השוק החם לא מספיק: גאוזי תנפיק לפי שווי נמוך ב-40% מהסבב האחרון

החברה הישראלית המספקת פתרונות הצללה לכלי רכב ובניינים, תבקש להנפיק את המניות במחיר של 18 דולר למניה, המשקף לה שווי נמוך בהרבה מזה שלפיו בוצע סבב הגיוס האחרון שלה -  31 דולר למניה
 | 
telegram

יצרנית הזכוכית החכמה הישראלית גאוזי (Gauzy) פרסמה את המחיר אותו היא מבקשת לקבל בהנפקה הראשונית לקראת רישום מניותיה למסחר בנאסד"ק. במסגרת ההנפקה, אשר צפויה לצאת לדרך בזמן הקרוב, תבקש החברה לגייס סכום של 75 מיליון דולר לפי שווי של כ-360 מיליון דולר, סכום נמוך מזה שקיוו בחברה להשיג ולפיו בוצע סבב הגיוס האחרון של החברה במהלך שנת 2023.

על פי התשקיף שהגישה החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), בכוונתה לגייס סכום של 75 מיליון דולר, באמצעות מכירת כ-4.16 מיליון מניות, במחיר של 17-19 דולר למניה. מה שמשקף לחברה שווי צפוי של כ-357 מיליון דולר (אמצע הטווח), סכום נמוך משמעותית מהדיווחים הקודמים שעלו בשנתיים האחרונות סביב הנפקת החברה, ומזה שלפיו ביצעה החברה את סבב הגיוס הקודם שלה - 31 דולר למניה. במידה וההנפקה אכן תצא לדרך, מניות החברה צפויות להיסחר תחת הסימול "GAUZ".

מדובר בניסיון השני של החברה להנפיק את מניותיה לאחר שלפני כשנתיים הגישה החברה ל-SEC תשקיף חסוי. על פי הדיווחים, לפני שבחרה להשהות את תוכניות ההנפקה תכננה החברה לגייס סכום של 150 מיליון דולר לפי שווי של 600 מיליון שקל. על אף השווי הנמוך, בחברה בחרו לצאת להנפקה בין היתר בשל הצורך המיידי שלה במזומנים. נכון לסוף הרבעון הראשון של 2024, בקופת החברה מזומנים בהיקף של 2.4 מיליון דולר, כל זאת בזמן שהיא רושמת הפסדים כבדים. 

על פי התשקיף, הכנסות החברה בשנת 2023 עמדו על 77.9 מיליון דולר, עליה של כ-59% ביחס לכ-49 מיליון דולר בשנת 2022. עם זאת, בשורה התחתונה ההפסד הנקי של החברה המשי להעמיק ועמד על 79.3 מיליון דולר, לעומת כ-37.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מגמה זו, נמשכה גם ברבעון הראשון של 2024 אותו סיימה החברה עם הכנסות של 24.7 מיליון דולר (צמיחה של 42%), לצד הפסד מעמיק של 18.5 מיליון דולר.

הזכוכית חכמה - גם המשקיעים?

גאוזי, הוקמה בשנת 2010 על ידי שלושה יזמים אייל פסו (מנכ"ל), אדריאן לופר (סמנכ"ל טכנולוגיות) ודימיטרי דוברנקו (מהנדס ראשי). החברה פיתחה זכוכית חכמה, אשר שולטת באור ובצל באמצעות אמצעים כימיים. מה שמאפשר התאמה של זכויות בכלי רכב ובניים להתאים את עצמם לכמות השמש. בין לקוחות החברה ניתן למנות יצרניות הרכב הונדה, פורד מרצדס ו-BMW כמו גם יצרנית המטוסים בואינג. להערכת החברה, היא פועלת בשוק של 44 מיליארד דולר ב־2023, אשר צפוי לשלש את עצמו עד שנת 2028 לכ-124 מיליארד דולר. לפני כשלוש שנים נכנסה החברה גם לתחום ה־ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהגים), וה־APAS (מערכות עזר מתקדמות לנוסעים) בעקבות רכישת חברת ויז'ן סיסטמס.

 מנכ"ל החברה מסביר על הטכנולוגיה. קרדיט רשות החדשנות

התשקיף של החברה גם חושף את המשקיעות המרכזיות בחברה עד כה. המשקיעה הגדולה ביותר היא קרן אייבקס האמריקאית, המשקיעה בסטארט-אפים ישראלים, אשר מחזיקה בכ-23.7% מהחברה (18.8% במידה וההנפקה תצא לדרך). אחריה ניתן למצוא את קרנות ההון סיכון הישראליות אינפיניטי (9.3% מהחברה לפני הדילול הצפוי בהנפקה), Olive Tree (9.1%) ו-Blue-Red (6.3%). משקיעה נוספת בחברה היא אייברי דניסון (Avery Dennison) האמריקאית, שהשקיעה בגאוזי באמצעות הפעילות בארץ, מפעל קוטלב בקיבוץ חניתה, אותו רכשה לפני כ-8 שנים. מייסדי החברה אייל פסו ואדריאן לופר מחזיקים גם הם בנתח משמעותי של 5.8% ו-2.3% מהחברה (בהתאמה).

במסגרת סבב הגיוס האחרון של החברה (D), אשר הושלם במרץ 2023 גייסה החברה כ-כ-51.6 מיליון דולר. במסגרתו מכרה החברה כ-1.66 מיליון מניות במחיר של כ-31 דולר למניה. כלומר, השווי של החברה נחתך בכ-40% מאז סבב הגיוס האחרון ביחס לשווי העולה מהתשקיף שפרסמה החברה. הסבב נערך בהובלת אייבקס ובהשתתפות של הקרנות הישראליות שכבר השקיעו בחברה בעבר. אלו, אמנם השקיעו בחברה בשלבים מוקדמים במחיר נמוך, אך יאלצו להסתפק ברווחים נמוכים משציפו לפני שנה או שנתיים. זאת על אף ההתחממות של שוק ההנפקות בוול סטריט.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות