שהייתה לפתוח קווי ייצור חדשים עם דגמים חדשים לגמרי. שיטת העבודה הזו מאפיינת את תעשיית הרכב המסורתית בראשות חברות כמו פורד FORD MOTOR +0.65% FORD MOTOR 10.8 +0.65% סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:10.85 נמוך:10.61 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: או ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS +1.48% GENERAL MOT 55.68 +1.48% סגירה:0 פתיחה:55.24 גבוה:55.81 נמוך:54.73 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , והעניין הוא שלטסלה פשוט אין ברירה אלא לחסוך בעלויות איפה שהיא יכולה.
התוכנית החדשה של טסלה מגיעה אחרי דיווחים על גניזת תוכניותיה של טסלה לייצר דגם חדש במחיר של 25,000 דולר שהיה אמור לצאת לשוק בסוף 2025. המשקיעים ציפו שהדגם החדש יהיה זה שיצליח להוציא את החברה מהבוץ ולהחזיר אותה לעמדת הובלה בשוק. במקום זאת, הודיעה טסלה השבוע כי היא תשתמש בפלטפורמות קיימות ובקווי ייצור קיימים כדי לייצר דגמים "זולים יותר" עד תחילת השנה הבאה. החברה לא סיפקה פרטים לגבי הדגמים החדשים או המחירים שלהם.
חלק מהאנליסטים צופים שטסלה תציע גרסאות בסיסיות יותר של דגמי "מודל 3" ו"מודל Y, שעלויותיהם הנוכחיות מתחילות מכ-39,000 דולר ו-43,000 דולר בהתאמה. "זאת אסטרטגיה אופיינית ליצרניות רכב ותיקות", אמר האנליסט סנדיפ ראו. "בדומה ליצרניות אחרות, טסלה תוכל להציע גרסה בסיסית וגרסת פרימיום של אותו הדגם. אם הם יצליחו לייצר את הרכב הזה, הוא ככל הנראה יהיה אחד הפופולאריים ביותר בשוק".
"דגם חדש תוך שנה" - המשקיעים סקפטיים לגבי היעדים של החברה
היעד של מאסק להשיק רכב חדש כבר תוך שנה נתפס על ידי משקיעים ואנליסטים רבים כיעד אופטימי במקרה הטוב, בהתחשב בכך שמאסק לא פעם החמיץ את לוחות הזמנים שהציב בעבר: הטנדר החשמלי, ה-Cybertruck, הגיע ארבע שנים לאחר שמאסק חשף אותו ב-2019, וטסלה עדיין מתמודדת עם קשיים בהגדלת קצב הייצור שלו.
"לפי סטנדרטים מסורתיים של יצרניות רכב ותיקות, קצב הייצור של הסייברטראק הוא בגדר זחילה", אמר ג'יימס וומאק, לשעבר מנהל מחקר במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). וומאק טוען שטסלה באיחור ניכר בכל הנוגע להתנהלות כיצרנית רכב ותיקה בעניין זמני ההשקה של רכבים חדשים.
בעוד שהמהלך של טסלה כנראה מגביל את החדשות לה היא שואפת, הוא יאפשר לה להגיב מהר יותר לאיום מיצרניות הרכב הסיניות. "אם אתה לא מספיק מהיר, אתה מפסיד במירוץ" אמר קי ונקאטש פרסאד, מהנדס פורד לשעבר וכיום מנהל החדשנות הראשי במרכז לחקר רכב.
השינוי באסטרטגיה גורם לחלק מהמשקיעים לחשוב מחדש על שווי השוק של טסלה. דון נסביט, מנהל השקעות בכיר ב-ZCM, אמר שלמרות הפוטנציאל של נהיגה אוטונומית, בעתיד הקרוב טסלה צריכה להתמקד בייצור דגמים בעלות נמוכה יותר. בעבר טסלה נחשבה למניית טכנולוגיה, "עכשיו היא באמת על יצרנית רכב, וזהו," סיכם נסביט.
דוחות הרבעון הראשון
ברבעון הראשון דיווחה טסלה על רווח למניה של 45 סנט על הכנסות של 21.3 מיליארד דולר, כאשר הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 52 סנט על הכנסות של 22.3 מיליארד דולר. החברה מסרה 386,810 רכבים ברבעון הראשון, ירידה של 9% לעומת התקופה המקבילה.טסלה ייצרה 433,371 רכבים, ירידה של 2% לעומת התקופה המקבילה. שיעור הרווח הגולמי עמד על 17.4% ורווח תפעולי של 5.5%. מספר הקילומטרים שנסעו לקוחות החברה עם מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה שלה (FSD) זינק ב-33% תוך מספר חודשים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
11.בורותדודו 28/04/2024 12:23הגב לתגובה זו0 0בעתיד הלא רחוק טסלה תהיה החברה הגדולה ביותר בנאסדק.מעניין מה האינטרס של הכותב להכפיש את החברה כנראה שזה מבורות.אם טסלה זו חברת רכבים אז אתם מדור של ריכולים ולא של פיננסים.סגור
-
10.טסלה זה לא חברת רכבים!! זה חברה data!!!עידן המלך 28/04/2024 09:00הגב לתגובה זו2 0כל מי שישאל עובד טסלה מהפשוט עד ההנהלה, האם טסלה היא חברת רכבים? יקבל את התשובה לא!! טסלה עיקאה ומטרתה לאגור data וכמה שיותר על מיפוי מלא של כל סמ בכשור הארץ, והיא עושה את באמצעות מצלמות של הרכבים, כל מטר מצולם ונשמר אצל טסלה. אז מי שחשב או חושב שטסלה היא חברת חברים.... אז ממש לא! הרכב זה רק כלי למטרה העיקרית של טסלה.סגור
-
9.כמה שקרים ואי דיוקים... לא יאמןשחר 27/04/2024 20:36הגב לתגובה זו2 0כתבה שהיא כל כולה פייק. לכו בדקו עובדות... מודל y הרכב הנמכר בעולם, וטסלה תציג דגמים חדשים על קווי ייצור קיימים... מה הבעיה עם זה? בגלל זה המניה זינקה ב12% היום ההכרזה. בקיצר מלא קשקושים לחברת ai ורובוטיקה.סגור
-
8.בישראל יש כתבות מגמתיות נגד טסלהישר אל 27/04/2024 16:17הגב לתגובה זו1 0אין מאחוריהם כלום חוץ מיבואנים עושקיםסגור
-
7.טסלה הנה חברת טכנולוגיות הטובה בעולם. (ל"ת)עוז 27/04/2024 12:51הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
6.בורות טהורהאדיסון 27/04/2024 12:46הגב לתגובה זו0 0מדהים הבורות של הכתב או אי הבנת הנקרא באנגלית או אינטרס האתר כנגד טסלה אם יש משהו באמת שנותן שיבוש או יתרון עצום לטסלה זה הטכנולוגיה שלה.איחס של נתב ואתרסגור
-
5.נהיגה אוטומטית זה מאבק מול חברות הביטוחאוטו אפליקציה 27/04/2024 09:21הגב לתגובה זו1 1מי אשם בתאונה? האוטו או הנהג? לכן כל הסיפור נועד לסיבוכים ומאבקים מיותרים. הישמרו לכם מה טכנולוגיה בכאילו.סגור
-
4.כתבה מטעה - בייחוד הכותרתרותם 27/04/2024 08:20הגב לתגובה זו4 0טסלה התקדמה המון בחדשנות שעליה הצהירה מלכתחילה - נהיגה אוטונומית מלאה. גם השקת רכב זול שבסופו של דבר ישתלב עם הנהיגה האוטונומית היא סופר חדשנית, כי אין אף חברה שתוכל לעמוד בזה. והגאונות פה היא שייצור הרכב יוכל להעשות על אותו פס ייצור, שזה יתרון עצום לעומת חברות אחרות. אבל לא מפתיע אותי... זאת לא פעם ראשונה לאתר הזהסגור
-
3.הכתב לא מבין אנגלית או לא רוצה להביןבן כנען 27/04/2024 02:39הגב לתגובה זו4 0טסלה לא מוותרת על השיטת הרכבה החדשה שלה. היא פשוט מנצלת את קווי הייצור הקיימים שלה במקום להשריכ בקווי ייצור חדשים. עדיין המרכבים של הרכב הזול הם אותם המרכבים שהיא הציגה בשנה שעברה לרכב זול כמו מנועים ללא מתחות נדירות. זה אומר שלא צריך להכניס את.העלות הקבועה של קווי הייצור בתוך מרכיב עלות הרכב זה אומר שיוכלו להביא רכב יותר בוגר יותר מהר לשוק. לא סתאם המניה עלתה ב15 אחוז. להגיד על חברה שרכשה 35 אלף מעבדי אנבידיה ברבעון לעיבוד מודלים של למידת מכונה שהיא לא חדשנית זה טיפשות. אף חברה עד כה לא הציגה איך ניתן להרוויך כסף מבינה מלכותית אם טסלה תפצח את הנהיגה האוטונומית היא תהיה הראשונהסגור
-
2.טסלה תפסיד בקרב מחירים . לשפר אמינות וטכנולוגיהעושה חשבון 27/04/2024 02:09הגב לתגובה זו2 1טסלה תפסיד במלחמת מחירים . לכן יש לעבור לשיפור אמינות , שירות וטכנולוגיה .סגור
-
טכנולוגיה של טסלהספ 28/04/2024 15:45הגב לתגובה זו0 0למה אתה מאמין לכתוב כאן? טבלה לא חברה טכנולוגית? אתה והכתב מבינים יותר ממומחה מספר אחד סנדי מונרו ? ועוד לא ראיתם מה יהיה במהפכת הרובוטקסי הסייברטראק לא טכנולוגי? וה ה Fsd גרסאות 12 מבוססות NN לא טכנולוגי? תבינו קודם גם טכנולוגיית בטיחות וייצור של טסלה שהמתחרים עדיין רחוקיםסגור
-
1.שקריםאשר 27/04/2024 00:41הגב לתגובה זו4 0כתובה מגמתית שלילית לא משקפת את גיידנס guidance של החברהסגור