"הבינה המלאכותית היא דווקא הזדמנות לפייבר; אנחנו מחפשים חברות למיזוגים ורכישות"

המניה של פלטפורמת הפרילנסרים נסחרת במכפיל של בערך 10 על רווחי 2025 - המשקיעים חוששים מאיום הבינה המלאכותית, אבל הנשיא וסמנכ"ל הכספים, עופר כץ, דווקא רואה בה הזדמנות: "AI מייצר הרבה סביבות חדשות בהן פרילנסרים יכולים לעבוד"
 | 
telegram
(1)

תחילת 2021, שיא מגיפת הקורונה, כמעט כל העולם יושב בבית בבידוד או בסגרים והעבודה מרחוק הופכת לשיטת העבודה היחידה פחות או יותר. באותה תקופה אנשים שיושבים בבית מנסים לפתח פרויקטים בכדי להעביר את הזמן ולוקחים עזרה של פרילנסר באינטרנט, ואפילו חברות גדולות פונות לפרילנסרים בשביל שיעזרו להן לשמור על הפעילות השוטפת - ומכל זה נהנית הפלטפורמה שמחברת בין אותם לקוחות לאותם פרילנסרים, פייבר פייבר +0.59% פייבר 28.21 +0.59% פייבר סגירה:0 פתיחה:28.03 גבוה:28.21 נמוך:28.03 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

בדיוק בתקופה הזו גם המניה של פייבר הגיעה לשיא שלה - 323 דולר למניה, שווי שוק של 12.5 מיליארד דולר, המגיפה עשתה לפייבר טוב, אבל המגפה נגמרה והרוחות השתנו.
מנית פייבר מאז השיא ב-2021
מנית פייבר מאז השיא ב-2021

מאז אותו שיא מנית פייבר ירדה ב-92% והיא נסחרת היום לפי שווי של מיליארד דולר. הקורונה אומנם היוותה זרז לפעילות שלה אבל פייבר הייתה כאן לפניה ונשארה אחריה, מה שכן הקשה עליה הוא עליות הריבית החדות שגרמו לכך שלקוחות ועסקים יחשבו פעמיים או אפילו יותר לפני שהם לוקחים שירות של פרילנסר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

למרות הקשיים איתם החברה מתמודדת, המניה שלה הגיעה לתמחור מעניין, כתבנו על כך - עד לדוחות האחרונים המניה נסחרת במכפיל של פחות מ-9 על הרווחים של 2025, גם באופנהיימר כתבו על כך, מאז כנראה שכמה משקיעים הבחינו גם כן בתמחור המעניין והעלו את המניה ב-27%, אבל היא עדיין במכפיל נמוך של בערך 10 - מכפיל שמתאים לבנקים, לא לחברה צומחת כמו פייבר.

הסיבה העיקרית שבגללה המשקיעים כנראה נזהרים עם פייבר היא הבינה המלאכותית - הרבה מהפרילנסרים בפלטפורמה של החברה מציעים שירותים בתחומי העיצוב, כתיבת תוכן או קוד, מקצועות שבינה מלאכותית יכולה או עוד מעט תוכל להחליף בקלות. אבל עם קופת מזומנים גדולה (שחלק ממנה כבר מקודם לתכנית רכישה עצמית) שתשמש את החברה לרכישה של חברות שאולי דווקא יגדילו את יכולותיה של החברה בתחום הבינה המלאכותית, יכול להיות שבאמת יש במנית פייבר הזדמנות.

על ההשפעה של הבינה המלאכותית על החברה, על התמחור וסנטימנט המשקיעים, וגם על המקומות בהן היא מחפשת להתרחב דרך מיזוגים ורכישות, שוחחנו עם סמנכ"ל הכספים ונשיא החברה, עופר כץ.

המניה נסחרת במכפיל 10 על הרווחים ב-2025 - המשקיעים מפספסים משהו?
"אני חושב שהעובדה שהודענו על תכנית רכישה עצמית מעידה על כך שגם אנחנו מאמינים שהמניה זולה. אפשר לדבר הרבה אבל אנחנו החלטנו לעשות".

אני מניח שהנושא המדובר ביותר בזמן האחרון הוא הבינה המלאכותית והאיום שלה על חלק מהמקצועות של נותני השירות אצלכם. איך אתם רואים את המצב?
"אנחנו דווקא רואים הזדמנות. בינתיים הבינה המלאכותית היא דווקא חיובית עבורנו כי המוצרים החדשים שיוצאים לשוק מייצרים לנו יותר הכנסות. חילקנו את העולם הזה לעבודות מורכבות ועבודות פשוטות - עבודות מורכבות כוללות פרויקטים מורכבים שבינה מלאכותית עדיין לא יודעת לעשות כמו למשל פיתוח מוצר, ושליש מהקטגוריות בפלטפורמה הן כאלה. יש קטגוריה בין שתי הקטגוריות האלה שאנחנו מגדירים כניטרלית, בה המקצועות לא נפגעים מ-AI אך גם לא מרוויחים ממנו. בשורה התחתונה אנחנו רואים יותר יתרונות, AI מייצר הרבה סביבות חדשות בהן פרילנסרים יכולים לעבוד, כמו למשל פיתוח צ'אט בוט. יש פה טרייד-אוף אבל כרגע היתרונות גדולים מהחסרונות ואנחנו חושבים שככל שיהיו יותר מוצרים מבוססי AI יהיה צורך ביותר אנשים שיבנו ויתחזקו את המוצרים האלה".
פייבר בהנפקה בוול סטריט; קרדיט: Fiverr IPO
פייבר בהנפקה בוול סטריט; קרדיט: Fiverr IPO

אתם מרגישים שאתם מצליחים לשקף את צורת ההסתכלות הזו גם למשקיעים?
"אני חושב שאנחנו אומרים והמשקיעים שומעים אבל עדיין יש חשש מצדם. היו תקופות שהייתה התלהבות והייפ מכך שפרילנסרים הולכים לכבוש את העולם ועכשיו זה קצת בשוליים וזה בסדר. הביקוש לעובדים בקטגוריות שאנחנו נמצאים בהם ירד ב-16% בגלל המצב הכלכלי, ומנגד אנחנו צמחנו ב-6%. אני מרגיש נוח עם המקום שאנחנו נמצאים בו כי הצעת הערך שאנחנו מספקים לא השתנתה. עדיין יש צורך בפרילנסרים וכשהוא יחזור לגדול אני מניח שגם המשקיעים יראו את זה".

להסתכל על המניה והתמחור זה משהו אחד - אבל כמות הקונים הפעילים ירדה ברבעון האחרון
"חשוב להדגיש שלא כל לקוח שווה לשני, יש לקוחות גדולים יותר ולקוחות קטנים יותר ואי אפשר להתייחס אליהם אותו דבר. פייבר מכוונת ללקוחות גדולים, אנחנו מדברים על זה מאז ההנפקה, ושם אנחנו גדלים כאשר ברבעון האחרון גדלנו שם ב-4%. אנחנו מכוונים ללקוחות גדולים שצריכים פרויקטים יותר מורכבים, מקבלים פרילנסרים יותר מוכשרים, ולכן הם גם מוציאים יותר כסף. אז כן כמות הלקוחות ירדה אבל כמות הלקוחות הגדולים עולה. הלקוחות שאנחנו מאבדים הם כאלה שמוציאים 5-15 דולר במערכת, על כל 5 לקוחות כאלה שאני מאבד אני יכול לקבל לקוח אחד שמוציא כפול. אני חושב שכשהריבית תרד וחברות יפסיקו לחסוך הן גם יחזרו להעסיק יותר פרילנסרים".

איך אתם מבדילים קונים גדולים מקונים קטנים? לקוח גדול זה מי שעושה עסקה גדולה או מישהו שהוא חברה גדולה?
"בגדול, לקוח גדול זה לקוח שמוציא יותר מ-500 דולר בשנה במערכת. יש לנו עוד הרבה הגדרות שלא נפרט אבל זה אחד הקריטריונים. אני לא יכול להגיד כמה מסך הלקוחות הם כאלה אבל 64% מההכנסות מגיעות מלקוחות כאלה".

יש לכם קופת מזומנים גדולה והרבה נכסים לטווח קצר. הכרזתם כבר על תכנית לרכישה עצמית, מה עוד אתם מתכוונים לעשות עם הכסף?
"זה נכון שיש הרבה מזומנים אבל גם יש הרבה חוב - גייסנו סדרת אג"ח לפני 4 שנים עם תאריך פירעון בסוף שנה הבאה. גייסנו כספים לא כי אנחנו צריכים אותו, החברה רווחית, גייסנו כדי להיות אופורטוניסטיים ולחפש הזדמנויות למיזוגים ורכישות. אנחנו מחפשים אקטיבית ומקווים שגם נמצא".

איזה סוגי חברות אתם מחפשים? איזה פעילות יכולות להיות סינרגטיות עבורכם?
"פעילויות בעולמות ההתרחבות גלובלית, טכנולוגיות שרלוונטיות לנו כמו בינה מלאכותית או אפילו בתחום ההתאמה לשיפור חווית המשתמש. גם פעילות שתתרום לנו להרחבת קטלוג המוצרים תהיה מעניינת עבורנו".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טוב מה רציתם שיגידו שזמנם עבר ברור שינסו להלבין את הע (ל"ת)
    דני 15/05/2024 15:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות