אודיטי נופלת ב-12% אחרי סקירת שורטיסטים הטוענים שהיא מטעה את המשקיעים
ענקית הקוסמטיקה אודיטי נופלת ב-12% במסחר, זאת אחרי שרשמה זינוק של כמעט 40% מאז הדוחות האחרונים שלה מוקדם יותר החודש. חברת המחקר Ningi Research טענה במאמר של 50 כי החברה שעומדת מאחורי מותגי איפור מובילים שבראשם IL MAKIAGE הטעתה משקיעים ואינה פועלת רק אונליין כפי שהצהירה. בנוסף, ההאשמות של חברת המחקר כללו טענות על הפעלת רשת חנויות בישראל ושימוש בשיטות חיוב מטעות. ל-Ningi יש פוזיצית שורט במניה, אם כי היא לא חשפה את גודל הפוזיציה.
לפי הטענות, אודיטי מכרה למשקיעים את הרעיון שהיא "משבשת" את תעשיית היופי המסורתית על ידי שינוי האופן שבו אנשים רוכשים איפור ברשת. החברה מציגה את עצמה כקמעונאית דיגיטלית לחלוטין שמוכרת ישירות ללקוחות וטענה שהיא רואה רווחים וצמיחה עצומים שקשה לעסקים דומים להשיג.
גם ברבעון האחרון אודיטי עקפה את צפי האנליסטים כאשר דיווחה על הכנסות של 212 מיליון דולר לעומת 166 מיליון דולר ברבעון הראשון בשנת 2023, גידול של 28%, ומעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 205.1 מיליון דולר. הרווח המדולל המתואם הסתכם ב-0.61 דולר למניה לעומת 0.37 דולר למניה ברבעון הראשון של שנת 2023, ולעומת צפי האנליסטים שהיה לרווח של 0.49 דולר למניה.
Ningi Research טוענת שאודיטי אינה חברה דיגיטלית לחלוטין וכי למותג IL MAKIAGE שלה יש למעלה מ-40 חנויות בישראל, מה שנכון וידוע לכל הישראלים. Ningi טוענת עוד כי רוב הרווחים של אודיטי מגיעים מהאזור - ולא מארה"ב. החברה ציינה כי ביקרה בחנויות IL MAKIAGE בישראל ורכשה שניים מהמוצרים הנמכרים ביותר של החברה משני מיקומים שונים. היא טענה כי החנויות אינן חלק מזיכיון אלא בבעלות החברה.
החברה גם טוענת גם שה"סוד" לצמיחה הדיגיטלית של אודיטי טמון במנויים, שלדברי Ningi, ללקוחות יכול להיות קשה להקפיא או לבטל אותם.
"המחקר שלנו מצביע על כך שלקוחות נכנסים ללא ידיעתם לתכניות מנויים שאינן ניתנות לביטול, ומאפשרות לאודיטי לזהות רכישות חוזרות ברבעונים הבאים למרות שהלקוחות לא רוצים את המוצר", נכתב בדו"ח. הטענה הזו בעצם מדברת על כך שבמסגרת מתן "תקופת ניסיון" בתשלום ללקוחות מסוימים עם חלק מהמוצרים שהיא מציעה, היא מכניסה אותם למאגר שרואה את אותם לקוחות כלקוחות חוזרים של החברה, מה שמביא לאומדני רכישות חוזרות עתידיות שלא בהכרח יקרו ומנפח את התחזיות.
אודיטי אכן ציינה בעבר כי יותר ממחצית מההכנסות שלה שלה מגיע מלקוחות חוזרים. "כל חברה מקוונת שתפעל אפילו קרוב למכירות שלנו תחווה את זה, כמו שתמיד יהיה אחוז מסוים שלא מרוצים", אמר אז המנכ"ל אורן הולצמן ל-CNBC. "אני לא חושב שזה הגיוני לבטל את ההטבה הזו ללקוחות בגלל קבוצה קטנה מאוד של משתמשים שלא קראו בעיון איך זה עובד והתבלבלו", אמר אז הולצמן. "נמשיך לעבוד קשה כדי לחנך את המשתמשים האלה ואנחנו משקיעים הרבה בטכנולוגיה סביב זה".
גורמים בשוק טוענים כי הטענות העולות בדוח הן שקריות חסרות כל בסיס. בינתיים, המשקיעים שחיבקו את החברה מאז פרסום הדוח האחרון לוקחים אותו ברצינות - המניה יורדת ב-12% במחזור של מיליון וחצי דולר תוך פחות משעה מתחילת המסחר, זאת כאשר הממוצע היומי הוא מחזור של מיליון דולר.
בדוחותיה האחרונים אודיטי העלתה את התחזית שלה: לשנת 2024 אודיטי צופה הכנסות בסך 626-635 מיליון דולר, גידול של 25%-23% בהשוואה לשנה קודמת ובהשוואה לצפי האנליסטים שעומד על 627 מיליון דולר, זאת לצד שיעור רווח גולמי של כ-71% וEbitda מתואם בין 139 מיליון דולר ל-143 מיליון דולר. הרווח למניה מדולל מתואם צפוי להיות בין 1.57 דולר למניה ל-1.62 דולר למניה, מעל לצפי האנליסטים שעומד על 1.51 דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.אחד ממהלכי השורט הכי מטופש שראיתישלומי אחד 21/05/2024 21:26הגב לתגובה זו0 1כמה שטויות בחו"ד של קרן שורט אין סיכוי בעולם שדוח כל כך מטומטם מפיל את המניה מציע לחברה לחקור מה האינטרס האמיתי של חברת השורט ומי בכלל מכר והוריד את המניות ייתכן שהחברה יכולה להפוך לנתבעת לתובעתסגור
-
1.קשקושחברת שורט שעושה כסף מירידת ערך במנייה ממציאה דברים 21/05/2024 17:43הגב לתגובה זו0 1חברת שורט שעושה כסף מירידת ערך במנייה ממציאה דברים זה לא חדש. גם נגד טואר וננוקס היו טענוסגור