שיתוף פעולה חדש בין טארגט לשופיפיי: איך זה יסייע לענקית הקמעונאות?

שוק האיקומרס ממשיך להוות חלק הולך וגדל מהמכירות של חברות הקמעונאות, מה שהופך את הנוכחות הדיגיטלית לחיונית. עם זאת, העלויות הן גבוהות ולוקח זמן עד שהן רואות רווחים
 | 
telegram

ענקית הקמעונאות טארגט   TARGET CORP -0.85% TARGET CORP 152.16 -0.85% TARGET CORP סגירה:0 פתיחה:153.83 גבוה:154.2 נמוך:151.92 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:   הודיעה היום (שני) כי היא עובדת עם פלטפורמת האיקומרס שופיפיי במטרה להציע מוצרים מהחנויות הדיגיטליות של שופיפיי ב-Target Plus ובחנויות הפיזיות של החברה. מניית טארגט עולה בתגובה ב-2%.

החדשות של טארגט מגיעות בזמן שמוצרים מצד שלישי הפכו לדרך נוספת עבור קמעונאים להגדיל את היצע המוצרים בחנויות האיקמורס שלהם. המודל שומש לראשונה על ידי אמזון ומאפשר לחברות להגדיל את מספר המוצרים שהן מוכרות באתרים שלהן מבלי בהכרח להוסיף לעלויות, במידה ויצרני המוצרים מספקים בעצמם את ההזמנות וחברות הקמעונאות משמשות רק כמתווך בינם לבין הלקוח. 

וולמארט אימצה גם היא את האסטרטגיה הזו עם מספר מותגים שהיא רכשה לפני מגיפת הקורונה כמו Bonobos ו-ModCloth. בעוד טארגט גם כן הגדילה את מספר מוצרי הצד שלישי שהיא מוכרת באתר שלה, שיתוף הפעולה אליו היא נכנסת עם שופיפיי צפוי לעזור לה להגדיל גם את מספר המוצרים שהיא מוכרת בחנויות הפיזיות שלה.
 

הנוכחות הדיגיטלית הפכה לחיונית

שוק האיקומרס ממשיך להוות חלק הולך וגדל מהמכירות הקמעונאיות של החברות, מה שהופך את הנוכחות הדיגיטלית לחיונית. בעוד אמזון פתחה פער עצום לעומת שאר חברות הקמעונאות בכל הקשור לאיקמורס, וולמארט עשתה גם היא צעדים רבים בתחום מה שמציב אותה במקום השני במונחים של מכירות מקוונות בארה"ב.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הבעיה היא שכל ההתקדמות הטכנולוגית הזו מגיעה עם עלויות גבוהות: החל מתחזוקה של אפליקציה נטולת באגים ועד לעלויות השילוח והטיפול בהזמנות, מה שמקשה על החברות להרוויח ממכירות מקוונות. אמזון נזכיר, לא רשמה רווח במשך כמעט עשור ומשקיעים רבים מתעניינים יותר בעסקים האחרים שלה כמו AWS והפרסום, מאשר מגזר הקמעונאות. לכן בעוד וולמארט וטארגט פועלות במרץ להגדיל את עסקי האיקמורס שלהן, זה לא עזר עד כה לשורה התחתונה שלהן.

המספרים מציגים את יתרון ההתחלה המוקדמת של אמזון, כאשר אמזון פריים מחזיקה ב-200 מיליון מנויים, לעומת 24 מיליון מנויים בלבד בוולמארט פלוס. בתכנית החינמית של טארגט, שנקראת Target Circle, יש כיום 100 מיליון חברים. 

ב-TD Cowen דווקא שמחים מההתקדמות של וולמארט וצופים כי החברה תתחיל לרשום רווח מאיקמורס תוך שנתיים. בעוד טארגט לא ציינה מתי היא צופה להרוויח מאיקומרס, האנליסטים סבורים כי יקח לה יותר זמן מאשר לקח לוולמארט.-TD Cowen נתנו המלצת "קנייה" לוולמארט ו-"החזק" לטארגט וציינו כי מודל האיקמורס של טארגט טומן בחובו פוטנציאל רב, בהתחשב באסטרטגיה שלה להשתמש בחנויות הפיזיות כמרכזים למילוי הזמנות דיגיטליות, דבר שחוסך עלויות שילוח.

חנות דיגיטלית נחשבת להשקעה יקרה עבור הקמעונאים, אבל רובם לא יכולים להרשות לעצמם לא להשקיע בתחום. לכן, סביר להניח שיופיעו עוד שיתופי פעולה כמו זה בין שופיפיי לטארגט כאשר החברות מחפשות דרכים להתחרות באמזון. 
 

מתקדמת גם בבינה מלאכותית


טארגט הודיעה בשבוע שעבר גם על הרחבת יכולות הבינה המלאכותית שלה עם כלי AI חדש שנקרא Store Companion ויודע לספק לעובדים תשובות מיידיות בנוגע לתהליכים ונהלים בסניפים בנוסף ליכולות נוספות.

הצוות יכול לשאול את הצ'טבוט שאלות טכניות נפוצות כמו איך לצרף לקוח למועדון, או איך לתקן בעיות בקופה. הכלי צפוי גם לעזור ללמד עובדים חדשים מהר יותר. "הכלי מפנה זמן עבור הצוות שלנו כך שהוא יוכל לשרת את הלקוחות בצורה טובה יותר", אמר מארק שינדלה, מנהל החנויות הראשי של טארגט.

החברה החלה בפיילוט עם הצ'טבוט בכ-400 חנויות ומצפה להשיק אותו ברחבי ארצות הברית עד חודש אוגוסט. טארגט מתכננת לשחרר מוצרי בינה מלאכותית נוספים בחודשים הקרובים, במיוחד כלים המשפרים את יכולות האיקומרס של החברה. הבינה המלאכותית הג'נרטיבית תסכם ביקורות של לקוחות על מוצרים, תשפר את תיאורי המוצרים ותספק תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר וכך תשפר את חווית המשתמש באתר. 

טארגט נסחרת כעת לפי שווי של 69 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה עלתה ב-6% מתחילת השנה וב-14% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות