לקראת דוחות אמזון: הבינה המלאכותית תזניק את העסקים המסורתיים?

אחרי מטא, גוגל ומיקרוספט, ענקית טכנולוגיה נוספת נערכת להציג את תוצאותיה לאחר נעילת הסחר היום; בחברה מקווים שההשקעה בבינה מלאכותית תעזור לקדם את הסגמנטים המסורתיים
 | 
telegram

ענקית הטכנולוגיה אמזון  AMAZON -2.22% AMAZON 198.38 -2.22% AMAZON סגירה:0 פתיחה:202.88 גבוה:203.49 נמוך:195.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: צפויה לפרסם היום את תוצאותיה לרבעון הראשון על רקע התגובה המעורבת של המשקיעים לדוחות ענקיות הטכנולוגיה האחרות, מטא, אלפבית (גוגל) ומיקרוסופט שהציגו בשבוע שעבר את ביצועיהן הרבעוניים. במוקד, היכולת של החברה להציג התקדמות בבינה המלאכותית, שתלמד על מעמדה בתחום. מה שעשוי לקזז את החולשה היחסית בסגמנטים המסורתיים.

על פי ההערכות של האנליסטים אמזון צפויה לדווח על הכנסות של 142.6 מיליארד דולר, גידול של כ-12% ביחס להכנסות של 127.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה צפויה החברה להציג רווח מתואם של 82 סנט למניה, זינוק של 164% ביחס לרווח של 31 סנט למנייה ברבעון הראשון של 2024. בחלוקה למגזרים, צפויה החברה להציג הכנסות של 54.8 מיליארד דולר (בהשוואה לכ-51.1 מיליארד דולר אשתקד) מחנויות מקוונות, 24.1 מיליארד דולר (21.4 מיליארד דולר אשתקד) משירותי האינטרנט של החברה, וכ-11.8 מיליארד דולר (9.5 מיליארד דולר) מפרסום.

את הרבעון הרביעי של 2023 סיימה החברה עם הכנסות של 169.96 מיליארד דולר, לצד רווח מתואם של 1 דולר למניה. נתונים גבוהים מצפי האנליסטים להכנסות של 166.04 מיליארד דולר ורווח מתואם של 81 סנט למניה. מאז תחילת השנה קפצה מניית אמזון בכ-21%, תוך שהיא משלימה קפיצה של כ-77% בשנה האחרונה (12 חודשים) והיא נסחרת כעת במחיר של 181 דולר למניה המשקפים לה שווי שוק של 1.88 טריליון דולר.

בינה מלאכותית במוקד

בדומה לחברותיה, ענקית הטכנולוגיה, אמזון תולה תקוות גדולות בבינה מלאכותית, אשר להערכתה תניב עשרות מיליארדי דולרים עבור עסקי הענן שלה. במכתב השנתי לבעלי המניות, שפרסם מנכ"ל החברה, אנדי ג'סי, מוקדם יותר החודש, הוא כתב כי "בינה מלאכותית יוצרת עשויה להפוך לשינוי הטכנולוגי הגדול ביותר מאז הענן (שבעצמו, נמצא עדיין בשלבים מוקדמים), ואולי מאז האינטרנט".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כמו מיקרוסופט ואלפבית, אמזון עושה שימוש במעמדה הדומיננטי בתחום מחשוב הענן, כדי להשיג יתרון קריטי בשוק הבינה המלאכותית המתהווה. זאת על רקע העובדה שכלי בינה מלאכותית דורשים כמויות עצומות של נתונים וכוח עיבוד כדי לאמן ולהפעיל מודלים של שפות גדולות, ועל כן הם נדרשים להסתייע בשירותם של ספקי שירותי ענן. תחום בו אמזון היא השחקן הגדול ביותר, עם נתח שוק של כ-30%, כאשר יחד עם מיקרוסופט (Microsoft Azure) וגוגל (Google Cloud), ענקיות הטכנולוגיה מהוות כשני שליש מהשוק.

בחודש שעבר הגדילה החברה את השקעתה בסטארט-אפ הבינה המלאכותית אנטרופיק (Anthropic), אחת המתחרות הגדולות של OpenAI, והזרימה לה עוד 2.75 מיליארד דולר, אשר הביאו את השקעותיה בחברה ל-4 מיליארד דולר. בין היתר, השותפות של החברות כוללת התחייבות של אנטרופיק, להשתמש בשירותי מחשוב הענן של אמזון. בספטמבר האחרון השיקה אמזון את שירות הבינה המלאכותית שלה, הנקרא Amazon Bedrock, המאפשר ללקוחות לבנות יישומי בינה מלאכותית באמצעות מודלים קיימים המוצעים על ידי החברות אנטרופיק ו-Stability AI.

ההשקעה של אמזון בבינה מלאכותית מגיעה בזמן שהחברה מתמודדת עם שורה של קשיים בתחומי הפעילות המסורתיים שלה. מוקדם יותר החודש הודיעה אמזון על פיטורים של מאות עובדי זרוע מחשוב הענן שלה ,AWS, על רקע העובדה שהעסק הרווחי ביותר של החברה החל להראות סימני של האטה במכירות. סבב הקיצוצים האחרון הגיע כשהחברה התמודדה עם אתגרים נוספים דוגמת התחרות הגוברת במגרש הביתי שלה - קמעונאות. בשנים האחרונות, חברות המסחר האלקטרוני Temu ושיין הופכות לאיומים הולכים וגדלים על אימפריית הקניות המקוונות של אמזון.

מנגד, החברה חוותה בשנה האחרונה התאוששות בכל הקשור לעסקי הפרסום המקוון שלה. ברבעון האחרון של 2023 הציגה החברה צמיחה של 26% בהכנסות של התחום, מה שהיה לצמיחה המהירה ביותר מאז הרבעון האחרון של 2022. אמזון מחזיקה בנתח השוק השלישי בגודלו בתחום, אחרי גוגל ומטא. על פי ההערכות של חלק מהאנליסטים, תחום הפרסום עשוי למשוך את החברה מעלה,  במיוחד על רקע ההחלטה של החברה להשיק שירות מבוסס פרסומות לשירות הסטרימינג שלה (אמזון פריים).

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות