אודיטי מקבלת המלצת קנייה - אפסייד של 18%
מניית אודיטי נמצאת על רכבת הרים בחודש האחרון. דוח שורטיסטים על החברה שפורסם לראשונה בביזפורטל לפני חודש הוריד את המנייה ב-12%. אודיטי הגיבה לטענות בדוח: "אודיטי דוחה בכל תוקף את דוח השורט שפורסם", נמסר אז בתגובה מהחברה. "ההאשמות והטענות שהועלו בדוח על ידי חברת NINGI Research מבוססות על מידע שגוי, לא מבוסס ולא מדויק באופן עובדתי וברור, על הנחות שגויות ועל ספקולציות עוינות. דוח השורט שפורסם נכתב ללא כל מעורבות של ODDITY או מענה מטעמה לטענות שהוצגו", מסרה החברה,והצליחה להרגיע את המשקיעים.
בערך שבועיים לאחר מכן הודיעה אודיטי על תכנית לרכישה עצמית של מניותיה בהיקף של 150 מיליון דולר לצד העלאת התחזית, מה שהקפיץ את המנייה ב-16%. לפי התחזית המעודכנת החברה צופה כעת לרבעון השני הכנסות נטו בסך של כ-189 מיליון דולר המייצגות צמיחה של 25% משנה לשנה, רווחיות גולמית של 71%, EBITDA מתואם של כ-60 מיליון דולר ורווח למניה מתואם מדולל של כ-0.69 דולר למניה.
באופנהיימר נפגשו עם הנהלת החברה ופרסמו המלצת קנייה עם מחיר יעד של 46 דולר, אפסייד של 18% על מחיר המנייה הנוכחי שעומד על 39 דולר: " השבוע נפגשנו עם הנהלת חברת אודיטי, סמנכ"לית הכספים (CFO) לינדזי דרוקר-מן ומנהל טכנולוגיה הראשי (CTO) מר ניב פרייס. אנו משמרים את המלצת ה- Outperform על מניית אודיטי תוך שמירת מחיר היעד של 46 דולר.
"מנהל הטכנולוגיה הראשי, מר ניב פרייס, פרס בפנינו את היתרון הטכנולוגי של אודיטי אל מול המתחרות והשחקניות המסורתיות בשוק. היות ומרבית מכירות אודיטי מתבצעות דרך ערוצי האונליין, לאודיטי כמות מידע אדיר שנצבר לאורך השנים מ- 50 מיליון המשתמשים שבמאגרה, ומכיוון שהמכירות הן ישירות לצרכן ללא ערוצי הפצה, נהנית אודיטי מהכרות מעמיקה עם לקוחותיה, דבר שמהווה יתרון אל מול מתחרות דוגמת חברות e.l.f Cosmetics ואסתי לאודר, שמרבית מכירותיהן מתבצעות דרך חנויות קמעונאיות שונות", כתבו באופנהיימר. "לדבריו לא רק כמות המידע הוא שחשוב עבור יישום של בינה מלאכותית אלא גם איכות המידע שנצבר.
מנוע צמיחה נוסף הוא פעילות המעבדה Oddity Labs , המעבדה מנצלת מתודולוגיות מעולם הביוטכנולוגיה לגילוי מולקולות, תוך שימוש בבינה מלאכותית", הוסיפו באופנהיימר. "המעבדה תומכת בחדשנות המוצרים של החברה לעתיד, עם דגש על גילוי ופיתוח מוצרים חדשים. בהתאם לביקושים ולנקודות התורפה של הצרכנים. לדברי לינדזי, ה- CFO מאפשרת מעבדה זו לאודיטי לפתח מותגים חדשים בהשקעה נמוכה יחסית ולטפח אותם למכירות בקנה מידה משמעותי. להמחשה, בשנת 2022 אודיטי השיקה מותג חדש לטיפוח העור בשם Spoiled Child, וכבר בשנת 2023 ההכנסות ממותג זה עמדו על 110 מיליון דולר. החברה נמצאת בתהליכי פיתוח של שני מותגים נוספים, כאשר המותג השלישי צפוי להיות מושק במהלך מחצית השנייה של שנת 2025, וצפוי לספק פתרונות לבעיות עור כמו אקנה, אגזמה ועוד, שוק עצום בפני עצמו".
באופנהיימר התייחסו גם לתכנית הרכישה העצמית ודוח השורטיסטים: "בתחילת החודש הודיעה אודיטי על תוכנית רכישה עצמית של מניות בסכום כולל של 150 מיליון דולר. תוקף התוכנית היא לשלוש שנים או לחילופין עד למיצוי כל התקציב שהוקצה לרכישה. לאודיטי 250 מיליון דולר בקופת המזומנים עם קו אשראי של 100 מיליון נוספים שטרם נוצלו. הודעה על תוכנית buy back הגיעה כצעד הפגנת הבעת אימון של החברה בפעילותה העסקית, זאת לאחר שבחודש מאי פורסם דוח שורט על החברה שטען, בין היתר, שהפעילות בישראל משמעותית מכפי שהחברה מציינת. אודיטי בתגובה הוציאה הבהרה שהפעילות בישראל מהווה נתח הנמוך מ5% מההכנסות ומהרווח. לצד הודעת החברה על תוכנית רכישה העצמית אודיטי העלתה את תחזית ההכנסות והרווחיות לרבעון השני 2024, זאת לאור המומנטום העסקי החיובי של החברה. החברה צופה הכנסות של 189 מיליון דולר, בטווח העליון של התחזית הקודמת של 185-189 מיליון דולר, ומעל תחזיתנו של 186 מיליון דולר. רווח EBITDA של 60 מיליון דולר, מעל התחזית הקודמת של 53-56 מיליון דולר, חלק מסוים משיפור הרווחיות נובע מתזמון של הוצאות מסוימות שיידחו לתוך המחצית השנייה".
"אנו רואים באודיטי חברה צרכנית ייחודית העושה שימוש רב בטכנולוגיה", כתבו באופנהיימר. "החברה מתבססת על מאגרי מידע רבים וכלי AI אשר מקנים לה יתרון תחרותי בחדירה לשוק הצריכה המקוונת של ענף הקוסמטיקה והיופי. החברה מניבה כמחצית מהכנסותיה ממשתמשים חוזרים, נתון שיכול להצביע על איכות המוצרים, וכן על שביעות רצון הלקוחות. אודיטי הינה בעלת פרופיל צמיחה גבוהה, כאשר במהלך הרבעון הראשון השיגה צמיחה מרשימה במכירות של 27.8% בהכנסות, זאת לצד שיעור רווח גולמי גבוה במיוחד כ- 73%, ושיעור EBITDA של 22%. בתחזיתה לשנים הקרובות שואפת אודיטי ל Rule Of 40".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה