וולמארט והעשירים - הסיכון של ענקית הקמעונאות

מנכ"ל וולמארט, דאג מקמילון, אמר בשבוע שעבר בניסיון להרגיע את המשקיעים כי בעוד החברה לא מנסה "לרדוף" אחר הלקוחות האמידים, היא בהחלט נוקטת צעדים לשמר את הקונים הללו לטווח הארוך
 | 
telegram

ענקית הקמעונאות האמריקאית WALMART +1.39% WALMART 88.39 +1.39% WALMART סגירה:0 פתיחה:87.15 גבוה:88.64 נמוך:86.93 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: סיפקה תוצאות חזקות לרבעון הראשון וזה היה הרבה הודות ללקוחות האמידים יותר של רשת הסופרים. עם זאת, נשאלת השאלה, האם ההסתמכות של וולמארט על לקוחות אמידים עשויה בסוף לפגוע בה? מנכ"ל וולמארט לשעבר סבור שזה אפשרי.

ביל סיימון שכיהן כמנכ"ל וולמארט בין השנים 2010 ל-2014, ציין כי בעוד זה קל למשוך קונים אמידים בתקופה של אינפלציה גבוהה וכלכלה הפכפכה, לשמר אותם לאחר שהתנאים הכלכליים משתפרים, זה קשה יותר באופן משמעותי. "המעבר של צרכנים מבוססים לרכוש בוולמארט הוא לא דבר חדש, זה קורה כל פעם שיש אתגרים כלכליים", אמר סיימון בראיון. "ראינו את זה בעבר: חלקם נשארים וחלקם עוזבים". 
 

העלייה במספר הקונים האמידים

במהלך השנתיים האחרונות, מאז החלה האינפלציה להרים את הראש, וולמארט ראתה עלייה במספר הקונים העשירים יותר, שאותם היא מגדירה כבעלי הכנסה של מעל 100,000 דולר. נכון לרבעון האחרון של החברה שהסתיים באפריל, רוכשים בעלי הכנסה גבוהה יותר היוו כשליש מכלל הלקוחות של וולמארט, כאשר חלק ניכר מהעלייה הגיע מעסקי המכולת.

שמירה על הרוכשים האמידים היא חשובה שכן קונים בעלי הכנסה גבוהה יותר נוטים לרכוש יותר מוצרים שהם לא מוצרי בסיס, שלרוב מגיעים עם שולי רווח גבוהים יותר ממצרכים בסיסיים. בנוסף, בוול-סטריט לא ממש רוצים לראות את ענקית הקמעונאות מאבדת נתח שוק ומעדיפים, לא במפתיע, להמשיך לראות שיפור ברווחים ובהכנסות. מנכ"ל וולמארט, דאג מקמילון, אמר בשבוע שעבר בניסיון להרגיע את המשקיעים כי בעוד החברה לא מנסה "לרדוף" אחר הלקוחות האמידים, היא בהחלט נוקטת צעדים לשמר את הקונים הללו לטווח הארוך.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בכירים בוולמארט ציינו לאחרונה כי הרשת משפרת את איכות המוצרים ומגדילה את המבחר בקטגוריית מוצרי המותרות. בנוסף, החברה משקיעה רבות גם בשיפור חווית הלקוח. זה אומר שיפוץ חנויות והוספת שירותים חדשים שעשויים לקרוץ לקונים העשירים יותר, כמו משלוח באותו היום, איסוף הזמנות ותכנית המנויים שלה, וולמארט פלוס. סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'ון דייוויד רייני, אמר לאחר פרסום הדוחות כי וולמארט לא משחקת כבר רק משחק של ערך, אלא גם של נוחות. "הנוחות חשובה בלי קשר לגובה המשכורת של הלקוחות, בלי קשר לרמת ההכנסה", אמר.

היכולות הדיגיטיליות שקידמה וולמארט, הפכו אותה לחברה "אחרת" ממה שהייתה בעבר, אבל בוול-סטריט עדיין לא החליטו אם זה יספיק על מנת לשמר את בסיס הלקוחות המעורב שלה. האנליסטים ציינו כי בעוד השיפורים שוולמארט עשתה יוצרים "התנהגות דביקה", זה יהיה קשה מאוד לשמור על כולם, בהתחשב שהתנהגות הצרכנים תמיד משתנה.

פרט לעובדה שהתעבורה בחנויות והגידול בהכנסות של וולמארט היו ברבעון האחרון מהחזקים בענף הקמעונאות, החברה מתחילה גם לקצור רווחים מהשקעות בתחומים אחרים, כמו עסקי הפרסום שלה. זה צפוי לספק להנהלת החברה מרווח נשימה ולאפשר לה להיות יותר אגרסיבית בהשקעה במאמצים לשמירה על נתח שוק. 
 

הדוחות לרבעון הראשון


בדוחותיה האחרונים החברה רשמה ברבעון אפריל עלייה של 6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-161.5 מיליארד דולר, גבוה בכ-2 מיליארד דולר מצפי האנליסטים. הרווח למניה עמד על 60 סנט, ב-8 סנט מעל הצפי. הרווח על בסיס GAAP הגיע ל-5.1 מיליארד דולר לעומת 1.67 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.  

בעבר העריכו בחברה כי וולמארט תציג עלייה של 3%-4% בהכנסות לשנה וכעת מעריכים בוולמארט כי העלייה תהיה בטווח העליון של התחזית או מעליו. לגבי הרווח למניה, ההערכה הקודמת של הנהלת החברה עמדה על 2.23-2.37 דולר למניה וכעת מעריכים בוול מארט כי העלייה תהיה גם כן בטווח העליון של התחזית או מעליו.

הרכישות בחנויות זהות צמחו ב-3.8%, טוב מהצפי שעמד על 3.7%. ברבעון השני המכירות נטו צפויות לעלות בין 3.5% ל-4.5%, בעוד האנליסטים ציפו לעלייה של 3.7%. הרווח למניה צפוי לעמוד על בין 62 ל-65 סנט, בערך בהתאם לציפיות של 64 סנט.

תגובת המניה לדוחות, כאשר היא זינקה ב-7%, סימנה כי בעוד הביקוש הצרכני הרחב יותר נמצא בהאטה הודות לאינפלציה וריביות גבוהות יותר, המשקיעים רואים בשדרוג תחזית החברה כאיתות חיובי.

ענקית הקמעונאות האמריקאית הודיעה גם לאחרונה כי היא מתכננת לקצץ במשרות ולהעביר את רוב עובדיה שעובדים מרחוק חזרה למשרדים. הפיטורים צפויים להשפיע על כמה מאות תפקידים, כאשר החברה דורשת מעובדים במשרדים קטנים בדאלאס, אטלנטה וטורונטו לעבור למשרדים המרכזיים של החברה. זהו לא הקיצוץ בעלויות היחיד שמתרחש בוולמארט, החברה הודיעה באפריל כי תסגור 51 מרכזי בריאות, תוך שהיא מציינת את עלויות התפעול הגבוהות ואת מאמצי ההתייעלות שלה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות