בצים לא מתרגשים מהאנליסטים: "העלייה במחירי התובלה תבוא לידי ביטוי ברבעון 2"

אחרי שפספסה את הצפי המוקדם בשורה עליונה והתחתונה, אלי גליקמן, מנכ"ל החברה  מסביר מדוע האנליסטים הם אלו שפספסו בתחזיות וכיצד החברה צפויה להנות מהעמדה שלה בשוק הספנות העולמי שסובל מתנודתיות בלתי פוסקת?

אחרי שמוקדם יותר היום פספסה ענקית הספנות הישראלית צים צים +2.96% צים 26.1 +2.96% צים סגירה:0 פתיחה:25.45 גבוה:26.24 נמוך:25.11 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  את הצפי המוקדם בשורה עליונה והתחתונה, מסביר אלי גליקמן, מנכ"ל החברה בראיון לביזפורטל, מדוע האנליסטים הם אלו שפספסו בתחזיות וכיצד החברה צפויה להנות מהעמדה שלה בשוק הספנות העולמי שסובל מתנודתיות בלתי פוסקת.  

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2024 עמדו על 1.56 מיליארד דולר, עלייה של 14% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אך מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 1.57 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על מעבר לרווח נקי של 92 מיליון דולר (0.75 דולר למניה), לעומת הפסד נקי של 58 מיליון דולר (5 סנט למניה) ברבעון המקביל אשתקד, אך מתחת לצפי האנליסטים לרווח של 1.46 דולר למניה.

חוסר העמידה של החברה ביעדים שהציבו האנליסטים הביא לכך שמניית החברה יורדת בשעות אלה בכ-8% במסגרת המסחר בוול סטריט. "אנחנו לא מתרגשים מאי עמידה בתחזית האנליסטים, אנחנו מאמינים בדרך שלנו ויודעים שהתוצאות יגיעו. אם נרד לעומק, מדובר בממוצע של תחזית אנליסטים, ששלושה מהם היו אגרסיבים ולא הבינו את הזמן שלוקח לשוק להגיב. אחד מהם כתב היום לפני לפני פרסום הדוחות, שהוא הגזים בתחזית שלו כלפי מעלה. זה נובע מכך שהאנליסטים ראו את העלייה במדדי מחירי התובלה וחשבו בחלקם שהדבר בא לידי ביטוי בצורה מיידית, בעוד לנו לוקח זמן עד שאנחנו מכירים בהכנסות ההפלגה. לכן, הדבר יבוא לידי ביטוי בתוצאות של הרבעון השני וייתכן שגם השלישי. מי שהקדים וחשב שזה יקרה ברבעון הראשון פשוט טעה בחישובים", מסביר אלי גליקמן, מנכ"ל צים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות


אלי גליקמן, מנכ"ל צים;  צילום: שלומי יוסף

במבט כללי איך אתה רואה את תוצאות הרבעון?
"צים נמצאת במומנטום מאד חיובי, אנחנו נהנים משני גורמי מרכזיים שמשפיעים עלינו לטובה. הראשון הוא מצב השוק כשבצד ההציע אנחנו נהנים ממחוסר באוניות ומכולות, ובצד הביקוש אנחנו נהנים מעודף ביקוש בכל השווקים ובעיקר בארצות הברית. בשונה מתחילת המשבר עם החות'ים בו ראינו השפעה של צד ההיצע בלבד, כעת אנחנו מרגישים עלייה משמעותית בביקוש בכל השווקים. השני הוא שאנחנו נהנים מהשינוי האסטרטגי עליו הכרזנו לפני כמה שנים. הכנסו עד היום 30 אוניות חדשות נכנסו לשירות עד היום, ו-16 אוניות חדשות צפויות להיכנס עד סוף שנת 2024. כתוצאה מכך, אנחנו מוכנים בצורה משמעותית לאפקט חיובי על החברה".

במבט קדימה החליטה החברה להקפיץ את התחזית השנתית שלה, על רקע השיפור בתעריפי ההובלה. את שנת  2024 צופה החברה כי תסיים עם EBITDA מתואם של 1.15-1.55 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 0-400 מיליון דולר. "אמרנו ששנת 2024 תהיה טובה יותר משנת 2023, והיא תסתיים ברווח. אמרנו גם שאנחנו מעריכים שבחציון הראשון יהיו תוצאות חזקות, ושבחציון השני כיוון שאנחנו לא יודעים מתי יגמר המשבר החות'י אמרנו בצורה שמרנית שהוא יהיה חלש יותר מהחציון הראשון. אם המשבר יסתיים היום בסבירות גבוהה נראה ירידה במחירים כי בשוק יש עודף היצע של אוניות, אבל אם המשבר ימשך אנחנו מניחים שרמת המחיר תמשך ואז נצטרך לשפר את התחזית שלנו ברבעונים הבאים", מעריך גליקמן.

איך יראו תוצאות צים בעולם נורמאלי ברבעון האחרון של השנה?
"יהיה לנו קל יותר להתמודד בשוק התחרותי כי האוניות שלנו יהיו עילות יותר ביחס לאלו שהיו לנו. כיוון שאנחנו לא יודעים מה תהיה רמת המחרים בשוק אנחנו יכולים להעריך שבהשוואה לצים שלפני שנה-שנתיים המצב שלנו יהיה טוב משמעותית, ברמה של 20%-30%. השוק צופה כניסה של עוד אוניות בכל החברות אלא אם כן ישלחו יותר אוניות לגריטה".  

מתי שוק הספנות יגיע למצב מאוזן יותר?
"אין מצב כזה בשוק הספנות. אני מתאר אותו כשוק של מאניה דיפרסיה. כשהמחירים גבוהים כולם רצים לקנו אוניות ומכולות וכשהמחירים נמוכים כולם מנסים להיפטר מאוניות ישנות, בעבר אף היו מצבים ששלחו לגריטה אוניות בגיל של מתחת ל-10 שנים. לכן, זה אולי יכול לקרות בשוק אחר אבל לא בספנות. זה שוק שהוא תנודתי היסטורית, עם ירידות ועליות בהיצע הביקוש שקשה מאד לשלוט עליהם". 

מתי יהיה עודף ביקוש?
כבר עכשיו יש עודף ביקוש שקשה להסביר אותו. זה קורה כנראה מירידה במלאים בארצות הברית. אחרי הקורונה המחסנים בארצות הברית היו מלאים ברמה היסטוריות ואז שנתיים שלוש החברות הזמינו פחות. בשבועות האחרונים אנחנו רואים עלייה בביקוש בארצות הברית. אחנו לא יודעים אם מדובר ברמות המלאים או הכנה של האמריקאים לחג ההודיה וכריסמס, שהגיעה השנה מוקדם. אם זה רמות מלאים בלבד יכול להיות שזה לתקופה קצרה, אם זה לחגים מניסיון עבר זה יכול לקחת עד לספטמבר אוקטובר מניסיון עבר.

ואכן התנודתיות בשוק הספנות, עליה הצביע גליקמן, באה לידי ביטוי היטב במחיר מניית צים. הנפקת החברה בוצעה אי שם במהלך משבר הקורונה במחיר של 15 דולר למניה, משם היא קפצה לשיא של כ-84 דולר למניה בתחילת שנת 2022. אך אז הגיעה ההתרסקות עד לשפל של כ-7 דולר, וכעת היא נמצאת במגמת צמיחה מחודשת. מתחילת השנה זינקה מניית החברה בכ-66% והיא נסחרת כיום במחיר של כ-18.5 דולר למניה המשקף לה שווי שוק של כ-2.24 מיליארד דולר.


גרף מניית החברה מאז הנפקתה במהלך 2021

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    50 שנה ועדיין לא שינו את המכולה
    דמע 21/05/2024 23:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יעילות הובלת המטען בין מחסנים במכולה דורשת חשיבה חדשה על המכולה עצמה ואופן תפעולה.
    סגור
  • 1.
    סוס מת. תחזיר ל 7-9 דולר חכו (ל"ת)
    חיים 21/05/2024 18:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות