נותנת עוד צ'אנס - פורד חוזרת להפיץ את הרכבים החשמליים שלה
יצרנית הרכבים פורד FORD MOTOR -0.54% FORD MOTOR 11.01 -0.54% סגירה:0 פתיחה:11.04 גבוה:11.15 נמוך:10.98 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שכבר היה נראה שמתכוונת לוותר לגמרי על הדגמים החשמליים שלה, מתכננת לחזור להפצה רחבה של הדמגים בסוכניות ברחבי ארה"ב, זאת בעקבות תגובות שקיבלה בפגישות עם סוכנויות הרכב.
עד לא מזמן הגבילה פורד את הפצת הרכבים החשמליים שלה לסוכנויות שהסכימו להשקיע משאבים משמעותיים בתחנות טעינה ובהכשרה של צוות המכירה. כעת, בעקבות הביקורת מתכננת פורד לאפשר לכלל רשת הסוכנויות שלה בארה"ב למכור רכבים חשמליים. בנוסף, צפויים שינויים בדרישות הפיננסיות הנדרשות מסוכנויות כדי למכור רכבים חשמליים, אך הפרטים הסופיים ייקבעו רק לאחר הפגישה של פורד עם מועצת הסוכנויות בתחילת יוני.
על פי התוכנית להפצה מצומצמת, סוכנים יכלו לבחור באחת משתי רמות השתתפות: רמה גבוהה שדרשה השקעה של עד 1.2 מיליון דולר, ורמה נמוכה יותר שדרשה השקעה של עד 500,000 דולר. בעקבות תגובות שליליות מצד הסוכנים, פורד החליטה להקל על הדרישות בנוגע למספר עמדות הטעינה הנדרשות בכל רמה, כמו גם ויתרה על התוכנית להגביל את מלאי הרכבים החשמליים שסוכנים ברמה הנמוכה יוכלו לקבל.
מנכ"ל פורד, ג'ים פארלי, אמר בזמנו שהתוכנית פתוחה לכל סוכני הרכב של פורד, אך רק סוכנים שמאמינים שהם יכולים למכור רווחית רכבים חשמליים צריכים להצטרף. "אנחנו רוצים שאנשים יאמצו את הסטנדרטים האלה בצורה שתאפשר להם רווחיות," הוא אמר. "זה לא יהיה טוב לסוכנים או לחברה אם אנשים יאמצו את הסטנדרטים האלה ולא יקבלו תשואה על ההשקעה שלהם. אנחנו לא כל כך נלהבים או נוקשים שאנחנו רוצים שמספר מסוים של אנשים יצטרפו לתוכנית בלי להתחשב בכדאיות הכלכלית שלה."
שוק הרכבים החשמליים הוא כבר לא מה שהיה
<שוק הרכב החשמלי השתנה באופן דרמטי מאז חשפה פורד את התוכנית שלה לפני 20 חודשים. אמנם המכירות עולות, אך הן לא עומדות בציפיות. בחודשים האחרונים, דחתה פורד הוצאות בסך 12 מיליארד דולר על רכבים חשמליים, עיכבה השקת דגמים חדשים והפנתה את תשומת הלב לייצור רכבים קטנים וזולים יותר. החברה צופה להפסיד עד 5.5 מיליארד דולר על פעילות הרכב החשמלי שלה השנה, וזאת אחרי שהפסידה כבר 5 מיליארד דולר ב-2023.
יצרניות הרכב נתקלות בקושי למשוך קהל רחב יותר של לקוחות מעבר למאמצים המוקדמים של טכנולוגיית רכב חשמלי, זאת בשל חששות ממחירים גבוהים ותשתית טעינה לא אמינה. לפחות 400 סוכני רכב של פורד פרשו מהתוכנית מאז המועד האחרון להרשמה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.רכב חשמלי זו עבודה בעינייםאחד שמבין 27/05/2024 12:47הגב לתגובה זו0 1עוד יווכחו כולם בהמשךסגור
-
1.חשמלי לא בכל מחיר.הפסדים מחייבים שינוי אסטרטגי (ל"ת)עושה חשבון 26/05/2024 06:34הגב לתגובה זו0 0סגור