"טסלה היא רק עוד חברת רכב" - החברה של מאסק מוותרת על החדשנות

החברה שכל כך רצתה ליצור "שיבוש" בתעשיית הרכב כנראה תיאלץ לאמץ שיטות ייצור מסורתיות אם היא רוצה להמשיך לשרוד; החברה צפויה להשיק גרסאות זולות של דגמים ישנים במקום להשיק דגמים חדשים לגמרי
 | 

טסלה  TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נמצאת בתקופה קשה והתפרונות עבורה הולכים ואולים. התחרות ההולכת וגוברת מצד חברות סיניות בשילוב עם ביקושים נמוכים דוחקים את החברה של אילון מאסק לפינה ומאלצים אותה למצוא פתרונות, כאשר הורדות מחיר של בערך 20% במהלך השנתיים האחרונות כנראה גם לא מספיקות והמשקיעים משקפים את חוסר שביעות הרצון שלהם במחיר המניה שירדה מתחילת השנה כבר ב-31%.
מנית טסלה מתחילת השנה
מנית טסלה מתחילת השנה

טסלה תעבור לייצר על קווי ייצור קיימים גרסאות חדשות של דגמים ישנים שלה שיהיו יותר זולים, זאת בניגוד למדיניות החברה עד היום שהייתה לפתוח קווי ייצור חדשים עם דגמים חדשים לגמרי. שיטת העבודה הזו מאפיינת את תעשיית הרכב המסורתית בראשות חברות כמו פורד  FORD MOTOR +0.65% FORD MOTOR 10.8 +0.65% FORD MOTOR סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:10.85 נמוך:10.61 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: או ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS +1.48% GENERAL MOT 55.68 +1.48% GENERAL MOTORS סגירה:0 פתיחה:55.24 גבוה:55.81 נמוך:54.73 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , והעניין הוא שלטסלה פשוט אין ברירה אלא לחסוך בעלויות איפה שהיא יכולה.

התוכנית החדשה של טסלה מגיעה אחרי דיווחים על גניזת תוכניותיה של טסלה לייצר דגם חדש במחיר של 25,000 דולר שהיה אמור לצאת לשוק בסוף 2025. המשקיעים ציפו שהדגם החדש יהיה זה שיצליח להוציא את החברה מהבוץ ולהחזיר אותה לעמדת הובלה בשוק. במקום זאת, הודיעה טסלה השבוע כי היא תשתמש בפלטפורמות קיימות ובקווי ייצור קיימים כדי לייצר דגמים "זולים יותר" עד תחילת השנה הבאה. החברה לא סיפקה פרטים לגבי הדגמים החדשים או המחירים שלהם.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

חלק מהאנליסטים צופים שטסלה תציע גרסאות בסיסיות יותר של דגמי "מודל 3" ו"מודל Y, שעלויותיהם הנוכחיות מתחילות מכ-39,000 דולר ו-43,000 דולר בהתאמה. "זאת אסטרטגיה אופיינית ליצרניות רכב ותיקות", אמר האנליסט סנדיפ ראו. "בדומה ליצרניות אחרות, טסלה תוכל להציע גרסה בסיסית וגרסת פרימיום של אותו הדגם. אם הם יצליחו לייצר את הרכב הזה, הוא ככל הנראה יהיה אחד הפופולאריים ביותר בשוק".

"דגם חדש תוך שנה" - המשקיעים סקפטיים לגבי היעדים של החברה


היעד של מאסק להשיק רכב חדש כבר תוך שנה נתפס על ידי משקיעים ואנליסטים רבים כיעד אופטימי במקרה הטוב, בהתחשב בכך שמאסק לא פעם החמיץ את לוחות הזמנים שהציב בעבר: הטנדר החשמלי, ה-Cybertruck, הגיע ארבע שנים לאחר שמאסק חשף אותו ב-2019, וטסלה עדיין מתמודדת עם קשיים בהגדלת קצב הייצור שלו.

"לפי סטנדרטים מסורתיים של יצרניות רכב ותיקות, קצב הייצור של הסייברטראק הוא בגדר זחילה", אמר ג'יימס וומאק, לשעבר מנהל מחקר במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). וומאק טוען שטסלה באיחור ניכר בכל הנוגע להתנהלות כיצרנית רכב ותיקה בעניין זמני ההשקה של רכבים חדשים.

בעוד שהמהלך של טסלה כנראה מגביל את החדשות לה היא שואפת, הוא יאפשר לה להגיב מהר יותר לאיום מיצרניות הרכב הסיניות. "אם אתה לא מספיק מהיר, אתה מפסיד במירוץ" אמר קי ונקאטש פרסאד, מהנדס פורד לשעבר וכיום מנהל החדשנות הראשי במרכז לחקר רכב. 

השינוי באסטרטגיה גורם לחלק מהמשקיעים לחשוב מחדש על שווי השוק של טסלה. דון נסביט, מנהל השקעות בכיר ב-ZCM, אמר שלמרות הפוטנציאל של נהיגה אוטונומית, בעתיד הקרוב טסלה צריכה להתמקד בייצור דגמים בעלות נמוכה יותר. בעבר טסלה נחשבה למניית טכנולוגיה, "עכשיו היא באמת על יצרנית רכב, וזהו," סיכם נסביט.

דוחות הרבעון הראשון

ברבעון הראשון דיווחה טסלה על רווח למניה של 45 סנט על הכנסות של 21.3 מיליארד דולר, כאשר הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 52 סנט על הכנסות של 22.3 מיליארד דולר. החברה מסרה 386,810 רכבים ברבעון הראשון, ירידה של 9% לעומת התקופה המקבילה.

טסלה ייצרה 433,371 רכבים, ירידה של 2% לעומת התקופה המקבילה. שיעור הרווח הגולמי עמד על 17.4% ורווח תפעולי של 5.5%. מספר הקילומטרים שנסעו לקוחות החברה עם מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה שלה (FSD) זינק ב-33% תוך מספר חודשים.

תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    בורות
    דודו 28/04/2024 12:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעתיד הלא רחוק טסלה תהיה החברה הגדולה ביותר בנאסדק.מעניין מה האינטרס של הכותב להכפיש את החברה כנראה שזה מבורות.אם טסלה זו חברת רכבים אז אתם מדור של ריכולים ולא של פיננסים.
    סגור
  • 10.
    טסלה זה לא חברת רכבים!! זה חברה data!!!
    עידן המלך 28/04/2024 09:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל מי שישאל עובד טסלה מהפשוט עד ההנהלה, האם טסלה היא חברת רכבים? יקבל את התשובה לא!! טסלה עיקאה ומטרתה לאגור data וכמה שיותר על מיפוי מלא של כל סמ בכשור הארץ, והיא עושה את באמצעות מצלמות של הרכבים, כל מטר מצולם ונשמר אצל טסלה. אז מי שחשב או חושב שטסלה היא חברת חברים.... אז ממש לא! הרכב זה רק כלי למטרה העיקרית של טסלה.
    סגור
  • 9.
    כמה שקרים ואי דיוקים... לא יאמן
    שחר 27/04/2024 20:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתבה שהיא כל כולה פייק. לכו בדקו עובדות... מודל y הרכב הנמכר בעולם, וטסלה תציג דגמים חדשים על קווי ייצור קיימים... מה הבעיה עם זה? בגלל זה המניה זינקה ב12% היום ההכרזה. בקיצר מלא קשקושים לחברת ai ורובוטיקה.
    סגור
  • 8.
    בישראל יש כתבות מגמתיות נגד טסלה
    ישר אל 27/04/2024 16:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין מאחוריהם כלום חוץ מיבואנים עושקים
    סגור
  • 7.
    טסלה הנה חברת טכנולוגיות הטובה בעולם. (ל"ת)
    עוז 27/04/2024 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    בורות טהורה
    אדיסון 27/04/2024 12:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדהים הבורות של הכתב או אי הבנת הנקרא באנגלית או אינטרס האתר כנגד טסלה אם יש משהו באמת שנותן שיבוש או יתרון עצום לטסלה זה הטכנולוגיה שלה.איחס של נתב ואתר
    סגור
  • 5.
    נהיגה אוטומטית זה מאבק מול חברות הביטוח
    אוטו אפליקציה 27/04/2024 09:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מי אשם בתאונה? האוטו או הנהג? לכן כל הסיפור נועד לסיבוכים ומאבקים מיותרים. הישמרו לכם מה טכנולוגיה בכאילו.
    סגור
  • 4.
    כתבה מטעה - בייחוד הכותרת
    רותם 27/04/2024 08:20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    טסלה התקדמה המון בחדשנות שעליה הצהירה מלכתחילה - נהיגה אוטונומית מלאה. גם השקת רכב זול שבסופו של דבר ישתלב עם הנהיגה האוטונומית היא סופר חדשנית, כי אין אף חברה שתוכל לעמוד בזה. והגאונות פה היא שייצור הרכב יוכל להעשות על אותו פס ייצור, שזה יתרון עצום לעומת חברות אחרות. אבל לא מפתיע אותי... זאת לא פעם ראשונה לאתר הזה
    סגור
  • 3.
    הכתב לא מבין אנגלית או לא רוצה להבין
    בן כנען 27/04/2024 02:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    טסלה לא מוותרת על השיטת הרכבה החדשה שלה. היא פשוט מנצלת את קווי הייצור הקיימים שלה במקום להשריכ בקווי ייצור חדשים. עדיין המרכבים של הרכב הזול הם אותם המרכבים שהיא הציגה בשנה שעברה לרכב זול כמו מנועים ללא מתחות נדירות. זה אומר שלא צריך להכניס את.העלות הקבועה של קווי הייצור בתוך מרכיב עלות הרכב זה אומר שיוכלו להביא רכב יותר בוגר יותר מהר לשוק. לא סתאם המניה עלתה ב15 אחוז. להגיד על חברה שרכשה 35 אלף מעבדי אנבידיה ברבעון לעיבוד מודלים של למידת מכונה שהיא לא חדשנית זה טיפשות. אף חברה עד כה לא הציגה איך ניתן להרוויך כסף מבינה מלכותית אם טסלה תפצח את הנהיגה האוטונומית היא תהיה הראשונה
    סגור
  • 2.
    טסלה תפסיד בקרב מחירים . לשפר אמינות וטכנולוגיה
    עושה חשבון 27/04/2024 02:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    טסלה תפסיד במלחמת מחירים . לכן יש לעבור לשיפור אמינות , שירות וטכנולוגיה .
    סגור
  • טכנולוגיה של טסלה
    ספ 28/04/2024 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתה מאמין לכתוב כאן? טבלה לא חברה טכנולוגית? אתה והכתב מבינים יותר ממומחה מספר אחד סנדי מונרו ? ועוד לא ראיתם מה יהיה במהפכת הרובוטקסי הסייברטראק לא טכנולוגי? וה ה Fsd גרסאות 12 מבוססות NN לא טכנולוגי? תבינו קודם גם טכנולוגיית בטיחות וייצור של טסלה שהמתחרים עדיין רחוקים
    סגור
  • 1.
    שקרים
    אשר 27/04/2024 00:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כתובה מגמתית שלילית לא משקפת את גיידנס guidance של החברה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות