האם WIX תדע להתמודד עם מהפכת ה-AI?; הדוחות בינתיים טובים
מניית ויקס WIX עלתה ב-15% מתחילת השנה לרמה של 136 דולר - שווי של 7.6 מיליארד דולר. הדוחות והתחזית קדימה טובות, אבל כנראה לא כאלו שמפילות את המשקיעים מהכסא. התחזית קדימה השתפרה בחצי אחוז בלבד, ולמרות שוויקס יודעת לעשות יותר כסף מהצמיחה - יש איום שמפחיד את המשקיעים.
היכולות של ה-AI מתנגשות במודל העסקי של וויקס וחברות אחרות. כולן כמובן טוענות שהמודל שלהן מתחבר ל-AI והן רק ייהנו וירייוחו יותר ממהפכת הבינה המלאכותית, אבל בסוף ה-AI יכול להקים אתרים. וויקס היא כבר יותר מחברה שמקימה אתרים, אבל זה הבסיס שלה.
החשש הזה לא מתבטא בינתיים בדוחות האנליסטים וגם לא בדוחות הכספיים הנוכחיים של החברה, אבל ככל שמערכות ה-AI ישתכללו, זה עלול לחלחל לדוחות. בינתיים כאמור, וויקס בדוחות טובים - ההכנסות הסתכמו ב-419.8 מיליון דולר, עלייה של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ומעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 417.8 מיליון דולר. החברה ציינה כי עלייה זו נובעת מהמומנטום המתמשך בעסקי ה-Partners ומשקפת עלייה בנתח השוק לצד עלייה גבוהה מהצפוי בשימוש ב-Wix Studio. בשורה התחתונה החברה דיווחה על רווח מתואם של 1.29 דולר, זאת לעומת צפי האנליסטים שהיה לרווח מתואם למניה של 1.03 דולר.
לצד זאת, החברה רשמה bookings של 457.3 מיליון דולר, עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי על בסיס GAAP עמד על 9.7 מיליון דולר, מה שמסמן רבעון שני ברציפות של רווחיות על בסיס GAAP ומקרב את החברה לרווחיות על בסיס GAAP לכל שנת 2024.
סך ההכנסות ממנויי Creative הסתכם ב-304.3 מיליון דולר, עליה של 9% לעומת הרבעון המקביל, כאשר ה-ARR בסגמנט עלה ל-1.24 מיליארד דולר, עליה של 10% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות ממגזר פתרונות עסקיים הסתכם ב-115.5 מיליון דולר, עליה של 20% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות ממגזר ה-Partners הסתכמו ב-138.4 מיליון דולר, עליה של 33% לעומת הרבעון המקביל.
תזרים המזומנים הבנע מפעילות שוטפת הסתכם ב-113.8 מיליון דולר, כאשר ה-Cap-Ex הסתכם ב-8.1 מיליון דולר, מה שהוביל לתזרים מזומנים חופשי של 105.7 מיליון דולר.
החברה הודיעה כי השלימה תכנית לרכישה עצמית של מניותיה בסך כולל של 300 מיליון דולר, במחיר ממוצע למניה של 124.91 דולר. לצד זאת, החברה עדכנה כי נכון לתום הרבעון היו בחברה 5,235 עובדים, ירידה של 1% לעומת הרבעון המקביל.
התחזית
לאור עקיפת התחזית של החברה עצמה ברבעון הראשון, הודיעה החברה כי היא מעלה את התחזית לשנה כולה: כעת בוויקס צופים הכנסות של בין 1.74-1.76 מיליארד דולר בשנת 2023, מה שמשמקף צמיחה של בין 13%-11%. נקודת האמצע של התחזית גבוהה בערך ב-8 מיליון דולר מנקודת האמצע של התחזית הקודמת. האנליסטים צופים לוויקס הכנסות של 1.75 מיליארד דולר.לרבעון השני החברה צופה הכנסות של בין 431-435 מיליון דולר, צמיחה של 11%-12% לעומת התקופה המקבילה. האנליסטים צופים הכנסות של 435.2 מיליון דולר.
החברה גם מעלה את תחזית שיעור הצמיחה של ה-bookings לחציון השני של 2024 ל-16% לעומת השנה שעברה, בהשוואה לתחזית הקודמת שעמדה על 15%. החברה מעלה גם את תחזית שולי תזרים המזומנים החופשי לשנת 2024 ל-26%~, לאחר שעברה את יעדי התוכנית התלת שנתית בה חזתה החברה הגעה לשולי תזרים מזומנים חופשי של 25%+ רק בשנת 2025.
"בהתבססות על אבני דרך שהושגו ב-2023, נכנסנו לרבעון הראשון עם התנופה הזו וביצענו פתיחה חזקה ל-2024 עם תוצאות הממחישות את היעילות של אסטרטגיית המוצר שלנו, ביצוע של יוזמות הצמיחה שלנו ומחויבות בלתי פוסקת לצמיחה רווחית מאוזנת. כתוצאה מכך, תוצאות הרבעון הראשון עלו על הציפיות", אמר אבישי אברהמי, ממייסדי ומנכ"ל Wix. "ביצועים אלו נתמכו על ידי יסודות עסקיים חזקים ובמיוחד על ידי דרישת מוצר חזקה, במיוחד עבור היצע מוצרי בינה מלאכותית רחב שלנו ו-Wix Studio. ראוי לציין, שראינו שימוש חזק מאוד בבונה האתרים באמצעות בינה מלאכותית שלנו שהושק מוקדם יותר ברבעון, עם מאות אלפי אתרים שכבר נוצרו באמצעות הכלי תוך מספר חודשים בלבד. Wix Studio ממשיך גם לספק ביצועים, עם למעלה ממיליון חשבונות Studio שנוצרו מאז ההשקה שלנו באוגוסט. חשוב לציין, שחשבונות אלה הובילו למספר מנויי פרימיום גבוה מהצפוי מכיוון שמשתמשי Studio המירו בשיעור גבוה".
סמנכ"ל התפעול של החברה, ניר זוהר וסמנכ"ל הכספים, ליאור שמש עלו לשיחה לאחר הדוחות לספק נקודות נוספות לגבי הרבעון. "אנחנו הופכים פרטנרים שעד כה קיבלו סכום חד פעמי עבור בניית אתר למקבלי הכנסות למנויים ומשתתפים איתם בהכנסות, זה דבר די מדהים", אומר שמש. "השילוב של זה עם פלטפורמת ה-Studio הוא מנצח מכיוון שנוסף על הפלטפורמה יש לפרטנרים גם תמריץ עסקי לעבור למוצר הזה".
השניים נשאלו גם מדוע כל התחזיות עלו התחזית לרווח התפעולי Non-GAAP שירד: "אני חושב שהרווח התפעולי לא עלה כו תזרים המזומנים החופשי מכיוון שאנחנו מוציאים יותר על שיווק בעיקר בשביל Studio", השיב שמש. "השקנו את הפלטפורמה הזו ואנחנו רואים שהיא הולכת טוב אז אנחנו רוצים לקדם אותה. הוצאות השיווק לעומת השנה הקודמת עלו אבל הרווח GAAP משקף את כך שלמרות שההוצאות התפעוליות עלו בדולרים באחוזים זה נשאר אותו דבר אבל ההכנסות עלו, מה שמתורגם ליותר כסף בשורה התחתונה".
השניים גם נשאלו האם הם מרגישים שהזהות שלהם כחברה ישראלית משפיעה עליהם לרעה בקרב לקוחות צעירים ממדינות אחרות: "אנחנו לא מסתירים את זה שאנחנו חברה ישראלית אבל מי שמגיע אלינו מגיע בגלל המוצר ולא בגלל הזהות", השיב זוהר. "לא נתקלנו בשום אירוע כזה עד כה, גם לא בקרב הפרטנרים. כן היה לנו אירוע עוד באוקטובר עם עובדת באירלנד אך מאז לא היו אירועים חריגים. זו סביבה מורכבת וזה לא טריוויאלי לפעול בסביבה הזאת. אנחנו מקווים שאנחנו מציחים להיות שגרירים טובים של המדינה גם בתקופה זו".
השניים גם נשאלו האם הם מתכוונים להמשיך עם תכנית הרכישה העצמית בעתיד: "בתחילת השנה השלמנו תכנית רכישה בסך של 300 מיליון דולר והודענו על תכנית נוספת של 225 מיליון דולר שעדיין לא הסתיימה", השיב זוהר. "כשהיא תסתיים הדירקטוריון וההנהלה ישקלו את צעדיהם במובן הזה אך עכשיו אין לנו החלטה שאנחנו יכולים להודיע עליה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה