המתחרה הסינית של מובילאיי בדרך לוול סטריט - איזה שווי היא תשיג?

על רקע ההתחממות בשוק ההנפקות הטכנולוגיות וההקלות הרגולטוריות מצד הממשל המרכזי בסין, חברת הנהיגה האוטונומית הגישה תשקיף חסוי לקראת הנפקה בוול סטריט שתתכן כבר השנה
 | 
telegram
(6)

חברת הנהיגה האוטונומית מומנטה הסינית בדרך לרשום את מניותיה למסחר בוול סטריט, כך על פי דיווח בלומברג. זאת על רקע ההתחממות בשוק ההנפקות הטכנולוגיות וההקלות הרגולטוריות מצד הממשל המרכזי בסין.

על פי הדיווח, החברה הסינית מומנטה הגישה לאחרונה תשקיף חסוי לרשות ניירות ערך האמריקאית. במסגרת ההנפקה, שעשויה לצאת לדרך עוד השנה תבקש מומנטה לגייס סכום של בין 200 ל-300 מיליון דולר. זאת לאחר שבשנה שעברה, דווח כי היא בוחנת אפשרות לקיים הנפקה בארה"ב או בהונג קונג בטרה לגייס עד מיליארד דולר.

החברה זכתה עד כה לתמיכה מצד גופים כמו ג'נרל מוטורס, Temasek Holdings Pte ו-IDG Capital. שבוע שעבר הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 500 מיליון דולר מטיוטה, בוש, ויצרנית הרכב הגדולה בסין, SAIC Motor. כמו כן, בסבב השתתפו גם ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט (Tencent), Yunfeng Capital, של המיליארדר ג'ק מא ו-Daimler AG, Temasek.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מומנטה הוקמה בשנת 2016 על ידי קבוצה של מהנדסי בינה מלאכותית בזרוע המחקר של מיקרוסופט באסיה (Microsoft Research Asia), במטרה לבנות את 'המוח' של כלי רכב אוטונומיים. מומנטה עובדת כיום עם יצרניות רכב כדי לפתח רכבים בייצור המוני עם פונקציות נהיגה עצמית, וכן במטרה לאסוף נתונים בזמן אמת עבור מוצרים עתידיים. מה שהופך אותה לבעלת משמעות עבור חברות רבות, שכן נתונים הם חלק מרכזי בתעשיית הנהיגה האוטונומית, והיכולת שלהן לשפר את הטכנולוגיה שלהן. מלבד הפעילות בסין, לחברה מרכז מחקר בשטוטגרט שבגרמניה.

הדיווח מגיע לאחר שלפני כשבועיים, אישר הרגולטור הסיני לחברת הנהיגה האוטונומית Pony.ai, לרשום את מניותיה למסחר בארצות הברית. זאת לאחר תקופת יובש ארוכה שהחלה בשנת 2021 אז פצח המשטר הסיני במתקפה רגולטורית חסרת תקדים כלפי החברות הסיניות הנסחרות בארה"ב, מה שהביא להאטה ולאחר מכן להפסקה מוחלטת בהנפקת מניות טכנולוגיה סיניות בארצות הברית. ברקע, ההתחממות בשוק ההנפקות הטכנולוגיות, לאחר ההשלמה המוצלחת של הנפקות של חברות כמו אסטרה לאבס, רובריק ורדיט, שזכו לעניין רב מצד משקיעים.

על פי דוחות חברת מובילאיי הישראלית, מומנטה היא אחת ממתחרותיה בתחום הניידות כשירות (MaaS). בעוד שוויה של מומנטה נותר חסוי, מובילאיי נסחרת לפי שווי של 24.37 מיליארד דולר. לפני כשבועיים פרסמה החברה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2024, בה הכתה את הצפי בשורה העליונה ופספסה בתחתונה, עם הכנסות של 239 מיליון דולר על הפסד של 7 סנט למניה. במהלך הרבעון הכנסות החברה נחתכו בחצי כתוצאה מההתאוששות בשרשרת האספקה, שהביאה להיווצרות של מלאים אצל יצרניות הרכב.
 

אופנהיימר צופה אפסייד של יותר מ-60% למובילאיי


אמש בבנק ההשקעות פרסמו כי החלו לסקר את החברה וכי הם רואים מחיר יעד של 50 דולר. באופנהיימר טוענים כי שיעורי הריבית הגבוהים ומלחמת המחירים בה פתחה טסלה הובילו להאטה בשוק הרכב, אך עם זאת מדובר בהאטה זמנית. בנוסף, מוצריה של מובילאיי אגנוסטיים למערכת ההינע של הרכבים בהם היא מוטמעת ולכן האטה בשוק הרכב החשמלי לא אמורה להיות מהותית מבחינתה.

לאחר אזהרת הרווח של מובילאיי שהפילה את מניית החברה, המניה חוותה התאוששות כאשר ההנהלה דיווחה כי המלאים נגמרים בקצב שצפתה ואמרה כי היא צפויה לעמוד ביעד מכירות של 9.5 מיליון שבבים. לאחרונה מניית החברה הגיבה בירידות שערים בעקבות הפרסומים שטסלה תתחיל למכור את תוכנת ה-FSD שלה בסין, שירות שמתחרה ישירות במוצר ה-SuperVision של מובילאיי, אך עם מודל עסקי שונה לחלוטין.
 

אמנון שעשוע לא רוכש מניות, פט גלסינגר דווקא כן

פרופ' שעשוע מקבל שכר והטבות בסכום של 15 מיליון דולר בשנה, מתוכם כ-14 מיליון דולר במניות. בעת ההנפקה הוא רכש מניות של מובילאיי ב-10 מיליון דולר וקיבל מענק הוני של 30 מיליון דולר. אם תרצו - הוא אומנם קנה מניות, אבל ברבע מחיר. סביר להניח שכולם היו עושים עסקה כזו. אין בה כדי לבטא אמון, יש בה כדי לבטא רווחים למנכ"ל וליו"ר. 

בסה"כ מושקע שעשוע כיום בסדר גודל של 50 מיליון במובילאיי (עם מניות לא סחירות ואופציות). שעשוע מאוד מדברר את החברה את הדרך שלה, את החזון ואת המהפכה שלדעתו היא מביאה לשוק הרכב. אבל, אם כך - למה הוא לא קונה מניות בזמן האחרון אחרי צניחה של 50% במניה על רקע התחזית המאכזבת? יש לו הזדמנות לקנות את החלום ב"חצי מחיר".

לעומתו מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, רכש בסוף ינואר 3,600 מניות מובילאיי בסך של 99,915 דולר או במחיר של 27.7542 דולר למניה. למרות שמדובר ברכישה סמלית, הרכישה היא סוג של הבעת אימון של המנכ"ל בחברת מערכות הסיוע לנהג. גלסינגר רכש בשנה האחרונה מניות נוספות וקיבל מניות במקביל להנפקות.

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הסינית לעולם לא יגיעו לרמה של מובילאי (ל"ת)
    שוקי 07/05/2024 21:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מעדיף הרכב שלי את האלגוריתם הישראלי ובלי צ׳יפים סינים (ל"ת)
    בטחון מידע 07/05/2024 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מוצר סיני איכות סינית חיקוי סיני (ל"ת)
    ארנון 07/05/2024 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    רק ישראלים . גאווה (ל"ת)
    רפי 07/05/2024 15:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אני ב team מובילאיי
    ישראלי גאה 07/05/2024 15:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גאווה ישראלית
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    יהיה לסינים קשה להתחרות בניסיון של מובילאי (ל"ת)
    דן 07/05/2024 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות