לקראת נתוני המסירות של טסלה - למה בוול-סטריט אופטימיים?
מניית ענקית הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC +3.07% TESLA INC 320.72 +3.07% סגירה:0 פתיחה:310.52 גבוה:324.68 נמוך:309.22 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עברה, גם אם לזמן קצר, בפעם הראשונה מזה כמעט שלושה חודשים את רמת ה-200 דולר. מניית החברה עלתה כבר בכמעט 20% מאז השפל אליו הגיעה החודש והזינוק האחרון מגדיל את האופטימיות בנוגע לנתוני המסירות של טסלה לרבעון השני.
מניית טסלה לא נסחרה מעל 200 דולר מאז ה-1 במרץ ובוול-סטריט רואים בכך "חיזוק פסיכולוגי", כאשר מניות נוטות להגיב היסטורית למספרים עגולים. בנוסף, הזינוק האחרון במניה החל רגע לפני שבעלי המניות אישרו מחדש את חבילת השכר של מאסק ל-2018 שהעניקה למנכ"ל כ-300 מיליון אופציות.
אישור חבילת השכר הסיר חששות שהכבידו על מניית טסלה והאיצו את הקפיצה האחרונה. עם זאת, העלייה מגדילה גם את הסבירות לתנודתיות מוגברת של המניה לאחר שהחברה תדווח על תוצאות המסירות שלה לרבעון השני ביום שלישי. בוול-סטריט מצפים כעת למסירות של 420,000 כלי רכב, ירידה מ-466,000 רכבים ברבעון השני של 2023. נתון של 420,000 ומעלה אמור להיות טוב למניה וכל מספר נמוך מכך צפוי לגרום לירידות שערים.
מה שווקי האופציות צופים?
שווקי האופציות מרמזים כעת כי המניות יגיבו בתנועה של 5% למעלה או למטה, לאחר פרסום נתוני המסירות. מניות טסלה זזו בממוצע 3%, למעלה או למטה, בעקבות ארבעת הדוחות האחרונים וירדו כמעט 5% לאחר שטסלה דיווחה על נתוני מסירות חלשים מצהפוי ברבעון הראשון.ב-Fairlead Strategies ציינו, על סמך ניתוח טכני, כי מניית טסלה נתקלת בהתנגדות בסמוך לממוצע נע 200 ימים שלה שנמצא באיזור 207 דולר. לפי האנליסטים, מעבר של הרמה הזו פירושו כי המניה עשויה להגיע למחירים של 220-225 דולר ונתוני מסירה טובים עשויים להעזור ולהניע את הזינוק למחירים הללו. מהצד השני, נתונים חלשים עשויים להוריד את המניה בחזרה לכיוון ה-170 דולר.
הדוחות לרבעון השני של טסלה מגיעים מספר שבועות לאחר פרסום נתוני המסירות ויש להם פוטנציאל גדול יותר לגרום לתנועה משמעותית במניה. מניית החברה נעה בממוצע ב-11% למעלה או למטה, בעקבות ארבעת הדוחות הרבעוניים האחרונים של טסלה. עד ליום המסחר היום, מניות החברה ירדו ב-19%. האטה בצמיחה במכירות, חוסר וודאות בנוגע לשכרו של מאסק וירידה בתחזיות הרווח הכבידו על סנטימנט המשקיעים השנה.
נתוני המסירות של הסייברטראק
בעוד טסלה לא נוהגת לפרסם את נתוני המסירות שלה לדגם הסייברטראק בדיווחים הרבעוניים, לאחרונה היא ביצעה ריקול ל-11,688 רכבים בגלל תקלה במגב הקדמי, מה שאומר שמספר הרכבים שמסרה כנראה קרוב למספר הזה, או לפחות לא נמוך ממנו. מהמספרים האלה היה ניתן להבין איפה עומדים נתוני המסירות של טסלה - טסלה חשפה כי בחודש דצמבר, החודש בו השיקה את הדגם, היא מסרה 1,163 רכבים, מה שאומר שב-2024 היא מסרה 10,525 רכבים שמעמיד ממוצע של 1,754 רכבים בחודש, זאת כאשר עדיין נותרו כמה ימים לחודש יוני.לפי המספרים האלה טסלה צפויה למכור סדר גודל של 23,500 סייברטראקים עד סוף השנה, מספרים יפים, אבל לא בהשוואה לאלה שאילון מאסק הציג בכנס המשקיעים של החברה לפני שבועיים. בכנס מאסק אמר שהייצור הגיע לקצב של 1,500 סייברטראקים בשבוע כאשר המטרה היא להגיע ל-2,500 רכבים עד סוף השנה.
ייצור של 2,500 סייברטראק בשבוע אומר תיאורטית 125,000 רכבים בשנה, הרבה יותר מהמספרים שעולים מקצב המכירות הנוכחי של הדגם, פי 5.3 יותר ליתר דיוק. מאסק ציין בעבר שיש ביקושים גדולים מאוד לדגם, וגם אם הייצור יגיע לקצבים האלה השאלה שנשאלת היא האם יהיה מי שיקנה?
התשובה היא כנראה לא. הביקושים לרכבים חשמליים מאטים בתקופה האחרונה וטסלה היא לא זרה למאבקים במלאים שמצטברים. טסלה הורידה את מחירי הרכבים שלה במעל 20% בשנתיים האחרונות כדי להתמודד עם הביקושים החלשים אבל גם עם התחרות מהחברות הסיניות שמציגות מחירים תחרותיים בהרבה.
גם המחיר של הסייברטראק לא יעזור לטסלה להיפטר מ-125 אלף הרכבים שהיא צפויה לייצר השנה. הדגם הבסיסי של הסייברטראק מתחיל במחיר גבוה של 102 אלף דולר כאשר קיימת גרסה פשוטה יותר ב-96 אלף דולר, אבל גם הגרסה הפשוטה עוד יותר שטסלה עשויה להשיק בתקופה הקרובה לא צפויה לעזור כאשר המחיר שלה צפוי לעמוד על 76 אלף דולר.
יצרנית ה-EV נסחרת כעת לפי שווי של 629 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה איבדה 19% מתחילת השנה ו-22% ב-12 החודשים האחרונים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה