
אמזון של דרום אמריקה: מי זאת חברת מרקדו ליברה
חברת מרקדו ליברה MERCADOLIBRE INC חברת איקומרס הממוקמת באורוגוואי ופועלת בדרום אמריקה , שוק שנחשב קטן מדי עבור ענקית האיקומרס אמזון, מחזיקה כבר ביותר מ-218 מיליון משתמשים בפלטפורמה שלה. החברה שנוסדה עוד ב-1999 בארגנטינה איבדה כבר 10% מתחילת השנה לאחר שמנייתה נפלה בעקבות הדוחות ובוול-סטריט טוענים כי יתכן ודווקא מדובר בהזדמנות.
מרקדו ליברה רשמה בדוחותיה לרבעון הרביעי רווח למניה של 3.25 דולר על הכנסות של 4.3 מיליארד דולר. נפח הסחורה ברוטו ונפח התשלומים הכולל, שני מדדים חשובים בתעשיית האיקומרס והפינטק, עלו ב-40% ו-57% בהתאמה משנה לשנה. הדבר שהפחיד את המשקיעים היה הירידה ברווחיות הגולמית וחיובי המס שגרמו לך שההכנסות היו הרבה מתחת לציפיות האנליסטים. החברה צפויה לדווח על תוצאותיה לרבעון הראשון ב-2 במאי.
- מרקדו ליברה מזנקת לשיא חדש אחרי שריסקה את צפי האנליסטים
- מרקדו ליברה מדווחת דוחות טובים, אבל מתחת לתחזיות; המניה צונחת
בוול-סטריט סבורים כי מדובר בתגובת יתר. הוצאות המס, שבלעדיהן החברה הייתה עוקפת די בקלות את הציפיות, היו מקרה חד פעמי. בנוסף, מרקדו ליברה ציינה בעבר כי היא מתכננת להקריב קצת משיעור הרווח על מנת לצבור נתח שוק.
היתרון של הכוכבת מאמריקה הלטינית
היתרון של מרקדו ליברה הוא היכולת שלה להצליח במקום שאחרים נכשלו. כאשר אמזון החלה להיכנס ב-2012-2013 לשווקים הגדולים ביותר שלה, ברזיל, ארגנטינה ומקסיקו, היה נראה כי ימיה של החברה ספורים. עם זאת, לא כך היה הדבר; לאחר עשור, מרקדו ליברה אחראית ליותר מרבע מהמסחר המקוון באמריקה הלטינית לאחר שהתאימה בהצלחה את המודל העסקי שלה לתנאים המקומיים.החברה זיהתה תשתית לקויה, שהובילה לעלויות גבוהות לקונים והשקיעה רבות ברשת לוגיסטית משלה שמובילה יותר מ-90% מהחבילות שלה.
ברזיל, ארגנטינה ומקסיקו נחשבות לשווקים קטנים מדי עבור ענקית האיקמורס אמזון AMAZON . מה שבתורו הפחית את התחרות על מרקדו ליברה. מתחרות קטנות אחרות בשוק האיקמורס של אמריקה הלטינית הציגו ביצועים מעורבים ויחד עם סביבה כלכלית מאתגרת במיוחד, יתכן וענקיות סיניות כמו Temu יראו באזור פחות אטרקטיבי לכניסה.
עם זאת, מרקדו ליברה הצליחה לא רק לשרוד אלא גם לשגשג בעזרת העובדה ששיעור חדירת האיקמורס באמריקה הלטינית עומד רק על 10%, הרבה מתחת למצב בארה"ב ומדינות מפותחות אחרות, כמו גם בסין. זה מעיד על פוטנציאל הצמיחה הרב שיש באמריקה הלטינית ככל ושיעור החדירה יגדל. בנוסף, החברה השקיעה רבות גם ביכולות העסקיות שלה בשנים האחרונות, עם 500 מיליון דולר בהוצאות הון בשנה שעברה שהגיעו מתזרים המזומנים שלה וכעת היא נהנית מהפירות בעוד המתחרות דווקא עוזבות את האזור.
בשונה מאמזון, מרקדו ליברה נמנעה עד כה מלהתחרות בחנויות פיזיות והיא מוכרת המון מוצרים שהלקוחות לא יכולים למצוא בשום מקום אחר וכך פותחת לה ערוצי הכנסות חדשים. החברה בנתה פלטפורמה המציעה את המבחר הרחב ביותר באזור של מוצרים וסוחרים במחירים אטרקטיביים.
חזקה גם בפינטק
כמעט מחצית מההכנסות של מרקדו ליברה מגיעות דווקא מפינטק. החברה משרתת אוכלוסייה עצומה שלא מחזיקה בחשבון בנק ובעצם מדלגת על כרטיסי האשראי היישר לתשלומים דיגיטליים. בדומה לצרכנים בשווקים מתעוררים שקפצו ישר לטלפונים סלולריים מבלי לעבור קודם בטלפונים קוויים. כתוצאה מכך, הלקוחות משתמשים בפלטפורמת התשלום גם כאשר הם לא רוכשים באתר של מרקדו ליברה.- רד הוט צ'ילי פפרז מוכרים את קטלוג המוזיקה שלהם ב-350 מיליון דולר
- המניה שזינקה היום פי 5.5 - ולמה כדאי לכם להיזהר ממנה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
החברה יצרה בעצם אקו-סיסטם באמריקה הלטינית של שירותים משלימים שיהיה קשה למתחרים לשכפל.
מרקדו ליברה נסחרת כעת במכפיל רווח עתידי 12 חודשים של 43.3, לפי שווי שוק של 71.2 מיליארד דולר או במחיר של 1,400 דולר למניה. מניית החברה כאמור איבדה 10.5% מתחילת השנה, אך עלתה ב-10% בשנה האחרונה כולה.
- 2.מרקדו ל, 29/04/2024 19:37הגב לתגובה זוומסוכנת! לא המלצה
- 1.Tony 28/04/2024 17:49הגב לתגובה זו?