רדיט עקפה את הציפיות - גוגל וה-AI תרמו להכנסות
חברת המדיה החברתית רדיט REDDIT +15.96% REDDIT 158.02 +15.96% סגירה:0 פתיחה:141.09 גבוה:158.49 נמוך:139.57 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ריסקה את הציפיות ברבעון הראשון שלה אי פעם כחברה ציבורית והמשקיעים תוהים האם העלייה במשתמשים ובתעבורה מגוגל תצליח להחזיק לאורך זמן. עם זאת, יש דרכים אחרות לרדיט להניע את הצמיחה בהכנסות.
החברה דיווחה בתוצאותיה לרבעון מרץ על זינוק של 37% במספר המשתמשים היומיים הפעילים והייחודיים לעומת אותה התקופה אשתקד. בכירים בחברה ציינו כי הגידול במספר המשתמשים נבע בין היתר הודות לדחיפה בתעבורה שהתקבלה ממנוע החיפוש של גוגל. בתגובה, בוול-סטריט תהו האם זה קשור לעסקה האחרונה בין החברות, בה גוגל רכשה רישיון לשימוש במידע של הרשת החברתית על מנת לאמן את מודלי ה-AI שלה והאם מדובר בצמיחה ברת קיימא.
עם זאת, הנהלת רדיט התעקשה כי אין קשר ישיר בין עסקת הרישוי לגידול בתעבורה בפלטפורמה. במקום זאת, הם ייחסו את הגידול בתנועה מגוגל לביצועים טובים יותר של האתר ושיפור הדירוג של רדיט בתוצאות החיפוש. ההנהלה הצביעה על גידול של 27% במספר המשתמשים המחוברים, כלומר משתמשים שיש להם חשבונות באתר ולכן קיים סיכוי נמוך יותר שהגיעו דרך חיפוש בגוגל - כהוכחה למעורבת גוברת של המשתמשים.
"הגורם הגדול ביותר המניע את צמיחת המשתמשים הוא הביצועים ואיכות המוצר, היות וזה מה שמניע את השימור, מה שהופך לצמיחה לאורך זמן", אמר מנכ"ל רדיט, סטיב האפמן.
זה קריטי עבור רדיט להוכיח שהצמיחה בפלטפורמה אינה תלויה בשינויים באלגוריתם של גוגל, כאשר הדבר עלול להפוך לסיכון משמעותי עבור החברה. במידה ורדיט תלויה באלגוריתם, כל שינוי קטן שגוגל עושה עשוי לפגוע בתעבורה המגיעה לחברת המדיה החברתית. מדובר בדבר שמתרחש לעיתים קרובות בקרב יצרני תוכן בפלטפורמה אחרת של החברה, יוטיוב, כאשר ברגע אחד יוצר יכול להגיע מחשיפה של מיליונים לחשיפה של עשרות אלפים, מה שפוגע לו משמעותית בהכנסות.
העלייה בשיעור של 48% בהכנסותיה של רדיט נבעה בעיקר מפרסום, אך בכירים בחברה ציינו כי הם מצפים לצמיחה איטית יותר בהמשך, שכן אינפלציה, חוסר וודאות גיאו-פוליטית ובחירות עשויים להשפיע לרעה על הקמפיינים של החברה.
מה שמשאיר לרדיט את עסקאות רישוי הנתונים שלה ל-AI על מנת לייצר צמיחה. החברה נסחרת כעת לפי שווי של יותר מ-8 מיליארד דולר, למרות שהרוויחה 10 מיליון דולר בלבד ברבעון הראשון מהכנסות של 243 מיליון דולר. בעוד לא נוצרו עסקאות רישוי חדשות לאחר העסקה עם גוגל, ההנהלה כן אמרה שהיא מתכננת לייצר שותפויות נוספות.
הדוחות לרבעון הראשון
רדיט רשמה הפסד של 575 מיליון דולר, או 8.19 דולר למניה, בהשוואה להפסד של 60.9 מיליון דולר או 1.05 דולר למניה ברבעון המקביל (בו לא הייתה ציבורית). האנליסטים ציפו להפסד גבוה יותר של 8.75 דולר למניה. ההכנסות הגיעו ל-243 מיליון דולר לעומת 163.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, ומעל הערכות האנליסטים להכנסות של 214 מיליון דולר. מספר המבקרים הייחודיים היומי טיפס ל-82.7 מיליון לעומת 60.3 מיליון לפני שנה
עם הפסד נקי גבוה בכפי 2 מההכנסות המשקיעים פצחו בחגיגות והקפיצו את המניה במסחר המאוחר בכמעט 15%. הסיבה לשמחה היא כמובן המשך הצמיחה המטאורית, 48% בהכנסות ו-37% במשתמשים הייחודיים. בנוסף, ראוי לציין שרוב ההפסד מיוחס לעלויות ההנפקה, ואינו הפסד שנובע מהפעילות השוטפת, שדווקא הפכה לרווחית ברבעון הנוכחי.
סמנכ"ל הכספים של החברה, דרו וולרו הצביע גם על הרווחיות הגולמית הפנומנלית שמגיעה ל-88.6%, עליה של 5% מהרבעון המקביל. ה-Ebitda של החברה הגיע ל-10 מיליון דולר ברבעון לעומת הפסד של 50.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, ותזרים המזומנים החופשי עומד על 29.2 מיליון דולר. כלומר, למרות ההפסד בשורה התחתונה, החברה בעצם כבר רווחית ומייצרת מזומן.
ברבעון הבא החברה מצפה להכנסות של בין 240 ל-255 מיליון דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 227.5 מיליון דולר בלבד. ה-Ebitda צפויה לעמוד על בין 0 ל-15 מיליון דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה