סנאפצט
צילום: NYSE

סנאפ קטעה רצף שלילי ומזנקת ב-27%

החברה שעומדת מאחורי אפליקציית המדיה החברתית מזנקת ב-27% אחרי הדוחות - במשך למעלה משנה מנית החברה ירדה אחרי פרסום הדוחות
רוי שיינמן |

במשך למעלה משנה, יכלו המשקיעים לצפות שאחרי שסנאפ  SNAP INC מדווחת המניה שלה תרד, אבל היום המגמה הזו נקטעה לאחר שהחברה דיווחה על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2024, והמניה רושמת זינוק מרשים של 27%.

סנאפ צפתה להציג 420 מיליון משתמשים פעילים יומיים (DAUs) ולהכנסות של 1.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון, אבל החברה הפתיעה לטובה עם 422 מיליון משתמשים פעילים יומיים והכנסות של 1.2 מיליארד דולר, גידול של 21% ביחס לשנה שעברה ושיעור הצמיחה הטוב ביותר שלה מזה מעל לשנתיים.

סנאפ נהנית כרגע משני דברים. ראשית, שירות המנויים שלה Snapchat+ הגיע ל-9 מיליון משתמשים ברבעון הראשון, לעומת 7 מיליון בסוף 2023. שנית, תעריפי הפרסום (עלות אפקטיבית לכל אלף צפיות) עלו ב-8% בשנה שעברה, ובכך הפכו את המגמה היורדת שנמשכה מספר רבעונים. סנאפ מייצרת הכנסות מהצגת פרסומות, וכאשר העלות לכל אלף צפיות עולה, החברה מרוויחה יותר כסף עבור אותה הצגת פרסומות, והתאוששות הזו מלבה חלק מההתלהבות של המשקיעים במניה היום.מעסקי הפרסום של החברה נפגעו קשות בעקבות שינוי המדיניות של אפל בשנת 2021 שהקשתה על החברות לעקוב אחר המשתמשים באפלקיציות. 

עם זאת, נראה שלחברה עוד יש עבודה וקשה להגיד שהיא עברה את המשוחה בכל הנוגע לרווחיות. נראה שההנהלה עדיין מתכוונת להשקיע רבות כדי להשיג צמיחה טובה יותר בעתיד. ברבעון הקרוב, סנאפ צופה צמיחה של רק 15% עד 18% בהכנסות, האטה קלה לעומת תוצאות הרבעון הראשון, כאשר לצד זאת היא צופה להוציא כספים רבים על תשתיות ולחלק לפחות 1.1 מיליארד דולר בתגמולים מבוססי מניות השנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה