עונת הדוחות של חברות הקמעונאות בארה"ב הסתיימה - מה למדנו ממנה?
ענקיות הקמעונאות סיימו לדווח על תוצאותיהן לרבעון, כאשר המשקיעים דחפו מעלה חברות שגברו על הציפיות והפילו את אלו שאכזבו. כעת, לאחר שנים של תהפוכות, נדמה כי זה לא מספיק כבר בשביל חברות לרדוף אחרי טרנדים על מנת להעלות את המניה.
בוול-סטריט כינו את התנודתיות במניות הקמעונאות "פרועה לחלוטין" וציינו כי היא נובעת, בין השאר, משינוי רחב יותר באסטרטגיית המשקיעים. בזמן הקורונה, בשיא הסגרים, השקעה ב"מקומות הנכונים" בקמעונאות, בין אם בחברות לשיפוץ בתים או בחברות מכשירי חשמל הייתה אסטרטגיה מנצחת. לאחר המגיפה, כאשר הכלכלה נפתחה מחדש, מניות טיולים היו המקום הנכון להשקיע בו.
כעת, לאחר כאמור שהטרנדים הללו "נורמלו", נראה כי שוב מדובר בשוק בו נדרש לדעת אילו מניות לבחור והביצועים חזרו להיות גורם עיקרי בהצלחת המניה.
דוגמה לכך ניתן לראות במניות קמעונאית ההלבשה אברקרומבי אנד פיץ' ABERCROMBIE & FITCH CO +0.03% ABERCROMBIE 144.64 +0.03% סגירה:0 פתיחה:144.49 גבוה:145.2 נמוך:141.65 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שזינקו ב-24% יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה, בעוד המתחרה, אמריקן איגל, נפלה קרוב ל-8% לאחר הדוחות. שתי החברות הציגו עליות בהכנסות משנה לשנה, אבל המשקיעים הענישו את אמריקן איגל בגלל הוצאות תפעול גבוהות מהצפוי.
ארבעה דברים נוספים שלמדנו מעונת הדוחות האחרונה:
הצרכנים עמידים, אבל בררנים
משקיעים וכלכלנים חששו יותר ויותר לקראת הדיווחים האחרונים כי הוצאות הצרכנים יצטמצמו ככל שהאמריקאים יתמודדו עם האינפלציה, ריבית גבוהה יותר ופחות מקורות לתמריצים פיסקאליים. למרות כל זאת, התוצאות הראו אחרת. קמעונאים רבים הצליחו להגדיל את המכירות בתקופה האחרונה, שהסתיימה לרוב בסוף אפריל, או לפחות לעמוד בציפיות להכנסות לרבעון.
עם זאת, הצרכנים סלקטיביים יותר לגבי מה שהם קונים ואיפה הם קונים את זה. חברות עם מומנטום מותג חזק, כמו אברקומבי, Deckers Outdoor ו-Hoka, הצליחו לשמור על מעורבות הקונים וראו את המניות עולות.
הערך מנצח-שוב
הסביבה המאקרו כלכלית שיחה תפקיד חשוב בהכרת המנצחות של עונת הרווחים האחרונה. הערך נמצא בראש מעייניהם של הצרכנים בזמן שהם יוצאים לבזבז כסף. זו בעיקר הסיבה גם למה קמעונאיות כמו וולמארט וקוסטקו הצליחו לצבור יותר נתח שוק ברבעון האחרון.
"הצרכנים מעדיפים לחפש אוצרות בחנויות המציעות מוצרים במחירים מוזלים", כתבו אנליסטים מ-Guggenheim Securities. "אנחנו ממשיכים להעדיף את סקטור המוצרים המוזלים, שמונע על ידי סביבה נוחה בהינתן היצע גדול יותר של מוצרים ממותגים בשוק והצעת ערך חזקה יותר".
הביקוש למוצרי מותרות נשאר רך
צרכנים רבים דחו רכישה של מוצרי מותרות, דבר שהשפיעה לשלילה על הצמיחה במכירות של חברות כמו טארגט, הום דיפוט ובסט ביי. עם זאת, חלק מהקמעונאים הללו כן ציינו כי הם רואים סימנים ראשוניים של שיפור בביקוש למוצרי מותרות.
"ככל שהאינפלציה יורדת, הלקוחות שלנו חוזרים לרכוש מוצרי מותרות", אמר סמנכ"ל הכספים של קוסטקו, גארי מילרצ'יפ.
מאמצי התייעלות מתוגמלים
המשקיעים תגמלו עד כה קמעונאים שעברו תקופה מאתגרת ופתחו במאמצי שיפור. חברת גאפ למשל זינקה ב-29%, יום לאחר שהחברה דיווחה על רווחים טובים מהצפוי וציינה כי המכירות בחנויות זהות הגיעו לטריטוריה חיובית בארבעת המותגים."הרבעון הראשון של גאפ הוא עדות שכאילו נלקחה מספרי הלימוד להתאוששות קמעונאית, כאשר המכירות השתפרו, שולי הרווח התרחבו וכל המותגים דיווחו על רווחים", כתבו בברקליס.
גם מייסי'ס ופוט לוקר הציגו שיפור, מה שדחף את המניות לאחר הרווחים. אברקרומבי משמשת כמודל לחברה קמעונאית שהצליחה לעלות בחזרה מהתהום. האסטרטגיה של החברה, שהתמקדה בסחורה טובה יותר וחוויה ידידותית יותר ללקוחות, עזרה למצב הפיננסי של אברקרומבי ולמותג שלה ודחפה את המניה ביותר מ-440% ב-12 החודשים האחרונים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה